• Cordy
    Äldre 28 Mar 01:30
    24377 visningar
    154 svar
    154
    24377

    brasiliansk vaxnin

    Har någon erfarenhet av denna vaxning?
    Hur länge är det hårfritt (utan stubb)?

    Kan någon rekommendera en bra salong? Har nämligen hört att vissa kan bla vara slarviga!!

  • Svar på tråden brasiliansk vaxnin
  • Sara_t­he_sta­r
    Äldre 15 May 15:32
    #0

    I Göteborg så finns det en salong som jag fått höra en massa bra om MEN jag själv har aldrig varit där. Min väninna gav mig tipset.

    Gigi Cosmetic Center
    ÖstraHamngatan 50B mellan
    Lagerhouse och Dubbliner 2 trappor upp numret dit är 131019

    Tydligen så skall en tjej som heter Enikö
    vara jävligt duktig.

  • *Galad­riel*
    Äldre 17 May 02:22
    #0

    hmm. heter hon verkligen enikö? lite udda namn :)

    själv har jag bokat tid hos lucy, hon har sin salong hos quomodo på magasingatan 19, tvärgata till den sugiga salong noblesse ligger på.

  • Lillis­2
    Äldre 17 May 08:54
    #0

    Jag har gått på salong och vaxat rätt länge nu, så igår tyckte jag att det var dags att prova själv. Visst märktes det att det var första gången jag gjorde det, men resultatet blir ju alldeles lysande, trots att jag inte är proffs.

    Dessutom sparar man ju MYCKET pengar...

  • Sara_t­he_sta­r
    Äldre 17 May 08:58
    #0

    *Galadriel*

    Jo jag vet men det var det namnet som jag fick av min väninna men jag kan ju hört fel också. ;)

    Vad tar dom på den salongen som du skall på?

  • malin8­1
    Äldre 17 May 10:01
    #0

    Lillis 2 : använde du då vaxremsor eller varmvax? Vilket märke? Ska till Egypten om två veckor och måste ta itu med bikinilinjen...

  • *Galad­riel*
    Äldre 18 May 06:40
    #0

    Sara_the_star:

    dyra 600 spänn.. men vad skall man göra? jag har testat själv flera ggr o trots att jag vaxar resten av kroppen själv så tycker jag att just brasiliansk vaxning pallar inte mina nerver med.. när vaxet börjar tråda sig och det är så snäv skillnad mellan för varmt och för kallt..

    vad kostar "din" salong?

  • Kristi­na75
    Äldre 18 May 20:57
    #0

    Lady Stardust, ca en vecka senare fick jag några FÅ prickar (och då menar jag typ 3-4 prickar, inte mer)som var svagt röda, men de syntes ett par dagar och försvann sen. Inget som kliade, och när det började komma upp lite hår så känns det inte alls som när man rakat sig, utan mycket mjukare! Så jag kommer helt klart fortsätta, så ofta jag har råd. Skulle dock inte våga göra brassen på egen hand...

  • miss luxor
    Äldre 22 May 01:07
    #0

    Idag har jag gjord det själv och AAAAJJJJ.

    Testade den där bedövningskrämen från apoteket, med den funkade inte alls....

  • Cissi_­80
    Äldre 22 May 15:01
    #0

    Jag älskar den här sidan, underbart att kunna diskutera precis allt. Är jättesugen på att testa vaxa rubbet, det är drygt att raka varje dag. Inbillar mig också att det borde bli mindre irritation och småsår för bakterier att gro i om man vaxar. Jag undrar om det är någon som vet en salong i Västerås? Törs verkligen inte prova själv.

  • Lillis­2
    Äldre 22 May 22:29
    #0

    Malin81

    Jag är inte hemma, så jag vet inte riktigt vad vaxet heter, men jag tror märket heter Andrea. Asken är grön och det är en tjej i bikin på framsidan. Asken är kanske 10*10*10 cm. Jag köpte den på Åhlens. Kommer inte ihåg priset.

    Vaxet är ett hårdvax som man värmer i micron. Mycket lätt att använda, bara att lägga på ett lager, ca 2 mm tjockt, vänta tills det stelnat halvt och dra emot växtriktningen... Klart det gör ont, men det är helt klart uthärdligt, tycker jag. Sen har man ju dagar när det gör ondare och dagar när det funkar hur bra som helst. Inget att rekommendera om man har en "ledsen-dag". Du vet säkert vad jag menar, med klump i magen och så...

    Jag tror att jag använde ca 1/3 av burkens innehåll till en vaxning, så det är betydligt billigare än att göra det på salong. Visst är det skönt att låta någon annan fixa det, men pengar har man ju inte hur mycket som helst...

    Vaxremsor tycker jag är helt värdelöst till bikinilinjen!!!!

    Det blev visst långt... Ha en skön (och hårfri) semester!

  • sara_c
    Äldre 23 May 12:01
    #0

    Har testat det där brazilian hardwax nu som man kör med hemma. Tyckte inte att det gjorde ont, men det var besvärligt.. Kladdigt och jobbigt, som någon sa ovan så "trådar" det sig o håller på.. Dom första dragen gick bra men sen gick de bara inte att fortsätta. Svårt att komma åt överallt också. Men det funkar säkert när man väl fått in tekniken...

  • *Galad­riel*
    Äldre 27 May 04:50
    #0

    jo jag har faktiskt, trots att jag INTE skulle göra det, köpt en ny burk (slängde den gamla i ett raserianfall ;) ) o skall testa på nytt. tror oxå det att man måste få in tekniken.

    men snälla ni, är det ingen som vet nån salong i gbg som vaxar? Jag vet bara om hon hos quomodo och hon tar 600:-!! läste häromdagen om denna vaxning på aftonbladets hemsida, och där stod det om malmö, där det verkar finnas jättemånga salonger och där de tar 300:-.

    HJÄLP!!!

  • miss luxor
    Äldre 28 May 07:45
    #0

    Jag måste väl också säga att vaxremsor inte passar till bikinilinjen (inte min iallafall...)

    Av någon anledning verkar vaxremsorna sitta "hårdare" vid skinnet, och orsaka diverse skrubbsår efteråt.

    Detta upplevde jag inte alls med brazilianvax, men det är klart det blev lite smetigare, men inte så farligt.

  • Äldre 23 Apr 16:29

    Prova att vaxa brasiliansk på en salong som använder Lycon, då använder teraputen en olja på huden innan vaxet läggs på så det inte drar i huden, det gör inte lika ont som andra vaxer.

    Det är jättebra och man slipper röda prickar -något jag haft problem med tidigare.

Svar på tråden brasiliansk vaxnin