• pov

    Vänner Lund tråd 3

    Dags för ny tråd igen....
    Alla brudar i Lund med omnejd är hjärtligt välkomna ;)!!!

  • Svar på tråden Vänner Lund tråd 3
  • Izunia

    hjartat73

    Det var jätteroligt att höra!! :) Du kommer att bli en pangbrud pa lördag! hoppas ni far en underbar dag!! :)

  • Anna25

    Jupiter2: Jag väntar med spänning på att få höra mer. Ska själv gifta mig på AF. Izunia också väl? När gifter du dig?

  • Izunia

    anna, jag gifter mig pa lördag!!
    Jag är jättestressa nu sa jag far väl avlägsna mig fran datorn nu....:D
    Fika snart!!?

  • Jupiter2

    Hej! Nu har vi kommit hem efter en underbar resa där vi vältrat oss i lyx och slappat!

    Izunia: Jag nästan känner dina nervösa vibbar ända hem till mig. Det komemr att gå jättebra! Allt är ju så bra planerat...

    Anna: I princip allt gick bra med AF. Det enda som var lite dåligt var att barpersonalen var slöa. Vi ville att våra gäster skulle kunna dricka så mycket vin och öl de ville, men eftersom barpersonalen inte stod bakom baren hela tiden gick inte det. Blev bättre efter att vi sagt till dem. Bertil är informerad och jag tror att de har ögonen på sig närmsta tiden nu. Annars är de väldigt profesionella och allt flyter på bra. Serveringpersonalen var super!

    Jag tar gärna en fika snart! I morgon? Torsdag? Kan du Izunia eller är du för stressad? Nästa vecka?

  • Anna25

    Izunia: Kul! Jag väntar med spänning på att se hur det går, men jag är övertygad om att du får ett fint bröllop!

    Jag känner mig rätt så lugn efter allt positivt jag hört om Tegners. Vi ska träffa Bertil om 2 veckor och prata planering. Vi har i princip bestämt meny, får väl provsmakning sedan.

    Jupiter 2: Några tips annars vad gäller Tegnérs/saker att tänka på? Barpersonalen vad kostade de? Bertil sade något om att det blir billigare att göra upp med dem själva. Vi får hoppas att de jobbar på snabbare nu då... Var maten god förresten? Vad åt ni? Vi funderar på skaldjur till förrätt och hjortinnanlår till huvudrätt

  • Anna25

    Jag hänger gärna med på fika, är student så jag är mestadels ledig

  • Jupiter2

    Personalen kostar 130:-/h fram till klockan 1.00 sedan 150:-/h.

    Vi hade en ljummen sparrissallad till förrätt (finns inte på menyn, eget recept som jag gav till kocken), Hjortinanlår till huvudrätt (jättegott!!) och Fläderparfait med limesorbet till efterrätt. Allt var sagolikt gott.
    Provsmakning "får" man inte bara så där. Om man har fler än 50 gäster får en av er provsmaka gratis. Om man har flr än 100 får båda. jag rekommenderar att provsmaka, jag kunde knappt äta alls den dagen. Inte för att jag var nervös utan för att jag inte hann, jag var tvungen att smälta alla intryck. Hade ingen hunger alls!

  • Izunia

    hmm torsdag vill jag gärna ta en snabb fika!! Det enda jag ska göra är att fixa manikyr pa 2 tärnor. :) Jag har ju strukit över heeeela dan för att vara ledig! Ska bara hämta ena tärnklänningen hos sömmerskan da blixtlaset gick sönder igar!! :o

    Jupiter...jag vet hur underbart ni haft det!! Visst var det fint? Var det inte för varmt!? :)

  • jespers darling

    Jag kan också gärna hänga med på en liten fika på torsdag.
    Var? När?

  • Jupiter2

    Nej, visst var det varmt, men det vqr helt ok i alla fall. Jag skulle inte vilja vara på ett hotall utan air condition!
    Torsdag blir bra. 17.00? Senare? Ebbas?

Svar på tråden Vänner Lund tråd 3