• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Pumpkin

InaHjärtarAdam

Var det församlingshemmet till kyrkan ni hade tänkt eller?

• Jenny_Åland

Nuttan: Grattis :D

InaHjärtarAdam: Vad trist :( Förhoppningsvis hittar ni någon annan lokal som funkar lika bra ;)

• InaHjärtarAdam

MsNordqvist:
    ja det var församlingshemmet... och det är inte som att vi precis har fler valmöjligheter eftersom pappa måste vara i närheten av hemmet då han är rullstolsbunden... usch vad jag bara vill skita i alltihopa och gifta mig med min älskling helt själva! sååå mycket bök o stök kring det just nu...

• Pumpkin

InaHjärtarAdam

Då förstår jag att ni inte fick ha fest med alkohol där. Jag vet inget församlingshem där man får ha alkohol, mer än MÖJLIGTVIS ett glas till middagen eller så.
    Hade jag vetat att det var den lokalen ni siktade på så hade jag kunnat varna dig

• InaHjärtarAdam

vi hade hört att man faktiskt fick ha alkohol där men nu när jag pratade med administratören så var det så att man fick ha ett glas champagne, ett glas vin till maten o en avec till kaffet. lite missförstånd:)

jag höll på att bryta ihop nästan men nu har jag pratat me mamma o hon ska fixa en gammal skollokal i närheten. man får bara hyra den om man bor i området, men min moster bor där så vi hyr den i hennes namn!
    hoppas, hoppas att detta funkar nu!

• MrsNyberg2B

Vi har fortfarande inte bestämt oss särskilt om plats eller lokal.. Däremot lutar orten åt att bli Eskilstuna, som den egentligen gjort hela tiden. Så har vi väl två alternativ (hittills) -
    - bryggan vid blivandes familjs stuga, med Mälaren som bakgrund/utsikt
    - en gammal, dock stor kyrka (som tilltalar arkeologen i mig)

När det gäller lokal så har vi ett alternativ hittills, där vi var på bröllop i augusti. Jättebra och ligger nära stugan, dock problematiskt då den ligger en bit utanför, om det är många som åker (vilket det troligtvis blir, då framförallt jag har många släktingar som kommer långt ifrån - om de nu ens dyker upp).

För övrigt har jag drömt inatt igen, men den drömmen var inte så kletig. Det handlade mest om att det var 2007 så att man kunde säga att man skulle gifta sig nästa år, i stället för att säga 2008 varpå folk i allmänhet tycker man är galen som planerar så tidigt och tycker man har all tid i världen på sig... (ekonomiskt sett, väldigt bra att ha god tid på sig att spara...)

• Snart_FruL

Då säger väl jag hej här också. Fast jag ska gifta mig redan den 8 Mars 2008. Vi har inte bokat något ännu, men det borde vi nog kanske göra. Vi vill ju gifta oss i St. Birgittas kapell och ha middagen på Malins skafferi.

• Pumpkin

Alltså, jag vet ju att jag har sagt att jag ska hålla mig borta från att planera och tänka på bröllop, men det är faktiskt inte så himmelens lätt! Nu t ex har jag börjat fundera på om inte ett vinterbröllop skulle passa oss så underbart bra, och hur mysigt skulle det inte vara? Tänker mig kanske att man hyr en fjällanläggning och dekorerar med massa ljus och marschaller osv. Mmm... Underbart!

• Pumpkin

Snart_FruL

Det här började som en sommartråd, men har övergått i en allmän 2008-tråd, så du är mer än varmt välkommen

• Snart_FruL

Jo jag hörde det i en annan tråd. Är glad att ha hittat en tråd med fler 2008 brudar.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!