• compassgirl

Jag har fixat näsan!

Jag vill bara berätta för hela världen att jag har gjort det, äntligen! Blev opererad igår så nu sitter jag här med ett jättebandage i ansiktet. Känns kul men lite läskigt, på onsdag får jag se resultatet (i alla fall preliminärt, det tar ju ca en månad innan den mesta svullnaden gått ner).

Whhheeeeee!
    /Stina

• Svar på tråden Jag har fixat näsan!
  • fia_85

Hej fillifjompan.

Nu e det bara två dagar kvar, herregud det e som att en dröm går i uppfylese men samtidigt e man juh skit skraj. va skönt att det inte va så farligt dit svar lugnade ner mig till max. Det om svullnaden har jag hört oxå att det kommer va svullet ett tag men det e något som inga andra märker..jag trodde juh i min livligaste fantasi att jag skulle få en potatisnäsa i flera månader.men jag hade fel SKÖNT. det jag menade med att dansa va juh vanlig dans som när man går ut med sina vänner. Tro ni det e ok ifall jag gör det??så jag kan gå ut o visa mig på ja t.ex krogen???

jag ska åka upp till stockhom redan imorgon för att ligga över där tills på torsdag morgon. jgah bor nämligen i vaggeryd i småland så vi har en bit att åka. men jag känner mig verkligen trygg me min läkare.

kramar

• Fillifjompan

fia_85:

Du kan ju höra med läkaren om han tycker att det är okej att gå ut och dansa. Jag vet att man ska hålla sig borta från "contact sports" i sex veckor så att man inte får en smäll på näsan. Den är ju känsligare efter operationen. Och det finns ju en viss risk att nån råkar stöta till en när man är ut och dansar. Men å andra sidan så var ju jag ut och dansade lite grann i lördags när jag tänker efter... Det verkar ju inte direkt vara så att jag "practice what I preach" direkt... Du känner väl bäst själv hur du mår, men fråga läkaren i alla fall.

Återkom gärna och berätta hur allt gått.

• fia_85

hej

nu e min operation över....kom hem idag. skulle gentligen fått åka hem igår men valde själv att stanna kvar en til natt..jag bor juh 4 timmar ifrån stockholm så de kändes bätter att vara kvar. men allt har gått jättebra o jag mår prima lite trött o seg bara men nnars e det lungt. förutom att jag e svullen. jag ser ut som en liten skogsmus enligt mina föräldrar o pojkvän hmmm så gulligt. men jag kan juh hålla med om att man linknar hannibal i när lammen tystnar hehe. På onsdags ska sygnen bort o gipset göööt. men man ser redan nu att bulan e borta o att näsan e mindre jag e så lycklig. kram från mig

• brud för länge sen

fia_85:

Grattis..hoppas att allt har gått bra..längtar oxå så gärrrrrrrrrnnnnaaa efter en operation men problemet är ekonomin!! så jag kanske ska sommarjobba denna sommar och boka en tid. Jag har några frågor till dig!! Hur mycket kostade operationen för dig? Och hur såg din näsa ut före operationen..alltså vad handlade operationen om, vad tog läkaren bort????
    Hoppas att allt går bra och att du blir nöjd när gipset är borta!!!

Fillifjompan:
    Hur går det för dig då? Hur går det med svullnaden har den gått över??

Kram/Hanna

• fia_85

hej hanna

nu e det två dagar sedan jag operarede mig. jag ser redan hur näsan ser ut bakom gipset o den e döö fin tycker jag o finare kommer den blr. svullen e jag rätt så rejällt med det få man räkna med...det ser ut som om jag fått påssjuka hehe. men alalta hand om mig o tycker jag e jätte sööt konstigt nog.
    Jag hade en sk judenäsa eller höknäsa innan men en knöl på näsryggen o att nästippen pekade neråt. nu har han tagit bort min knöl o näsan e helrak på näsryggen..han har även tagit upp tippen lite. inte för mycket ville inte se fisförnämn ut men den e rak o e inte så stor längre. han sa redan efter jag hade vaknat att näsan va söt o fin o de e juh positivt. min operation gick på 38 000kr vilket e mycket men jag opererade mig hos en av de bästa kiruregrna i landet så de fick kosta. men jag ångrar ingenting. fråga gärna mer om du vill veta något??

kram kram

• Affeman

Tja fillifjompan!

Berätta om reaktionen du har fått av omgivning. Är det någon som har lagt märke till det?

Vad tycker de du har brättat för?

• fia_85

hej fillifjompan.

hej nu e det tre dagar sedan jag opereade mig. det blå o det svullna börja minksa för varje dag det går snabbt för mig. men jag fotfarande ut som jag har bomullstussar i kínderna hehe. hur lång tid tog det för dig innan svullnaden i ansiktet gick ner??e du fotfarande svullen i ansiktet eller e det bara näsan nu??

• Fillifjompan

Brud för länge sen:
    Näsan är fortfarande svullen, men det är det nog bara jag som ser. Den är dessutom mer svullen på ena sidan. Ska bli så spännande att se hur näsan ser ut när den är färdigläkt. Fast skulle den stanna som den ser ut nu skulle jag vara fullt nöjd.

Affeman:
    Det är inte en endaste själ som märkt nånting. Mycket märkligt tycker jag. Nästa helg ska jag ha middag och träffa lite vänner jag inte sett på ett tag så vi får se om de märker nåt. De jag har berättat för har bara varit positiva och tyckt att näsan är fin.

Fia_85:
    Mina kinder svullnade aldrig upp utan det var bara under ögonen och näsan som jag var svullen. Det under ögonen var helt borta på 5-6 dar. Blåmärkena gick bort ganska fort men det var en envis fläck som tog 2 veckor att gå bort helt.

• fia_85

hej

jag märker juh för var dag som går nu att svullnaden börjar gå ner mer o mer. skönt. nu e det bara två dagar kvar o vips på onsdag ska gipset tas bort..jag längtar det har börjat klia lite o rycka lite under gipset. vikket betyder att det bara håller på att bli bätter härligt. andingen genom näsan e betydligt bättre med. så allt e bara postivt. jag ser juh redan näsans form igenom gipset o helnöjd+att den verkar inte vara så värst svullen hmm få la se. men jag ångrar verkligen ingenting av detta.

• fia_85

hej.

nu har jag min nya näsa...den e döö fin ahhh va glad jag e. men attans va det gjorde ont att ta bort gipset o stygnen. nu ska jag ha plåster i en vecka o det tar jag bort själv jag längtar. svullnaden e nästan nere lite rund om kinderna o blå under ögonen..ögonen e lite stora med men det beror på blåmärkerna o att jag har gått ner i vikt lite. men det tar jag igen snart. men åhhh så glad jag e jag vill skrika. jag grät framför speglen för jag blev så lycklig. min läkare va döö glad med han kramade om mig när jag gick o när jag grät av lycka. jag längtar redan till 6 månader att få träffa hela den trevliga personalen på viktoriakliniken asså vikket folk.

• brud för länge sen

fia_85: Jag ville bara fråga dig syns det att din näsa är opererad..alltså det är det jag är rädd för att det ska synnas falskt!! Vissa som har opererat sig har denna onaturliga utseendet på näsan!!!

Svar på tråden Jag har fixat näsan!