• Esprie

    ÖrebroBrudar -Närkingar

    Hej på er ! Tänkte att vi kunde ha en lite nyare egen tråd, där vi kan prata om hur det går o s v . När ska ni gifta er ? Vart ska ni gifta er ? Vart ska ni ha festen ? Vilken fotograf ska ni ha ? Florist ? Tänkte att vi kunde tipsa och hjälpa varandra

    / E .

  • Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar
  • Smurfina

    Bonanza>>
    kul med en kompis som ska bli fotograf förresten...det kan man ha mycket nytta av Och du....alla blir bra på kort bara fotografen vet hur man ser till att det blir så

  • Bonanza

    Smurfina - jag har fotat mig professionellt, men ändå aldrig blivit nöjd. Därför blir det bra med amatörfotograf för oss, vi kommer ändå inte bli nöjda.

  • Smurfina

    Bonanza>>
    Hmmm...beror lite på vad man menar med professionellt kanske. Många ateljefotografer gör inte ett bra jobb tycker jag. Alldeles för mycket porträtt rakt upp och ner (tråkigt!). Ofta behöver man en mer "konstnärlig" fotograf som har en massa roliga idéer....och som kan leka med ljus.

    Din kompis kan bli t om bättre än en professionell fotograf för det hör ju mycket till att man känner sig avslappnad och trygg med sin fotograf. Be din kompis t ex fota er när ni träffas på bröllopsdagen osv. Det kan bli riktigt läckra bilder då...och du kommer att se glad ut.

    Sen kan photoshop göra underverk...som jag tycker ät tillåtet

  • Johanna85

    _sofie_

    Tack! Jag älskar verkligen ringen! Tittar på den flera gånger om dagen och bara myser *ler*

    Stenarna är 2,5 mm X 2,5 mm. 7 st TW och VVS, sammanlagt 0,36 ct.

    Vem ska göra din ring? Storlek på stenar? Kvalitet? Pris?

  • Johanna85

    redo

    Vi hade Rapid (anders storm). Kan verkligen rekomendera honom, bra priser, kanon service och avslappnad stämning under fotograferingen.

    det finns några bilder på oss på hans hemsida... (det är vi som är "vinterparet")

    www.ateljerapid.se/gallery.asp

  • redo

    Johanna85
    Guuuud vad fina ni var Får man fråga hur mycket ni betalade och för hur lång tid?

  • Johanna85

    redo

    Ja det får du *ler*

    Vet inte riktigt hur länge fotograferingen höll på, hade ingen klocka. Men han kom till Karlslund vid halv ett, halv tre hade jag bytt om till mjukiskläder igen för att äta lite... Så lite mindre än två timmar. Han tog över 100 bilder, vi köpte 20 st 18x18 bilder och ett album och 45 st tackkort. Det gick på 9000 kr tillsammans. Vi ska även beställa två tavlor nu i veckan, det blir nog 3000 kr till tror jag.

    Tror att hans billiagste paket går på 1200 kr.

  • redo

    Johanna85
    Tack så himla mycket, ska tala med karln så får vi se vad Rapid mer har att erbjuda. Jag tackar o niger

  • Esprie

    Bröllopsmässa på marieberg på lördag , tror ni att det kan vara intressant att gå på ?????

Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar