• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Pumpkin

    Jag bara längtar till första åskan! Tycker det är så mysigt att sitta inne i soffan och gosa medans det spöregnar och åskar utanför

    Fast mest älskar jag ju sol och värme, som de flesta andra

  • Lanzara

    Oj vad ni har varit på gång idag tjejer!!

    Själv är jag jätteglad nu. Sista provet är förbi, avslutning på lördag. Och imorgon far vi på studieresa till Åbo och är där till torsdag. Så skolan börjar vara klar för detta läsår!!

    Nu skall jag också hoppa över till svartbrud och se vad ni har åstadkommit!!

    Gonatt på er och ha det bra. Syns (okej, hörs då...) på fredag!!

  • Snitte- 5/7-2008

    Hallojs brudar!!

    Pannkakstårta :
    jepp det är jag som håller på att starta eget... tanken är väl att det ska bli heltid så småning om men jag kommer börja ganksa smått... det är så HIMLA mycket att fylla i och dola och så bara...hihi

    Härligt att det skrivs så flitigt här inne.. ;)

  • MrsNyberg2B

    Här åskade det en åsk igår. Skönt, tyckte jag, som var ensam hemma... Under natten drömde jag bara otäcka drömmar om diktatorer och annat. Vart är ens älskling när man som bäst behöver honom? Fast han brukar iofs sova som en gris annars när jag drömmer otäckheter också, inte vakna alls, men då är han iaf DÄR.

    Har insett att det nu kommer att följa RÄTT intensiva dagar i fortsättningen, ungefär fram till efter midsommar. Jag antar att man får vara glad över att man har jobb, och en positiv del till det är ju att man har mer att spara! Det är bra, tycker jag... Fast jag vill ändå ha lite budgetbröllop, alltså, inte det dyraste jag kan komma på... Nu är jag så trött, så jag orkar inte planera nå vidare,men, det är skönt att kunna koppla bort ett par minuter och tänka på att det kommer BLI ett bröllop, och i de minuterna är det världens vackraste juniväder!

  • lillithsmamma

    ojoj tjejer har ni glömt bort våran tråd eller vad gör ni?

  • June20

    Virarr runt i dumhet o kommit på att jag vill byta vigselringen IGEN! för 2a gången....tur att det är sista ringen o ja har mer än 2år på o hitta DEN ringen gämfört med förlovningsringen....den e ja fast på nu ialf. :)
    Jag ska titta på antikbutiker ev istl för nya ringar för jag tror jag vill ha något som inte ser nutida ut. E galen i antika saker :P hahaha...
    Satt o stirra på några på Tiffany.com men dem e all i platina el vitguld, suck tycker det ser så kallt ut tyvärr vill ha rött guld med värme i samt min förlovningsring ska vara i rött så måste matcha lite bättre. Det e fint med platina o vit men passar inte mig som person/hand el vad man ska kalla det. Har nog inte råd med en Tiffany heller för den delen men de hade väldigt fina nygjorda men med gammal stil.

    Såg även på OrleansJewels.com massor av fina men dem har enbart "man made dimonds" känns inte lika romantiskt av nån anledning för just vigselringen....annars har ja en sådan ring med diamanter runt hela fingret.

    Måste bara berätta en rolig sak! Ja va o titta på ring åt m2b för nån månad sen och guldsmeden, som tom tillverkar allt från scratch i sin egen studio, trodde ja hade "gammal/äta diamanter" i min ring -råka ha den på vigselfingret också!! Ja blev nästan paff för visst e dem nära liknande men jag tycker ja kan se skillnad på dem men antar det beror på ljuset el nåt? Såg ett program på Discovery om skillnaden på såna diamanter o "gammla" och dem sa den enda sättet att se skillnad e genom att lysa UV på dem o sen släcka lampan! den som lyser är "man made". Om juveleraren el diamanthuset inte har graverat dem med logga då.

  • Mysan98

    Helloj tjejer!! Här har det varit mycket aktivitet sen förra veckan. Jag överlevde tydligen baskethelgen men det har varit slitigt och tröttsamt. Känner mig totalt slutkörd nu. Hörde på omvägar att det kommit ut en ny Allt om bröllop som jag måste jaga rätt på. Alltid är det något :) Nu ska jag läsa ikapp lite vad ni skrivit så kan jag kommentera lite..

  • Mysan98

    Vi har inte riktigt bestämt hur borden ska se ut mycket pga att vi inte vet ännu var vi ska vara... Även om vi har ett tema så vill vi att det ska passa ihop med lokalen. Fast vi funderar på idéer så att det bara är att köra igång och pyssla när man väl hittar det "rätta" stället.

    lillithsmamma: Grattis till huset. Usch så avundsjuk jag blev. Hus måste tyvärr vänta tills jag har pluggat klart och vi har gift oss...

    MrsNyberg2B: Vi hade tänkt att göra Save the date-kort med 4 fotoautomatskort så vi har tydligen lockats av samma idé. Hittade ett på nätet som jag tyckte om jätte mycket och eftersom vi kommer att ha flera väldigt långväga gäster som kommer vi att skicka Save the date-kort till dom men förmodligen inte till de här i sverige. Väntar också med spänning på ert första provkort med tapet!!!

    Utöver all basket så har faktiskt något bröllopigt inträffat. Jag beställde ett papper som vi ska använda i vår inbjudan (som det känns just nu i alla fall) från Weddingstar, som kom i fredags. Papprena var verkligen jätte fina bortsett från att det fanns en text på dom som vi inte är så förtjusta i. Funderar på att scanna in pappret istället och klona bort texten i Photoshop. Så nu vill jag ännu mer hitta rätt färgnyans till inbjudningskorten så att jag kan få göra mitt första provkort för att kunna fundera vidare....

  • Mysan98

    Just det... ska försöka hinna ladda upp lite bilder på svartbrud ikväll :)

  • June20

    Mysan98:
    vad var det för text på pappret som stod? det var inte ett provexempelar då eller?

    Ni som inte förlovat er än(som vi inte har heller) hur ska ni "annonser ut" det? Annons i tidningen, ringa folk, skicka ett fint/roligt vykort, berätta för em personerna när ni väl träffar dem för fika/middag/hälsar på/råkar-på på gatan?
    Jag har funderat på att skicka en liten fin lapp/kort i posten som en SUPRICE gissa vad vi gjort/han friade typ....kommer shocka visa ialf vet jag *flin*.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2