• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Pumpkin

    MrsNyberg2B: Varför dumt att köpa lägenhet före hus? Vi hade tänkt vänta med hus tills om några år, men så kommer det här ut *suck* Vi som sa att vi inte var redo att flytta från stan och allt det där. Men när man ser det här då bara försvinner alla såna tankar.

    Och visst, katterna kan ju inte styra mitt liv, det är ju helt galet. Men jag är så överbeskyddande när det gäller dom så det är löjligt!

    Sen är ekonomin ganska krass just nu då jag inte har nått jobb (bara praktik i 4 veckor till) och har blivit totally screwed av Alfakassan. Iofs blir den beräknade månadskostnaden bara en tusenlapp mer per månad...

  • Jenny_Åland

    Jag och min sambo har drömt om hus länge nu. Vi vill absolut inte bo i stan mer och absolut flytta från lägenheten. Våra katter skulle trivas jättebra på landet :) Och vill folk hälsa på så kommer de. Min mamma bor vid världens ände känns det som (25 km från mig). men nog far jag och hälsar på för det ;)

    Nästa år när jag är färdigutbildad och förhoppningsvis fått fast jobb ska vi börja leta igen. Vi drömmer om att köpa en tomt vid vattnet och bygga huset själva. Det borde inte bli så dyrt med tanke på att vi bor på en ö. Finns många tomter med egen strand som inte är så dyra ;) Så kan vi ha våra båtar där också är tanken. Nu har vi båtarna vid småbåtshamnarna i stan.

  • Pumpkin

    Jenny_Åland: Nog skulle mina katter trivas i hus, men ut kommer dom ju inte att få gå i alla fall, så för den sakens skull spelar det mindre roll. Och självklart kommer folk och hälsar på, mitt problem var att det kanske inte är någon som vill åka ut dit 2ggr per dag och kolla till katterna om vi far bort.

    Sen har ju vi drömt om samma sak som er, att köpa en tomt och bygga nytt. Så nu vet jag inte vad jag vill Men jag antar att vi får lugna oss tills vi varit på visningen, då vet vi mer...

  • MrsNyberg2B

    MsNordqvist - Aha, jag förstår.. Jag tänkte att ni skulle köpa en lägenhet för att bo i "så länge" tills ni hittade DET huset.. Men om ni ska vänta med hus i några år, så är det klart en annan femma..

    Jag tänker ibland, angående katter, att man får en fingervisning om hur man blir som förälder.. Vi ska just börja släppa ut vår lillkatt, hemskt!!! Översatt till föräldraskap - "nej, du får inte gå ut ikväll, klockan är över sju!" "men maaaammaaaaaaaaaaaaaaa, jag är faktiskt 18". Ungefär. Vi brukar antingen ta med dem, om vi åker bort ett längre tag, eller, så låter vi dem bo hos mamma, och det gillar de...

    Läste i din andra tråd om inkomsten - hörde en kille på radion idag som tyckte att alla arbetslösa inte söker jobb, eftersom de lever så bra på sin a-kassa. Han kan kanske tipsas om den tråden, för att se hur smidigt det är..

  • Pumpkin

    MrsNyberg2B: Jag brukar också tänka att hur jag beter mig mot katterna är en fingervisning för hur jag blir som förälder - stackars barn alltså
    Ja, vi får väl se hur det blir med det här huset, vi ska som sagt på visning nästa vecka och så får vi ta det därifrån helt enkelt.

    Ja det är många som kläcker ur sig såna där saker om arbetslösa, men det är ju inte direkt så att jag GILLAR att vara arbetslös!

  • MrsNyberg2B

    Nej, precis... Speciellt inte när man planerar ett bröllop. Det finns såklart alltid de som struntar i att söka jobb, men jag inbillar mig att de allra flesta gör vad de kan för att hitta ett jobb. Jag jobbar ju som timvikarie - ingen hit precis, men det är ju iaf jobb. Dock söker man såklart jobb för att få något mer fast, där man kan planera och spara lite pengar..

    Roligt iaf med visning!

  • Jenny_Åland

    Jag måste bara berätta det här. På senaste tiden så har jag drömt mardrömmar om bröllopet hela tiden. Senast i natt drömde jag att det var vår bröllopsdag.

    Men vi hade missat hälften av alla förberedelser och helt glömt bort att vi skulle gifta oss. Försenade hafsar jag och m2b på oss kläderna och jag hinner nätt och jämt fixa håret på mig själv. Det blir asfult :( Sen drar vi iväg till vigseln. När vi kommer dit har jag ingen vigselring. Så jag blir gift med förlovningsringen som är något billigt skräp vi hittat, begagnad plastring typ. Sen när det är dags för brudskål upptäcker jag att det är jättefå gäster. Paniik!! Vi glömde bort att skicka inbjudningskorten. Det visar sig att bara vissa har dykt upp (de som visste vilken dag vi skulle gifta oss) Min pappa är inte där till min stora besvikelse för han visste inte ens om det :( Sen äter vi en buffé som ingen gillar. Jag sätter mig och lipar i ett hörn. m2b säger: men det gör inget, vi reser bort bara du och jag och gifter oss på nytt och sen har vi fest för våra gäster när vi kommer hem.

    Gissa om jag var chockad när jag vaknade. Tur att allt bara var en dröm!!

  • June20

    Jenny_Åland

    tror det tråkigste med det hela om allt hade vart på riktigt är om typ ingen ville komma gämfört med att man glömt o berätta....tur ialf att det bara var en dröm...o snällt av m2b att han skulle göra om allt igen för att göra det "rätt" :)

    Min mammas senaste grej...för att hon ska komma så måste hennes "gifta pojkvän" få komma också på vårat bröllop....sa inte det direkt ut men det var ganska rakt i ansiktet ändå...man ser ju signalerna såhär efter 26år. Komenetarde att ska han komma får han fasen skilja sig.
    Jag kanske ev inte kan sätta stop för han ska komma men ja ska då sätta stop för hans piroger som hon påstår han skulle bli glad för att baka till oss(ööövad kom det ifrån? jag har inte bett om några piroger o minst av honom av alla personer)...med oliver som typ 99% av gästerna avskyr!
    Han kan få sitta där i ett hörn o sedan dansa med henne men mer än så ska han inte få kan ju DEF glömam o sitta vid honörs bordet!!!
    Hon kan inte tro att jag ska acceptera någon som inte ens respekterar äktenskapets regler eller dragit med henne i hela 3år på en kärra att ska glädjeligen bli inbjuden till vårat bröllop.
    Varför tror hon att jag nånsin kommer acceptera honom el vad dem gjort bakom ryggen på hans fru? slem slem sleeeem!
    Sorry ordbajs........

  • Snart_FruL

    June
    Det är bara att säga som det är:
    "Sorry men det tillhör inte god ton att bara bjuda in den ena av ett äkta par. Så då måste jag bjuda hans fru också, vill du verkligen det?"

    Här är det stiltje just nu. Måste dock få med mig min m2b till stället vi ska ha fest på, så att vi kan testa maten och sen boka det. I övrigt känns det som att det inte finns så mycket att göra. Ring hade varit trevligt, men med tanke på att jag anstränger mig för att gå ner i vikt så vill jag inte köpa en ring som jag sen måste ta in. Samma sak med klänning.

    Inbjudningskort, vigselprogram och festprogram är i stort sett färdiga. Det är bara den sista finputsningen som behövs, men den kan jag ju inte göra nu.

    Och inga bröllopstidningar hittar jag i affärerna heller... SUCK

  • June20

    Snart_FruL

    tyvärr det hade hon nog kunnat gå med på eftersom hon "leker kompis" med henne samtidigt...ush ja vet de e min egen mamma vi pratar om men detta e bara för dåligt beteende. Jag tycker ifs inte att hans fru e nåt o hänga i julgranen (fysiskt el personligt) men man behöver inte ljuga så.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!