• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • June20

    Mysan98:
    vad är din smak då? *nyfiken* :)
    själv gjorde jag om en jag hittade för jag tyckte bara om kjoldelen på den, ska få min uppsydd istl som jag vill ha den.

  • Mysan98

    June20 tja det vet jag inte riktigt så pass exakt att jag kan peka på en klänning och säga att den vill jag ha. Har egentligen bara konstaterat att jag inte har hittat något som jag gillar. Personligen tycker jag om fluff - fast inte 80-tals fluff (kunde det bli värre än det?) och så vill jag absolut inte ha axelbandslöst och det har ju de allra flesta klänningarna känns det som. Men det låter ju som en jätte bra idé att leta efter en kjol man tycker om och en ovandel och så får man den uppsydd... Så långt hade min hjärna inte kommit förstås :) Tack för den idén!

    Hur ser din egenkomponerade klänning ut då June20?

  • MrsNyberg2B

    June20 - det är våra egna, än så länge... Det är vanlig bondkatter, så jag tror vi får svårt att få ut flera tusen för dem (vilket annars hade varit bra för bröllopet...)I natt tyckte deras mamma att det var dags att flytta, så nu bor de i garderoben....

    Har inte blivit så mkt planerande just för nu, har bara jobbat och jobbat... Tänk den dag man får en fast jobb och inte behöver vara beroende av vikariat! Jag längtar bara som attan!

  • lillithsmamma

    MrsNyberg2B ang något helt annat har du bildeer på dina söta bebisar?

  • Mysan98

    lillithsmamma hur går det med budgivningen på klänningen du ville ha?

  • June20

    Mysan98:

    Korsett nr13 om man rullar ner( ska vara som överdel istl för "underkläder") ska ha en spetts på bystkanten men inte på höften samt inga strumpebandhållare. Det är ett annat företag som har den(i rätt nyans med) men deras hemsida e nere nu så tog närmaste liknande:
    www.conifer.nu/Damk_rdfl_kupa.htm

    Kjolen ska vara i stil med denna med det sorters släp(man kan klicka sig fram till baksidan nedanför).
    Gå in på sidan och välj: PRONOVIAS 2006
    Indra heter klänningen.
    www.ramonadesign.se/

  • lillithsmamma

    Mysan98 ja sådär vart överbjuden men gav mig inte så än så länge har jag högsta budet men men får se imorgon kl sju ca hur det går medelar er :)

  • June20

    *BLEEP* ja kunde bara inte hålla mig!
    ja gick o köpte papper ja sett på Panduro för att göra en test på inbjudningskorten :( ush ush så onödigt känns det som men ja verkligen älskar o pyssla me grejer, favorit ämne i skolan? bild? näääää då!
    Bla vill ja se om det blir så som ja tänkt i huvet att det ska vara men man vet aldrig....samt att jag vill skicka ut små liknande kort till en del personer som en suprice nu har vi förlovat oss!(nu i sommar) o då måste ju pappret vara detsamma som sen.

    Har även suttit o börjat tillverka en prinsesskrona i rött stål som ska ha pärlor i trianglarna sen....vet inte varför ja ska ju inte ha den själv för ja har ju min antika tiara redan....antar ja får kalla det min hobby eftersom ja inte har et jobb just nu så vad ska ja annars göra mellan sökandet?!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2