• Esprie

    ÖrebroBrudar -Närkingar

    Hej på er ! Tänkte att vi kunde ha en lite nyare egen tråd, där vi kan prata om hur det går o s v . När ska ni gifta er ? Vart ska ni gifta er ? Vart ska ni ha festen ? Vilken fotograf ska ni ha ? Florist ? Tänkte att vi kunde tipsa och hjälpa varandra

    / E .

  • Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar
  • Brusebäck 3 Juni

    Gerda: Du får jätte gärna tala om vad ni tykte om tårtorna när ni smakat dom:D
    Och om dom var fina at titta på ;)

  • Gerda

    Brusebäck

    Dem är jätte vackra tårtorna från Kaffe & Pralin. Bor du i närheten så titta in, kanske köpa en bit och smaka - läckra tårtor och så goda... :)

  • Brusebäck 3 Juni

    Gerda: Då ska jag absolut gå n o titta :D tack för tipset!

  • redo

    Gerda: tack för svaret, har inte varit på Adler´s och kollat än men måste säga att de har varit otroligt snabba på att svara på förfrågningar och verkar väldigt trevliga. Har träffat dom på Sommarro och det verkade också bra måste jag säga. Väldigt vacker omgivning! Några fler som har synpunkter att dela med sig vore jag otroligt tacksam!

  • Brusebäck 3 Juni

    Redo:Om man är på sommarro måste man ta mat från dom då?

  • redo

    Brusebäck: Ja de hade dock en del bra alternativ i vettiga prisklasser men däremot var alkoholen dyrare än den är på Adler´s, efter vad vi förstått i alla fall. På Sommarro kostar det som ute på krogen men på Adler´s kostade en öl 25 spänn, likså för ett glas vin...så jag vet inte... Vet du nå't mer om Adler´s som är värt att ha i åtanke?? Är ju snart dags för dig ser jag skoj!

  • Gerda

    Redo

    VAd jag vet så får vi ta med eget dryck till Adlers? Har inte hört att de ska ha ändrat på detta?

    En faktor till att vi valde Adlers är just att vi fick ta med egen dricka och kan ha fribar. Annars hade vi tagit Karlslunds Herrgård.

  • redo

    Gerda: Säger du det??? vad konstigt...i ett mail från dom på Adlers där jag frågat specifikt hur det funkar med alkohol om man kan ta med sig eget så skriver dom att eftersom de är en restaurang så får man inte göra det.... eller kan det vara att dom säger så för att jag nämnde att vi nog vil ha buffé istället för trerätters? Vill du vara söt och berätta exakt hur ni har planerat er fest där och vad ni kommit överens om så skulle jag vara oerhört tacksam!

  • Gerda

    I kontakten med dem från förra året när vi fick offerter på olika menyer så sa Göran att vi tar med egen dryck och att de gärna kommer med dryckesförslag till maten.

    Med andra ord kan de inte ha haft serveringstillstånd då iom att vi kom överens om detta. Om de nu har ändrat och kör med fullständiga rättigheter, vilket de måste ha tillstånd för, tycker jag att han borde nämt det i mail eller per telefon.

    Nu rasar väl graviditetshormonerna... även om de har lägre priser än Karlslunds osv gällande dryck så är ju det här ganska bra att veta med tanke på budgeten... *grrrr*

  • Gerda

    Vi har tänkt 3-rätters middag på Adlers och tårta antingen från dem eller Kaffe o Pralin beroende på vem som gör den bsäta ;)

    Vi kommer att vara ca. 35 personer.

    Har även frågat om de kan anordna en lyxigare grillfest-tema istället för 3-rätters, denna förfrågan gjordes i år och inte ens då hörde jag ngt om serveringstillstånd.

Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar