Fler som ska gifta sig 6/8 2005?!
Hej brudar!
Tänkte se hur många som gifter sig den 6/8 2005, vore kul att se hur långt ni kommit i planerandet och kanske kan vi utbyta lite tips och ideer?!
Kram!
Hej brudar!
Tänkte se hur många som gifter sig den 6/8 2005, vore kul att se hur långt ni kommit i planerandet och kanske kan vi utbyta lite tips och ideer?!
Kram!
*räcker upp en hand*
Detta är den stora dagen för mig med.
Jag bor i Småland men ska gifta mig utanför Leksand, Dalarna!
Det som jag fixat hittills är*lite stolt*
*Inbjudningspapper är inköpta(göra själv)
*Kyrka bokad.
*Bystuga bokad för festen.
*Fotograf bokad.
*Klänningen är köpt.
*Tiaran är köpt.
*Uppsättningen utvald, dock ej frisör.
*Tärna & bestman utsedd & tillfrågade.
*Toastmasters är utsedd & tillfrågade.
*Värdpar utsedda & tillfrågande.
Så här långt är det klart men resten är i planeringstadiet!Svårast är cateringen tycker jag!
Kul att denna tråd kommit upp!*glad*
Hejsvejs
Här är en till som gifter sig 6/8! Vi bor i Stockholm och ska ha festen på Farsta Gårddddddd.
Ddet här har vi gjort:
*gjort en budget
*Bokat festlokal
*fixat fotograf (min blivandes pappa är fotograf )
*utsett tärnor, marskalk
*frågat toastamaster, väntar på svar...
*bestämt menyn och tårta
*bestämt hur min bukett ska se ut, nu ska jag bara hitta en florist som kan göra den
*färgtemat kommer antaaagligen va vitt, creme, silver och kanske lite blått
*vi har har gjort en preliminär gästlista
*börjat fundera på inbjudningskort
*tittat på ring, tror att jag har bestämt mig redan
*vi har även börjat gör en lista på sånt som ska göras, allt ifrån hämta blommorna hos floristen till att köra grejer till festlokalen, där vi även skriver upp vilka som kan tänkas hjälpa till medddd det.
vårt stora problem som vi har kvar aär var vi ska gifta ossssss, vi hade nämligen tänkt att gifta oss borgerligt ( utomhus ) eftersom ingen av oss är troende, men nu börjar vi få kalla fötter eftersom det känns som att vädret spelar så stor roll, inte så kul om det skulle börja regna med 60 inbjudna gäster.
Chrizz
PS. om det ser lite konstigt ut med stavningen ibland beror det på att min kära fästman har spillt cola över tangentbordet, vissa bokstäver är väldigt klibbiga...
Chrizz : Ni har verkligen kommit långt i planeringen! Vi tyckte vi låg bra till :D
Vi ska börja leta efter fotograf inom de närmsta veckorna. Tyvärr finns det inte så många att välja på eftersom vi gifter oss på en mindre ort.
Dallandra: Tycker du! Ja det är kanske jag som är nojig, men det känns som att det är hur mycket som helst kvar att göra. Framförallt börjar jag känna mig stressad över hur vi ska göra med vigseln, det känns lite tråkigt att "tvingas" gifta sig i kyrkan fast man egentligen inte vill. Men, men, vi håller på att fundera på det så vi får väl se hur det går.
Chrizz : Det är ju lite lurigt med vädret när man planerar något utomhus.. I nödfall kanske ni kan fixa ett partytält att viga er i eller någon annan nödlösning om vädret är dåligt..
Vi ska också gifta oss den 6 aug -05. Vi har bokat kyrka, bokat restaurang, tärnor klara. Och i morgon åker jag och tärnorna iväg och kollar klänningar.
Nu har vi nog bestämt oss för datum.. och det ser ut som att vi hör till denna tråd!
Bröllopet blir 6/8 i Snavlunda kyrka, och bröllopsfesten blir i Askersunds församlingshem Klockarbacken. Min pappa ska viga oss, och jag hoppas vår vän som är musiker vill spela och sjunga i kyrkan. Kanske syrran kan spela orgel också, om det inte blir för mycket släkt överallt...
Klänningen är köpt, färgtemat färdigt, och cateringfirman är vidtalad preliminärt (ingen meny än). Mycket fixat tycker jag men ser här ovan att det finns de som hunnti mycket mer! *pekar uppåt*
Kul att vara här!
Yippiee! Är så glad! Fick brev från Ulriksdals Wärdshus (där vi ska ha bröllopsmiddagen/Festen) med bröllopsmenyn för nästa sommar och det lät TOPPEN! Super-gott! Ringde genast syrran (som är kock på Café Opera!) och hon tyckte det lär som en riktigt bra komponerad meny! Känns kul, eftrsom vi inte visste vad det skulle blu för meny när vi bokade stället känns det nu som att vi verkligen kan slappna av för det var som sagt en riktigt bra meny!
MinPrins : Vad kul att menyn blev så bra! :)
Vi ska ha en kokerska på plats som lagar maten så vi kommer att komponera vår meny själva men vi kommer att utgå från en cateringsfirmas meny och "sno" en av deras :D
MinPrins
Men hallå, du kan ju inte bara berätta att ni fått ett superbra menyförslag och sedan inte berätta _vad_ ni ska äta! Vi blir ju upprörda här.
Alla smaskiga beskrivningar på menyförslag mottages tacksamt!
Loppran: självklart ska jag dela med mig av menyn
Har kopierat in menyn från Ulriksdals hemsida, läs och känn hur det vattnas i munnen
Det är en fyrarätters-meny, med vin till och vi lägger till avec till kaffet också.
Ulriksdals Wärdhus Bröllopsmeny 2005
Lax carpaccio med skaldjurscocktail och champagnevinaigrette
Vin:2003 Château de Fontenille Blanc, Bordeaux
Kalixlöjrom med crème vichysoisse
Vin:2003 Château de Fontenille Blanc, Bordeaux
Filét mignon på gödkalv, potatiskaka, små primörer,
örter och späd sallad
Vin:2001 Château de Fontenille Rouge, Bordeaux
Mjölkchokladmousse med mangokräm samt ananas-
och mynta sallad
Dessertvin:2003 Moscato d?Asti, Prunotto, Piemonte
Bröllopstårta
Kaffe
Just det, glömde säga att vi även fick hem en lång lista med förslag på smarriga bröllopstårtor, och om inte någon av dem faller oss i smaken fick vi komma med egna förslag! Extra kul för sambon som är tokig i tårtor
Dallandra: härligt att få ha en egen kokerska och få komponera sin egen meny! Har ni bestämt hur menyn ska se ut än?
MinPrins
Jisses! Vilken underbar läsning, tur att jag nyss ätit middag annars hade jag fått gå ut i köket och leta snask.
Tack snälla du för att du delade med dig. Jag klipper och klistrar in det i inspirationssamlingen inför samtalet med cateringfirman.
MinPrins : Det där lät ju hur gott som helst!
Det känns jättebra att ha en egen kokerska, blir mycket billigare än att anlita catering. Vi har funderat på följande:
*Skaldjursröra på toast eller något liknande
*Fläskfilé, antingen helstekt i ugn eller inbakad. Om vi väljer helstekt har vi tänkt att ha smöstekt svamp och någon god sås till.
*Mjölkcholad mousse med frukter till.
vi har ju som sagt "snott" idén från en cateringfirma :D
Hej på er alla augusti-brudar!
En dag som denna, när snön fullkomligt öser ner är det ofattbart att man ska stå brud om dryga 8 månader. Men våran planering är i full gång tycker jag. Men när jag läser alla inlägg förstår jag att många kommit mycket längre, men det är bra! Vad har vi gjort? Jo, festlokal och kyrka är klart. Vi har hittat ett bra band som ska bokas denna vecka. En god vän till mig som är violinist skall spela ingångslåt, saknar dock någon sångsolist till kyrkan....Min klänning skall sys upp av min egen skräddare/svägerska. Tyg och skor klart, underskjolen skall hon också göra. Min blivande svåger skall göra inbjudningskort och hemsida. Vi har tittat ut några cateringsfirmor som vi skall börja förhandla med.
Har bestämt att jag skall ha kaprifol i min bukett, och fått veta att det går. Min tärna skall se ut sin klänning efter att hon fött barn i maj...det är liksom lite svårt nu. En väst sys också upp till min fästmans jaquette, som vi ska hyra.
Mycket är det att tänka på men jag har det klart för mig. Oroar mig lite för själva planering på själva dagen, hur allt ska klaffa? Vårt värdpar/toastmasters är utvalda och tackat ja och ser fram emot detta.
Ja ja, jag fortsätter att titta på snön som faller här i Göteborg idag och fattar fortfarande inte att vi ska stå där om 8 månader, i full mundering!
kram på er och lyckat till!!!
Hej!
Vi ska oxa gifta oss 6/8!!! Vi bor i USA sa det ar lite svart att planera... (Jag har bott har i 2.5 ar) Vi var hemma i sommras o valde kyrka o traffa en prast. Men sen blev det nat strul me bokningen sa de ringde o sa att ngn annan hade bokat forst... Sa nu har vi valt en annan kyrka lite langre bort som igentligen ar finare... Problemet med det att vi vi inte hur prastens engelska ar... (blivande make Amerikan..)
Sa med det sagt sa ar det svart att planera o fa ngn ordning pa det... Jag har inte kollat pa klanningar an for jag vill gora det med mina tarnor o mamma... o de ar ju hemma i sverige..
Vi har bokat en lokal o ett band. Vi ska oxa anstalla en kock o handla var mat sjalva.. Vi har oxa kollat o snott meny forslag fran en vatering firma...:)
Vi ska ha flaskfile me kantarellsas o pot gratang o ngn gronsak till varmratt. Till foratt har vi lite svart for vi ater inte skaldjur.. o det enda jag kan hitta ar typ parma skinka me melon.. ngn som har ngn annan ide??
Ar det ngn som vet ngn bra hemsida dar man kan titta pa blomster arrangemang. Jag kan ju inte bestamma det heller forran jag kommer hem.. och jag skulle vilja ha en ide om vad jag vill ha. Jag vet att jag vill ha vinrott, rosor o gerbera el ngt liknande.
Skont att prata med andra som haller pa o planerar for det kanns som om jag inte har en aning om vad jag haller pa med!! Jag har aldrig ens varit pa ett brollop i Sverige forut sa jag vet inte riktigt vad som vantas av mig..
Ha det sa bra!!
En fraga till... Vilka uppgifter har vardparet igentligen? Har i USA har de inte vardpar bara "best man" o "maid of honor" Hur valjer ni vardpar? Ska det vara en nara van syskon el vad brukar det vara..? De basta vannerna vill man ju garna ha som tarna