• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Snart_FruL

    Nej men vi befinner oss ju tydligen inte i samma del av landet.

    Vi hade ju från början tänkt att ha ett vinterbröllop, men ju mer jag tänkte på det desto mer insåg jag att det inte berodde på att jag gillar vintrarna i Götet utan att jag HATAR sommaren.

    Så nu har jag kommit fram till det bästa för mig, ett tidigt vårbröllop. När ljuset åter börjar komma tillbaka, men inget gräs börjat blomma och jag slipper oroa mig för min getingfobi.

    Sen är det naturligtvis jättevackert på vintern, framförallt en solig dag, med mycket snö. Och ett vinterbröllop kan bli hur mysigt som helst... men det passar inte mig just.

  • Mysan98

    Det finns väl för- och nackdelar oavsett vilken säsong man väljer. Själv har vi letat efter det som varit viktigt för oss - mycket tända ljus, häst och vagn/slädfärd i fackelsken och liknande. Dessutom är det ju inte så många andra som gifter sig under vintern och inte heller behöver man bråka med folks semestrar. Likväl som man är rädd för att det ska bli slask och plusgrader på vintern så kan det ju bli kallt och regn på sommaren så jag tror att oavsett vilken årstid man väljer som kommer det att passa ens egna smak alldeles utmärkt!

  • MrsNorell2b

    Hallå allihopa!
    Trodde inte att folk planerade så långt bort som vi... känns som en hel evighet till 2008 ju, Men det lär väl gå för fort snart antar jag.

  • Brud 2008

    InaHjärtarAdam: Sexigt ;)

    Inatt drömde jag att vi skulle flytta bröllopet - till idag! Tyvärr så kunde ingen komma, vilket kanske inte var så konstigt med tanke på att de fick typ en timmes varsel, men vi la ner det när inte ens brudgummens föräldrar kunde komma :D

  • Mysan98

    Lustigt jag drömde också om bröllopet i natt. Vi gifte oss i en kyrka där man gjorde två vigslar direkt efter varandra. Det innebar att man var tvungen att vänta på varandra. Så vi fick snällt sitta i bänken och vänta på att det andra paret var klara. Av någon anledning bar jag omkring på alla mina mappar, tidningar och block jag använder till planneringen så när vi skulle gå ut till kyrktrappan så kom jag lite efter min m2b bara för att jag hade så mycket att släpa på. Som om inte det räckte så var det ett norskt par som stoppade mig för att få referenser på kyrkan för de funderade på att gifta sig där, så då blev jag tvungen att stanna och prata hur länge som helst. När jag kom fram till kyrkporten så visade det sig att min m2b hade gått ut själv och fått allt ris kastat på sig med resultatet att allt ris var slut och alla gästerna hade gått. Jag var skit sur för att han inte väntade på mig. Hans svar var bara att han trodde inte att jag tyckte om ris :) Sjuk dröm....

  • Jenny_Åland

    Ja, det var verkligen en konstig dröm. Jag har inte drömt om bröllopet än.

  • Pumpkin

    InaHjärtarAdam
    Oooh, I like Jag öppnade länken och sen glömde jag stänga fönstret, så när jag kom tillbaka till datorn så satt min M2B med ett stort flin i ansiktet och sa "Vilka fina underkläder du ska köpa älskling"

    Jag är verkligen helt insnöad (haha...) på det här med vinterbröllop nu - jag vill, jag vill, jag vill! Fast jag tror ändå att jag kommer ha en ganska "somrig" touch på det när det gäller färger och så. Mysan, vad skulle ni ha för färger?

  • Jenny_Åland

    Välkommen Mithril :)

    MsNordqvist: *skrattar* så skulle nog min sambo också reagerat :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!