• Jupiter2

    Vänner Lund

    Jaså... Då var det dags för en ny tråd igen. Hoppas alla hittar hit!

  • Svar på tråden Vänner Lund
  • pov

    Ni är så söta!! Vad skulle jag göra utan er?? :)

    Känns mycket bättre!! Ni vet hur det är när man tänkt sig en sak och det blir en annan...:)

  • bebop

    pov

    Hittade ni något på Frackkompaniet?

    Vi har kostymen klart (inköpt) men inte fixat väst och plastrong än. Var hittar vi det? Är vi sent ute?
    Tänkte oss mörkröd - ja, rum/pink gick han ju bara inte med på... Trots Jupiters utmärkta förslag att jag skulle säga att det var rum/beige. Tyvärr var det försent för han visste ju liksom redan att det var rum/PINK...
    Men mörkröd blir också snyggt eftersom det matchar mina mörkröda rosor i buketten.

  • pov

    Finns på frackcompaniet AF-borgen) och nova (slipsgossen)

  • pov

    På Nova vet jag att de hade två röda nyanser. Tror plastrongen låg på 298:- och näsduken på 149:-
    De var väldigt trevliga där inne. På Frackkompaniet hade de mer att välja mellan men han som jobbar där är så....jag vet inte....nonchalant/arrogant nånting. De ligger på ungefär samma pris. Jag beställde hem från båda ställena då det inte är något köptvång.

  • pov

    Såg precis att ni ska ha väst oxå. Då är nog Frackkomp. att föredra. De ligger väldigt bra i pris. Tar 1-2 veckor att få hem. Han säljer Cavaliere och Turo tailor.

    www.frackkompaniet.se

  • bebop

    pov

    Tack för tipset! Jag var inne på Frackkompaniets och Cavalieres hemsidor. Det finns ju en hel del snyggt. Vi får nog sticka dit och kolla...

    Träffade prästen idag! Superhärlig! Det känns skönt. Vi pratade länge om själva ceremonin, musik och psalmer. 16/5 ska vi träffas i kyrkan och öva + titta på praktiska detaljer som blomplacering, barnplacering osv.

    Värdshuset har också hört av sig och vill ses nästa vecka. Det känns som om bitarna börjar falla på plats!

  • bebop

    pov Måste kännas härligt att det snart är dags! Hurra! Snart är du fru!

  • pov

    Känns som du har stenkoll på läget!! Är det mesta klart?? Ska ni ha solosång under vigseln?? Vad?

    Blev visst 20 frågo :)

  • Jupiter2

    I morgon ska vi in till Malmö och prova frock coat till Martin. Vi tänkte hyra. Har ni något tips på butik? Vi tänkte åka till lite olika och jämföra priser...

Svar på tråden Vänner Lund