• Esprie
    Äldre 4 Apr 17:30
    25498 visningar
    211 svar
    211
    25498

    ÖrebroBrudar -Närkingar

    Hej på er ! Tänkte att vi kunde ha en lite nyare egen tråd, där vi kan prata om hur det går o s v . När ska ni gifta er ? Vart ska ni gifta er ? Vart ska ni ha festen ? Vilken fotograf ska ni ha ? Florist ? Tänkte att vi kunde tipsa och hjälpa varandra

    / E .

  • Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar
  • Blowjo
    Äldre 14 Apr 19:17
    #0

    precis som vissa örebrorare är...så är den här tråden...

    Ego!

  • Gerda
    Äldre 14 Apr 19:58
    #0

    asa81

    :) Ja, vi har bokat Adlers till 070707! Ska träffa dem i maj för att se loaklerna invändigt och prata igenom menyer och skriva kontrakt antar jag.

    Vi funderade även på Karlslunds Herrgård - men där hade vi inte kunnat ha fribar, samt att eftersom vi är ett mindre sällskap så blir Adlers lagom - vi blir max 35-40 personer.

    Om ni kan tänka er ett annat datum så tror jag def. att Adlers är ett jätte vackert ställe - vi ska gifta oss i deras trädgård borgligt :) BA Catering har varit fantastiskt service minded hela tiden igenom, allt från mina förfrågningar om menyer, till datum och temabyten - de har alltid hörsammat och tagit fram förslag!

    Silverblå hade ett sällskap på 55 (?) om jag minns rätt och hon sa det blev lite trångt för dem.

  • Gerda
    Äldre 14 Apr 19:59
    #0

    Blowjo

    Vad menar du - att du inte fått svar på din fråga om Liveband? Tycker att vi svarat på varandras frågor väldigt väl i denna tråd - kanske ingen känner till ett bra liveband?

    Själva kommer iv att ha DJ om vi bestälmmer oss för en party-fest. Annars kommer vi att ha trubadur iaf under middagen och resten av kvällen om det blir en enklare tillställning.

    Ett tips är att du kan höra av dig till musikhögskolan, via örebro universitet. Massor med studenter som spelar i band.

    Lycka till.

  • Smurfi­na
    Äldre 14 Apr 20:50
    #0

    Jag känner inte till några bra liveband förutom de som brukar spela på krogen i Örebro. Brukar ju vara typ samma personer fast i olika konstellationer

    Tycker att det finns många olika typer av liveband. Vilken typ är Blowjo ute efter?
    De jag tänkte på är coverband med vanlig populärmusik från 70-80 typ

  • Smurfi­na
    Äldre 14 Apr 20:50
    #0

    Hmmm....vad många gånger jag använde ordet typ *Asg*

  • Esprie
    Äldre 14 Apr 21:04
    #0

    smurfina, du låter ju som en typ fjortis eller typ ... *fnizz*

  • Bondro­mantis­kt Juli 06
    Äldre 15 Apr 08:56
    #0

    Smurfina - nej, inte direkt "bondtema", men jag tycker det känns som att man far anpassa saker och ting lite efter förhallandena. Vi kommer ju att vara MITT pa landet, och inte direkt i en storstad sa det blir automatiskt bondromatik i det hela. Sedan att vi BOR i en storstad för tillfället gör väl att det blir lite city-glamour över det hela ända. Men jag är uppvuxen där ute i krokarna sa det känns som om det blir väldigt personligt att ha bröllopet där. Har ni nagot "tema"?

  • sliver­blå
    Äldre 15 Apr 09:26
    #0

    Oj berätta om vår stora dag..! Är inte så bra på att skriva, men jag kan ju försöka få med de stora detaljerna..

    Gifte oss i Hovstakyrka 23/7-05 och hade bröllopsfesten på Adlers. Hade 56 gäster och en hop barn (10 st). Hade buffé, men fixade mat till barnen själva (McDonalds, mkt uppskattat av både barnen och deras föräldrar). Fixade själva alla dricka, bål, vin, cider, öl, Loka, Cola, likör till kaffet osv. Hade ingen fribar i klassikt menat, utan hade ställt upp ett kylskåp fullt med öl, cider, vin osv sen fick gästerna förse sig själva efter middagen. Till buffén serverades vin o.dyl. vid borden. Bröllopstårtan fixade vi också själva och den kom från Hälls! Jätte god, men dom drog inte pengarna från mitt konto (betala med kort) förens till jul! Adlers är ett jätte trevligt ställe att ha fest på, men pga vädret som inte var det bäst så fickvi ha allt inomhus och det blev väldigt trångt! Det gick men det hade inte gått att få in just en enda person till. Kan bara tänka mig vad trevligt det skulle vara om det var fint väder och man kan sitta på verandan!

    Min fantastiskt fina brudbukett (i mitt tycke..) gjorde dom på Nya Blomsterboden. Där jag för övrigt också hade en jätte trevlig stud med Stefan som äger affären. Han var mycket mån om att jag skulle få den bukett jag tänkt mig. Han hade rätt många bra små tips att komma med om allt möjligt föresten.

    Min klänning hyrde jag affären på Trädgårdegatan (har totalt tappat namnet, men ni vet helt säkert vilken jag menar), och måste säga med tanke på andra trådar i det här forumet att jag fick en helt fantastisk service av damerna där, men det kanske är olika..?!

    Ja ni damer, vet inte vad mer jag ska säga! Vi är jätte nöjda med vår bröllopsdag, som för övrigt avslutades på Stora hotellet! Kan bara önska er lycka till och hoppas ni kan njuta riktigt mycket av det ni har framför er!

  • asa81
    Äldre 15 Apr 09:52
    #0

    Tack för hjälpen Gerda :)

  • Smurfi­na
    Äldre 15 Apr 17:30
    #0

    Esprie >>
    ja...kan ju vara för att jag jobbar med fjortisar *S*

Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar