• Esprie

    ÖrebroBrudar -Närkingar

    Hej på er ! Tänkte att vi kunde ha en lite nyare egen tråd, där vi kan prata om hur det går o s v . När ska ni gifta er ? Vart ska ni gifta er ? Vart ska ni ha festen ? Vilken fotograf ska ni ha ? Florist ? Tänkte att vi kunde tipsa och hjälpa varandra

    / E .

  • Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar
  • Sarita 2006

    Brusebäck 3 juni:

    Jepp, ta bara ett glas ljummet vatten direkt ifrån kranen och blanda ut ca 1 tsk salt (det ska riva lite i halsen...även om det smakar otäckt) och gurgla några gånger. Upprepa några gånger under dagen, exempelvis morgon-middag-kväll. Särskilt precis innan du ska sova då det är bra om stämbanden får vila lite efteråt. Hoppas verkligen att det hjälper!! Det är ju inget vetenskapligt, men en enkel metod som brukar lindra...det skadar ju inte att pröva!

    Åh, Hovsta kyrka är jättefin! Ljus och vacker! För oss blir det Lillkyrka kyrka, utanför Glanshammar den 5 aug. Festen ska vi ha i Lundhagskyrkan (d v s lokaler som ägs av Hovsta Frikyrkoförsamling) och den ligger just...i Hovsta :)! I can't wait!! Längtar sååå!

  • Brusebäck 3 Juni

    Då ska jag testa det på en gång, tack för tipset!

    Åhh förstår att du längtar, men jag kan lova en sak, tiden går snabbar än man tror
    Lillkyrka Kyrka är ju oxå väldit fin, har bara sett den på utsidan.
    Lycka till den 5 aug, det kommer att bli kanon

  • Bondromantiskt Juli 06

    Här gar det ocksa bra! Var hemma i Närke förra helgen och hann med att träffa cateringen (Ethel), köpa ring i Örebro, fota kyrkan och reda ut om pappas nya ska komma pa bröllopet eller ej (hon ska komma och mamma är med pa det).

    Provade även klänningen i tisdags för omsynad! Den var sa fin att jag inte ville ta av mig den, köpte även slöja, sa nu har jag allting utom strumpor skulle jag tro...

    Vi sitter ocksa och patar pa kyrk- och festprogramm, inte lätt allt det där, det tar ju mycket längre tid än man tror.

    Hur manga hos er andra har svarat? Hos oss har ca. 60 av 115 svarat, osa är 15 juni.

  • zebban

    smurfina: har ni fått fatt på någonstans att bo på bröllopsnatten? Vi gifte oss förra året och då var varenda hotelrum inkl. sviterna uppbokade pga. en partikongress! Kändes katastrofalt i första läget men det ordnade sig på ett lite annorlund sätt men vi är så nöjda. Vi bodde på ett litet B&B vid slussen. Alltså precis vid Svartån. Vi hade så skönt så. www.borebro.se/ bodde där även natten innan vigsel. Jättegullig familj som har det.

  • Smurfina

    zebban>>
    tack för tipset. Vi har dock bokat ett hotellrum, dock itne det vi hade tänkt först, en i alla fall på samma hotell. Står i kö på det rumemt vi vill ha (kan ju bli nån som avbokar). Läget på hotellet är så bra (ligger nära frisör och smink) och tänkte låta min m2b byta om där så ska vi ses på rummet innan fotografering och vigsel. Tror det blir bra. Kanske kan ta något fota där också om det är fint...

    :-9

  • Sarita 2006

    Brusebäck 3 juni:

    Hoppas hoppas att ni hade en fantastisk dag och att du kände dig mycket piggare och friskare!! Vi väntar med spänning på kort rapport! :)

  • Donna69

    nån brud från hallsberg som ska gifta sig nu i sommar???

  • Fru Enamorada

    donna69

    inte hallsberg, men askersund... :) men har gått på allé iaf så några år har man ju spenderat i hallsberg.. :)

Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar