• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Pumpkin

    Ja själv hade jag ju hoppats på att vi skulle kunna åka ner till Uppsala, Sthlm och Gbg i sommar för att hälsa på släkt och vänner, men hur ska vi kunna göra det utan pengar? Visst, M2B tjänar pengar och visst _klarar_ vi oss på det, men hur kul har man då? Usch, allt känns ruttet just nu Typ för sent att få tag i ett sommarjobb nu ju.

  • MrsNyberg2B

    Mina kusiner hade dubbelbröllop... Det vart jättelyckat (de har ju en bautasläkt) Problemet i det här fallet är ju då att jag och hennes blivande har stora släkter, medan syskonen inte har så stor släkt.... Fast det var ju mest fyllesnack, och förmodligen inget som togs på större allvar...

    För övrigt, för att muntra upp i all AMSstrul (och det är fan ett helvete det där... min fd. sambo fick sitta och söka jobb i en dataklass där han hade installerat systemet och alla porrsurfade....), så ska jag och sambon iväg och titta på en lägenhet/radhus i eftermiddag och det ska bli jätteskoj!

  • Helmborn2B

    Hej allihopa!

    Gud så länge sen man var inne på denna tråden. Får försöka komma ikapp.

    Jobbar med nästa nummer av tidningen och det är ett bröllopsnummer så nu passar jag på att vara inne på BT på dagtid..

    Som ni skriver ovan så verkar det vara ett ******* med AMS, har kompisar som haft det jätte jobbigt. Och det som är konstigt är att när vi sökt personal till redaktionen har vi aldrig fått hjälp från dom... är inte det deras jobb att hjälpa både företagen och de arbetssökande?! Verkar vara en himla konstig myndighet det där...

    Jag och min gubbe var och kollade på lokalen i förmiddags, tror det kan bli superfint! Det är en gammaldags lokal med högt till tak och sånt så vi tänkte hänga upp långa tygstycken i taket som går ihop med övrigt färgtema.. Hihi blev så glad när jag såg hur fint det va..

    Nä nu får jag väl jobba lite också..

  • Helmborn2B

    MsNordqvist:

    Lite dåligt med det just nu, men jag ska ha dig i åtanke.

    Sitter och listar exklusiva resmål för bröllopsresor, man blir ruskigt sugen kan jag lova.. Mauritius verkar inte helt fel, dit kan jag tänka mig att åka när det är dags!

  • Pumpkin

    Schysst!

    Mauritius vill jag också åka till. Drömresemålet är dock Cook Islands!

  • lillithsmamma

    stackars ej tjejer som har det strul med få jobb :( ska hålla tummarna att det löser sig för er två.

    jag har kopplat av i solen med massor av mys med fästmannen då vi var barnfria så skönt så ;)

  • lillithsmamma

    hejsan tjejer hur går det för er? vill någon uppdatera listorna med färgtema och tidpunkten när vi säger ja till våra älsklingar , kommit lite mera nytt hit ju :)

  • Helmborn2B

    Jag kan göra det. Lägger upp den senaste versionen jag hittade så får ni alla komplettera med nya personer + nya uppgifter+ era datum.

    Kram på er alla i detta underbara sommarväder.

    MsNordqvist - Turkost, lime, gammelrosa/ljung och creme/pärlvitt

    MrsNyberg2B - Lime, vitt och cerise/ljust silvergrå

    lillithsmamma - silvergrå,svart, ivory och vitt

    June20 - Lime/grönt,cream/vit o guld.

    Helmborn2b 2/8 2008 - ivory, creme, beige

  • Helmborn2B

    Då är det väl snitte, lanzara, mysan98 och chokladtårtan som fattas helt.. Glömt någon? Se så, det är bara att komplettera på.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2