• lyckligastebruden

    Finländska brudar!

    Finns här flera blivande brudar som bor i Finland?? Det skulle vara kul att höra era erfarenheter och tips! :)

  • Svar på tråden Finländska brudar!
  • Ell

    Tack alla som berömt hemsidan. :) *stolt nybörjare*

    Vilken bra idé av Lioness *förlovad* att skriva listan i den ordningen vi gifter oss! :)

    Sambon och jag har börjat planera vårt "programhäfte" eller vad man nu ska kalla det till... Ska bli jättekul att laga det, både han och jag tycker ju om att sitta vid datorn, så. :) Vi, eller mest jag, har funderat lite på psalmer också, men inte kommit någonvart ännu.

    Nu börjar CSI på femman, så jag måste sluta! :D

    Ha det gött!

  • Ell

    La-Lolita: ja det är jag också! :(

    På tal om psalmer, Gud se i nåd till dessa två är ju väldigt vacker, speciellt texten. Vi funderar på att ha den och en annan, men vi har inte bestämt oss. Den är ju väldigt vanlig på bröllop, och vi har gått in för att ha ett ovanligt bröllop, men man kanske kan ha en enda sak som alla andra har. :D

    Sen till nästa huvudbry: sambons lillasyster vill hemskt gärna sjunga på vår vigsel, och det vill vi också att hon ska göra. Men vi kommer inte på vad hon ska sjunga! Hon är 11 år, och kan inte så bra engelska, så det får gärna vara en svensk sång. Finns det någon som har några tips??

  • Netta79

    Men kan man inte ta den rikssvenska bröllopstexten till "Den blomstertid" och skriva in den i sitt vigselprogram om man så gärna vill ha den? För kantorn spelar det ju ingen roll bara melodin är samma. Nån på bröllopstorget hjälper säkert gärna till att få den rikssvenska texten. Att göra vigselprogram med texten till psalmerna tycker jag är en bra idé för då behöver man ju inte krångla med psalmböcker alls.

    Ell:
    Förslag på svenska sånger:
    "Älska mig" eller vad den nu heter, den med "se mig, för här är jag, låt mig får komma nära..." Är det kanske Ainbusk singers låt?
    "Det vackraste", "Kärleken förde oss samman" och så kom jag inte på flera.

  • Lioness *förlovad*

    På det senaste bröllopet vi var på (sambon och jag alltså) så sjöngs "För kärlekens skull" (av Ted Gärdestad) och "Av längtan till dig" (Åsa Jinder) som solosånger i kyrkan. Det var såå fint...

  • Lioness *förlovad*

    Oh, jag hatar när det dyker upp smilisar där man INT vill ha dom!!

  • netateta

    Jag tror jag ska maila prästen vår om vigseltexter till sommarpsalmer, då får jag ju veta på en gång!

  • morsian-brud

    Hej!

    Har någon gjort 2språkigt festprogram?

    kan ni mejla mej eller nåt.. annamariap@jippii.fi

    jag skulle gärna vilja ha lite tips..
    det e 39dagar kvar..dax att börja jobba inför festen!

  • Lioness *förlovad*

    netateta: berätta gärna vad er präst tycker om vigseltexter till sommarpsalmerna!

Svar på tråden Finländska brudar!