• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • MrsNyberg2B

    MsNordqvist (och ni andra med såklart) - Jag får försöka övertala M2B i den frågan tror jag, han är inte lika förtjust i vinter som jag... Någon som vet nåt bra ställe med snygga vinterbröllopsbilder??

    I övrigt har jag botaniserat på panduro där de har rea!!!! Rea är bra, oavsett plats. Nu har jag t.ex fina chokladformar i julmotiv till alla chokladpraliner man kan göra till jul... :P

  • Mysan98

    MrsNyberg2B: Det har varit svårt att hitta ett ställe med mycket snygga vinterbröllopsbilder - i alla fall som har varit i min smak. Tycker att det har varit svårt att få idéer men om du väntar lite så ska jag nog kunna grotta fram lite.

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej tjejer!! vad härligt att höra att ni också har börjat drömma!!! :D ställde ju den frågan för några månader sedan men då var det ingen som kännde igen sig...

    Jag drömmer var och varannan natt om bröllopet allt som kan gå fel och sånt där...
    oftast handlar det om håret... är nog mest nervös för det tror jag...

  • Pumpkin

    MrsNyberg2B
    Jag har oxå fyndat på Panduros rea

    Mysan98
    Jag vill oxå ha inspiration om du hittar nått

  • Snart_FruL

    Hmm för mig är det tvärtom, vi tänkte ha ett vinterbröllop men ångrade oss.

    Dels för att det skulle bli en massa extra kostnader i form av fler kläder och ombytesskor. Man vill ju inte frysa.

    Sen var det få klänningar som kändes vintriga. Det finns färre blommor att välja mellan, eftersom vintern inte är någon naturlig blomningstid.

    Foton utomhus innebär att man antingen är påpälsad eller fryser så man skakar. Kramas på kyrktrappan känns inte som någon höjdare.

    Det finns färre transportmedel att välja mellan. osv, branchen verkar inriktad på att de flesta gifter sig under de andra årstiderna.

    Sen bor ju vi i Göteborg och vintern här kan ju vara extra vidrig, på grund av den fuktiga vinden från havet. Plus att vi sällan har snö.

  • Snitte- 5/7-2008

    Snart_FruL:
    Jo det är klart visst är det så att fler par gifter sig på sommaren men därför är det väl mer speciellt att gifta sig på vintern,... man kanske blir ensam i bekantskapskretsen om det.... vi ska också ha ett sommarbröllop pga av kläder och blommor m.m men jag kan ändå tycka det vore fint och charmigt på sitt sätt..:)
    hihi alla bröllop är väl charmiga men ändå...

  • Snart_FruL

    Jo jag vet. Fast det är väl så att vinterbröllop funkar bättre norrut.

    Skulle inte tycka det kändes så romantiskt att gifta sig en "normal" vinterdag i Göteborg. Gråmulet, slaskigt, allt ser lite skitigare ut än vanligt. Isande fuktig vind... brudens näsa är röd av köld och om hon hade otur stod hon ute i kylan så länge att hon skakar tänder....

  • Pumpkin

    Snart_FruL

    Jag ser verkligen inte samma svårigheter som du med vinterbröllop märker jag

    Jag tycker inte att brudklänningar känns varken somriga eller vintriga, utan dom blir vad man gör dom till. Vilken klänning som helst blir ju vintrig om man har en cape till Och visst, där tillkommer ju extra kostnader för kläder, MEN, oftast är mycket annat billigare på vintern - så jag tror inte att det blir dyrare att gifta sig på vintern.

    Oavsett om jag gifter mig på sommaren eller vintern så vill jag att min bukett till större del ska bestå av rosor, och det finns ju året runt

    Vinterbröllopsfoton tycker jag är alldeles underbart vackra! Visst, man har sin cape på sig, men klänningen syns ju ändå. Och har man festen i nån fin lokal så kan man ju ta inomhusbilder oxå

    Transportmedel är nästan mitt starkaste argument för vinterbröllop - häst och släde! Hur mysigt är inte det på en skala?!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!