• MinPrins

Fler som ska gifta sig 6/8 2005?!

Hej brudar!

Tänkte se hur många som gifter sig den 6/8 2005, vore kul att se hur långt ni kommit i planerandet och kanske kan vi utbyta lite tips och ideer?!

Kram!

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 6/8 2005?!
  • Dallandra

Jag ska oxå gifta mig den 6/8 :)

vi har bokat kyrka och lokal med en kokerska som ska laga maten. Vi har även börjat spåna lite på hur vi ska göra inbjudningskorten... Ska snart ge mig ut och titta på klänning :)

Tiden bara rinner iväg! Det är ju faktistk bara 10 månader kvar :)

• Kosterbrud

Hej!! Vad kul med en tråd med bara "Våran dag" Jag skall också gifta mig den 6/8-05 i Strömstad (På Kosteröarna)

Vi har bokat festlokal, kyrka, frisör, fotograf, har kollat in brudklänningar för fullt men kan inte bestämma mig .

Pysslar nu med inbjudningskort och färgtema..

• Pupa

Min Prins, jo det känns jätte bra att ha köpt klänning faktiskt. Det var så att jag skulle ut och prova olika modeller för jag skulle ha en klänning uppsydd. Trodde jag! Under mitt provande hittade jag rätt! Det bara gick inte, jag kunde inte tänka mig att ha någon annan klänning :) och så var det med den saken....

• Ms. August

Hej alla, va kul att se hur långt ni andra har hunnit. Vi ska oxå gifta oss den 6 augusti och har bokat kyrka, lokal, svit för natten och fixat vårt värdpar.. Känns som om vi har rätt så bra koll på läget, kommer nog bli lite småstressad månaderna innan eller så..
    Men jag ser att en del av er redan har bokat fotograf, köpt känning..
    Va kul för dig Pupa att du redan hittat din klänning, visste du vad du ville ha innan eller du bara kände mitt i provningen att denna vill jag ha??

Hoppas vi kan hålla igång tråden, det är kul och höra hur långt ni andra hunnit.

• Dallandra

Nu har vi även fixa tärna, marskalk och vårat värdpar :)

När kommer ni att skicka ut inbjudningar?

Är jättesugen på att köpa klänning! Ska nog ge mig ut i veckan och börja kolla runt ordentligt.

Visst är det skönt att vara ute i god tid med planering och allt ?!:)

• ZazzaZandor

Här kommer en brud till som ska bli fru den 6/8-2005.
    Vi gifter oss i Seglora kyrka i närheten av Borås och har vår middag och dans till levande orkester i Seglora bygdegård.

Ni Stockholmare förknippar Seglora med Skensen och det är hlet riktigt. Seglora kyrka på Skensen kommer ursprungligen från "mitt" Seglora. Nu står en ny kyrka som jag kan gifta mig i.

Vi har bokat flera förslag på både lokaler och kyrkor för jag är så himla velig och har så svårt att bestämma mig. Nu är det dock detta alternativ som jag tror mest på.

Klänningen hänger i garderoben. Den ska få en tvätt och stryk innan det är dags.
    Ringen ligger hos juveleraren och väntar på att hämtas.
    Färgerna blir de svenska och danska. Tema för festen blir inget särskilt som jag har tänkt ännu.
    En brud här på BT har hjälpt mig med fina loggor. Svenska och danska flaggorna i kors.
    Maten har jag bestämt. Kall inkokt lax med skaldjur och kokt potatis. Småplock innan. Genomgående "bubblor" att dricka.
    Tårtan funderar jag på att göra själv. Ställningen är inköpt.
    Bröllopsnatten bokad - på flera ställen förstås. (så jag kan bestämma mig sedan...)
    Inbjudningskorten ligger klara i datorn. Likaså vigselprogram och festprogram. Bara att trycka på "print".
    Bröllopsgästerna är utsedda.
    Tärnor är utsedda. En slags värdinna är utsedd.
    En sjal till kyrkan och sena kvällen är inhandlad.
    Pärlor i flera band är inköpt. Täcker hela decolltaget (stavas det så?)
    Tar med min ena tärna och provar klänning i USA. Kanske jag hittar en annan själv där så jag har att välja på...

• Nosen*

Zazza Zandor: Du har ju planerat och bokat en hel del redan... Mer än vad jag har. Jag ska oxå gifta mig den 6/8-05.
    Vi har bokat Solna Kyrka ( Sthlm ) och Enebybergsgården att ha festen i.
    Utsett Tärnor & Marskalker samt 2 st toastmasters.
    Fotograf är prel. bokad. Vet inte riktigt än om det blir den fotografen eller om vi hittar någon annan.
    Vi ska ha säckpipor i kyrkan. Det kommer att bli såå mastigt. Det är oxå prel. bokat.
    Klänningen hänger i sovrummet, dock för stor. Den måste sy´s in & läggas upp. Måste hitta något bra & relativt billigt ställe i sthlm...
    Min blivande ska ha Mässdräkt på sig. Den är dock inte beställd ännu.
    Färgtema.... Funderar på Vitt, Grönt, Lila & Guld.
    Det är väl så långt jag har kommit.
    Måste börja med inbjudningskorten snart känns det som + boka frisör.
    Oj, oj... det är mycket att tänka på :)

• Psh

Hej!

Vi ska också gifta oss den 6/8 2005...
    Längtar tills dess...
    Vi har bokat lokal, kyrka, fotograf.
    Sen har jag testat lite olika klänningar men inte riktigt bestämt mig ännu...
    Någon florist har jag inte tittat runt på ännu...och inte heller någon frisör...
    kanske dax för det nu...
    Någon som har bra tips för frisör och florist runt malmö trakten?

Mvh

Psh

• ZazzaZandor

Dallandra:
    Jag tänkte skicka ut våra inbjudningskort i början på maj med osa sista maj. Då tänkte jag att man hinner skicka iväg lika många återbud direkt i början på juni utan att vara sen för den skull. Är det OK tro?

Nosen*:
    Jag är från Stockholm. Bodde i Solna (Infanterigatan) under gymnasietiden. Solna kyrka är väldigt fin och lokalen ni valt likaså.

• la_cocodrila

Hej!
    Jag och min fästman gifter oss den 6/8 på Gotland. Vi har bokat kyrka och festlokal och börjat titta på olika alternativ för catering. Känns som det fortfarande är gott om tid. Vi ska dessutom fira bröllop i Mexico med välsignelse i kyrkan där och fest (min blivande är därifrån).
    /c

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 6/8 2005?!