• Gyllan

    Knasiga kommentarer?

    Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

    * Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

    * Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

    Så, någon annan med knasiga kommentarer?

  • Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • PrästA

    "som om jag skulle knacka någon på huvudet och fråga om dom förstod, "för du ser lite trög ut"

    Helt helt underbart *hahaha* :D

  • Vidalila

    Präst A

    underbart att den kommentaren lever kvar fortfarande!

  • Rickards Fru

    Rolig tråd!
    m2b:s bestman har lite svårt att bestämma något för svensexan så jag tänkte hjälpa till och spåna lite. han har inte internet för tillfället så det är lättare för mig att surfa runt. ringde till en studio för att höra lite om priser och hur det går till att spela in en låt. jag förklarade att det var till en svensexa och då frågade han om det var min svensexa?? såå manlig röst har jag ändå inte... vi pratar vidare och han berättar att de brukar ordna lite tilltugg och öl/cider/vin om man vill. men så avbryter han sig själv och säger att det kanske inte går ändå, för det är ju 18- årsgräns för det. Jag kunde inte låta bli att skratta och förklara att jag är 25 år och att åldern nog inte ska vara något problem. så summan av kardemumman är att jag måste låta som en grabb på femton vårar... ha ha!

  • Vidalila

    Rickards tös, (eller ska jag skirva Rickard? ;) )

    Vilken nöt! han kan inte ha varit nöjd med sin kundsrvice efterråt! fattade han inte att du var en tjej eller?!

    hahaha

  • Rickards Fru

    Ha ha... Jag presenterade mig till och med som Karin. Men han var jättetrevlig och hjälpsam, vi skrattade åt det båda två.

  • Yllo

    Jösses!! Jag har förstått att man måste vara minst 18 år för att få gifta sig och man har väl knappas en svensexa om man inte ska gifta sig?? Eller hur? *hehehehe*

    Jag kan nästan gissa att den där stackars killen kände sig ordentligt bortgjord när han lagt på luren... eller vad tror du Rikard... öhhhh.. menar Karin

  • Zionezze

    Gud va skönt å höra fler som fått såna knäppa grav-kommentarer! Började seriöst tro att jag antingen har blivit väldigt väldigt fet eller att alla i min omgivning är grymt ohyfsade! Det senaste 1,5 året har det inträffat massor av gånger att folk klappat mig på magen o undrat när bebisen kommer!!! Jag blir lika ställd varje gång o vet inte vad jag ska säga tyvärr...

    Två exempel:
    Träffar en bekant på en parkering
    hon: åh är du på smällen!!!!
    jag: nä det är jag inte
    hon: jo men det är du ju! Det syns ju!
    jag, lite mer bestämt: nej det är jag verkligen inte
    hon: nä men sluta skoja nu o erkänn!!!

    Jag o två jobbarkompisar sitter o fikar, när vi fikat klart följer den ena efter mig in på mitt rum o viskar i mitt öra
    - har du en bebis i magen?
    jag: nej det har jag inte.
    hon: jo men när du satt så där på fikat så syns det ju så tydligt!

    Ok att jag gick upp i vikt efter rökstoppet, men det är flera år sedan nu o med tanke på hur underviktig jag var innan så ser jag bara hälsosam ut nu! Men man blir lite knäckt av alla dessa kommentarer....

  • kentfantast

    Zionezze:

    Så j-la elakt! Att folk aldrig lär sig att INTE fråga!!! Och att sen inte sluta när de ställt den pinsamma frågan och du sagt nej!

  • Zionezze

    kentfantast - jag vet, det är skitelakt!! Innan hade jag inte alls några tankar på att jag hade blivit tjock utan tyckte det var roligt att jag gått upp vikt. Men har succesivt börjat tänka att jag är vråltjock o måste träna mer... Ska oxå börja köra m repliken som ngn annan skrev här: Nä jag är bara fet

Svar på tråden Knasiga kommentarer?