• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • blivandefruandersson08

lägger till mig på listan med då :)
    Mysan98 - 12/1-08
    Snart_FruL - 8/3-08
    Jag&Du - 10/5-08
    MrsNyberg2B - 17/5-08
    Brud 2008 - 20/6-08
    Coornet - 8/8-08
    Mithril - 9/8-08
    MsNordqvist - Mitt i vintern eller midsommarafton
    June20 - 8e/9e Aug 2008
    blivandefruandersson08-i början på nästa år eller 080808
    föresten ni tjejer som vill söka mig på svartbrud kan jag säga har mitt gamla nick där =lillithsmamma

• Coornet

Inte den enda som börjar boka saker med andra ord. Kul som tusan. Kanske borde ringa redan nu för att kolla om jag kan boka i början av nästa år, kanske inte ens går då. Församlingen vi vill gifta oss i har bara en präst, så det gäller att vara snabb :)

Är det någon som har börjat pilla med gästlistor och inbjudningskort än??

• Snart_FruL

O ja... inbjudningskorten är klara att tryckas och monteras och jag har börjat med vigselprogrammet och festprogrammet. Det kommer ju naturligtvis inte att gå att göra dem helt färdiga förrän vi kommit närmare. Men jag har en bra grund att utgå ifrån. Man hittar upp små grejer man vill ha med och så kommer man under tiden på saker som kanske borde stå med.

Vi har satt in alla hållpunkter i en "TV-tablå" och längst ner har vi informerat att "Allsången på Nya varvet" är inställd pga att Anders Lundin redan var bokad... för vi hatar allsång.

• drömbrud

Jag tänkte bara. jag har en kyrka som jag och min m2b vill gifta oss i. Det är samma kyrka som hans föräldrar gift sig i för 30 år sedan (fortfarande lyckligt gifta).
    Men jag vill inte ha någon av den kyrkans präster utan en annan vigselförättare från min församling (en fristående församling).
    Tror ni att de har något emot de???
    Kanke ska ringa och kolla innan jag verkligen lägger mig på tvären och SKA HA just den kyrkan?

• Snart_FruL

Ja om det inte är en av svenska kyrkans präster så kan det nog bli problem. Men ring du och kolla, man vet ju aldrig.

Vi ska ju inte heller ha någon av den församlingens präster, men min m2bs kusin är ju präst inom Svenska kyrkan.

• Jenny_Åland

Jag lägger till mig på datum-listan. Om det passar med kyrkan och festlokalen gifter vi oss den 8/8 2008

Mysan98 - 12/1-08
    Snart_FruL - 8/3-08
    Jag&Du - 10/5-08
    MrsNyberg2B - 17/5-08
    Brud 2008 - 20/6-08
    Coornet - 8/8-08
    Mithril - 9/8-08
    MsNordqvist - Mitt i vintern eller midsommarafton
    June20 - 8e/9e Aug 2008
    blivandefruandersson08-i början på nästa år eller 080808
    Jenny_Åland - 8/8-08

• MrsNorell2b

Vi har gjort klart gästlistan så till pass att den funkar så länge ingen gör slut med sin respektive eller så men annars är den aktuell och klar. Inbjudningskorten är inte klara men det fanns en massa fina i "panduro Hobby" så nu har jag beställt den katalogen! Älskar att pyssla!

Ja, det var skönt att vi kunde få ringarna vi ville ha men nej, jag tänker inte rekommendera dem det första jag gör iaf.

• Snart_FruL

Ska försöka dra med min m2b på ringjakt nästa vecka någon gång. Med tanke på att vi var tvungna att besöka 20 butiker innan vi hittade rätt förlovningsringar. I och för sig hade väl 15 av dem exakt samma utbud, trots att det var olika butikskedjor.

Jag kan inte tänka mig att lägga ut en massa pengar på nåt jag ska ha resten av livet om jag inte blir förälskad i det. Så det är tur att vi är ute i god tid.

• June20

Snart_FruL

håller helt med ang ringarna!! ja har nog flugit runt på dem mesta och inkl på dem som säljer 2a hand och antikhallarna.
    Har nu hittat förlovningsringarna då men vet nog vilken jag ska gå till för min vigselring med....det kluriga e nu att m2b också ska ha 2 ringar helt plötsligt fast han inte alls ville det förrut...han e nästan lika kinkig som jag på smak så lär ta tid för den med o nu ska den ju matcha med.

• Snart_FruL

Jo jag vet.. matchningen med vår förlovningsring är inte det lättaste. Vi har gult guld i ringarna och det är ju lite ovanligare här i Sverige.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!