• Gyllan

    Knasiga kommentarer?

    Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

    * Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

    * Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

    Så, någon annan med knasiga kommentarer?

  • Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • Mirranda

    Jag berättade för min mamma att kinaklänningen inte alls såg ut som jag trodde den skulle göra och att jag tyckte den var jätte ful.
    Då säger hon, "så bra! Då slipper vi andra att leta vidare, och kan ta på oss nåt skit som man har, bruden ska ju endå va vackrast"! ha ha ha.

    Mamma har även kläckt: " hoppas att det regnar den dagen ni gifter er, för jag har en snygg byxdress jag kan ha då!"

    Vad säger man? :)

  • FruÖlandstok

    haha det där låter som nått jag skulle kunna säga.. men då hade ironin bara drypt

  • kraman

    Jag diskuterar bröllopsfrisyr med svärmor:

    jag: "Jag tänkte..."
    Sväris: "du ska väl inte ha lockar?"
    Jag: "Jag..."
    Sväris: "du passar inte i det. du ska ha spretigt i bak"
    Jag: Ja svärmor, bara du är nöjd!

    (Fast det där sista sa jag egentligen inte även om jag tänkte det...)

  • September mys

    vi har satt "kavaj" som klädkod, men igår sa pappa att han tänkt ha smoking(?) så jag förklarade att med räcker med en kavaj fast han som har det på jobbet vill ha något "extra"...

  • 12april

    När vi provade ut förlovningsringarna så tjatade tanten i affären om att "killar väljer alltid för stora ringar, så ta en storlek mindre än du tror!" Hon kände även på ringen på min killes finger för att godkänna storleken innan vi fick beställa. När ringarna väl kom och vi hade satt dem på oss så var hans ring ändå för stor, så vi gick tillbaka till affären för att höra om det gick att förminska den. Då sa hon igen att killar minsann ALLTID väljer för stora ringar... Men hallå, det var ju du som sa att den var lagom??

  • Vidalila

    En absurd händelse från en totalt oärlig dam i tärnklänningsaffär i malmö:

    Jag och mina tärnor var och provade tärnklänningar för några helger sen. Vi var inne i en mikroskopisk affär, den näst sista för dagen, med pyttesmå provrum. Men fullproppad med klänningar, som man kanppt fick röra.

    I alla fall, damen hoppade på oss som en hök. Vi sa att vi var ute efter tärnklänningar, i guld och vi ville framförallt prova lite olika modeller och tyger, så att vi ser vad dom passar i.Färgen spelade inte så stor roll nu.

    Sagt och gjort. Mina tärnor hittade nada -jag tvingade på dom två skitfula laxrosa, blanka klänningar med blaffiga broscher på (ville se hur halterneck i silkigt tyg såg ut på dom) Mina tärnor, som redan var trötta efter att provande och i princip redan bestämt sig, var snälla och kröp in i provrummen.

    När den ena stått och svurit och muttrat, och den andra försökt hyssja henne så att inte jag eller damen skulle höra fick de som väl på sig dom, eller tja nästan. Den ena gick inte att knäppa i midjan, men hade en halvmeter halterneck och den andra såg ut som en falukorv. Alla vi skrattade åt klänningarna. Då kom damen, slog ut med armarma över öronen:

    "OOOHHHH de är ju fullkomligt ljuuuuuvliga!"
    vi tre tittade på henne, och den ena tärnan sa: "ser du inte vad vi ser? d här är ju fruktansvärt!"

    Damen tappar hakan: "vad sa duuu? här, prova med en sjal!"
    jag bet mig i läppen. Tänkte: En sjal - jamen det löser ju allt! Damen lämnar fram en laxrosa sjal och hänger den på hennes ena axel, säger ": Sådärja, nu blev du såååå vacker."

    Min tärna sa: Men alltså, den här passar ju inte och drog för och de bytade tillbaka. Den ena tärnan provade en kjol, som visade sig vara en ballerina kjol. återigen: vi skrattade, damen sa OHHHH...

    När vi skulle gå, tog hon mig och höll fram en dötråkig klänning i nåt nätmaterial, sa:
    "Du, prova dom här på dom"
    Jag sa: "M en det är inte alls såna vi vill ha"
    Hon: Nej men dom kanske passar.
    Jag: ja men JAG gillar inte dom.
    Hon: *tyst* nej du, nej...

    sen vände hon ryggen till och sa hejdå. vi fick ett gott skratt. Jag brukar skämta nu när vi ser andra möjliga klänningar:
    "ska vi inte ta dom där i laxrosa ändå?"

  • Yllo

    Jag bara älskar den här tråden.. Kom på en kommentar jag fick i samband med osat till vårt bröllop.

    Vi hade valt klädsel "kostym" och en av mina väninnor ringer för att tacka ja till bröllopet och frågar samtidigt..
    Hon: Du, är det meningen att jag också ska ha kostym?
    Jag: Nej, du ska ha en snygg klänning eller dräkt.
    Hon: Jaha *djup suck av lättnad* ja, då förstår jag. XX (en gemensam väninna som även hon var bjuden på bröllopet) sa nämligen att jag var tvungen att ha kostym på mig eftersom det stod så på inbjudan.. och jag tycker inte att jag passar i kostym.

    Jösses vad jag skrattade.. för att inte tala om min man när jag berättade det för honom

  • MKD

    Kul att minnas, iaf för mig :)

    Min kompis skulle gifta sig och vi stod i provhytten i en liten butik och hade dökul. (Värt att komma i håg, hon har ganska stora bröst :) Butiksinnehavaren kommer in till oss, min kompis säger "den här verkar sitta fint!" Ägaren tittar på hennes klänning, lutar på huvudet, drar upp hennes bh-axelband HÖGT upp i ett knyck så brösten hamnade i hakhöjd och säger "NU sitter den bra." vänder på klacken och går iväg.

    Min kompis hade mensvecka och ville rusa fram och strypa henne ;)

    Jag låg dubbelvikt och höll på och dö av skratt

  • Vidalila

    mkd

    ja dom är helt galna dom här butiksdamerna...

Svar på tråden Knasiga kommentarer?