• MinPrins

Fler som ska gifta sig 6/8 2005?!

Hej brudar!

Tänkte se hur många som gifter sig den 6/8 2005, vore kul att se hur långt ni kommit i planerandet och kanske kan vi utbyta lite tips och ideer?!

Kram!

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 6/8 2005?!
  • Dallandra

Har Era blivande män börjat kolla på kläder?

Min har bestämt ungefär vad han vill ha men inte kollat priser m.m.

• Ms. August

-Dallandra- min sambo har redan frack och vill INTE ha ngt annat. Vilket ju är bra eftersom det blir mer pengar över till min klänning då hehehehe...
    Jag såg att du skulle kolla klänning, har du hittat ngt?

• MinPrins

Hej på er 6/8 2005-brudar

Nu har vi kommit lite längre i planeranadet, har tex bokat frisör/sminkös till mig och tärnorna och så har vi bokat bandet till festen (fast de strular som sagt lite, skickade ett mail för ett tag sedan och har inte fått svar på mina frågor...). Har kikat på hur inbjudningskorten ska se ut, vi har en del alternativ/favoriter så vi får se hur det blir.
    Vi kommer skicka ut våra inbjudningskort i feb/mars eftersom de flesta arbetsgivare vill ha in sommarsemester-ansökningarna vid den tiden. Kommer ha osa-datumet i apr/maj så man i lugn och ro kan börja planera bordsplaceringen. Vill ha så mycket som möjligt klart i god tid! Annars kommer jag stressa ihjäl mig före bröllopet vilket i sin tur klommer resultera i att jag är ett vrak på dagen D, och det vill man ju inte...

Dallandra, min M2b har kikat lite i tidningar efter kläder men inte provat eller kollat priser. Det enda han är riktigt bestämd över är att han inte vill ha frack.

Hej så länge alla glada brudar

• Dallandra

Ms. August: Jag vet inte om det är för eller nackdel när man ser på klänning men jag vet ungefär hur jag vill att den ska se ut.. har kollat lite men inte fastnat för någon än. Tänkte ta mig till en butik i Kungsbacka som tydligen har stort utbud och bra service.

MinPrins: Min blivande vill inte heller ha frack :) jag känner att det är dags att börja kolla priser så man vet vad det kostar.

• Venla

Hej!

Vad kul att den här tråden har startats!

I dag har jag bokat kyrka. Det är det enda som är helt bestämt. Vilken lokalen är har vi bestämt oss för, men mina föräldrar skall sköta bokningen av den. Vi kom överens om att boka kyrkan först. Mina föräldrar har vidtalat ett par som är kockar men de har inte kunnat meddela ännu för de måste se att det passar med deras semestrar eller ledighet (de jobbar vecka/vecka på båt). De har även pratat med en orkester men den är inte bokad ännu.

Med maten har vi tänkt ha buffé med sallader, varm- och kallrökt fisk, potatis, sill, bröd, olika uppskärningar osv. Vi har även tänkt att det skall finnas en varm kötträtt.
    Vi var på ett bröllop för en tid sedan och de hade buffé, men ingen varm mat. Det saknade vi så därför skall vi ha varm mat. Det var jätte bra att vara på ett bröllop innan vårt skall vara... Jag har varit på flera men för min blivande man var det det första.

Min svägerska skall vara tärna och min lilla syster (5 år) skall vara tärna tillsammans med min brors tvillingpojkar (7 år). Marskalken är också vidtalad... Oups... Egentligen har vi kanske ganska mycket planerat fast det inte känns så.

Ett annat tips till er som planerar: Musiken, det är bättre med levande musik än med en banspelare. Sedan borde musikstilen tänkas igenom.... På det bröllop vi var på skulle det ha passat bättre med dansmusik (vals och sånt) för de flesta gästerna var äldre och gillade inte alls diskomusik. Utifrån den erfarenheten kommer vi att ha levande musik. Vi går på danskurs så att vi också kan dansa, det är jätte roligt.

Lycka till alla och hoppas att era bröllop blir lyckade!

• MinPrins

Hjälp! Har sådan SJUK beslutsångest vad gäller valet av fotograf! Jag lider av kronisk beslutsångest, har svårt med små vardagliga beslut, och nu i samband med bröllopet måste man ju ta så många och stora beslut. Hjälp! Lärorikt i alla fall, kanske blir botad från beslutångesten till slut

Nu är det i alla fall helt klart med bandet till festen, bokat och klart! Han svarade på mailet igår så det känns bra!

• MinPrins

I helgen har vi letat lite tyg och band till våra rispåsar, som ska delas ut av toastmadame utanför kyrkan. Kändes kul att M2b var så engagerad i en sådan "små-sak" som rispåsarna

• Dallandra

Vi har funderat mycket över det här med musiken ..... det blir ju rätt dyrt att hyra in ett helt band så vi har funderingar på att ha en trubadur och att även ha blandad musik på CD skiva, på skivorna hade vi tänkt att blanda både gammalt och nytt och olika stilar.

Vad tror ni om det?

• MinPrins

Dallandra, jag tror att det är en bra idé! Vi bokade band eftersom vi fick ett rätt bra pris och eftersom det var viktigt för mig och min familj att ha det (mamma är från Finland och på finska bröllp har man band). Men Trubadur och blandade CD-skivor låter som sagt bra. Kolla bara om stället ni ska ha festen på har musikanläggning, annars måste ni ju hyra det.

• MinPrins

Hej tjejer!

Hur går det för er med planerandet?

Vi har nu i alla fall bokat fotograf!!! Ett SVÅRT beslut, men SÅ skönt att vi äntligen bestämt oss! Avtalet är inte skrivet ännu, kan nog inte slappna av helt innan man har en påskriven bekräftelse i handen...
    Har ni skriftilga bekräftelser på alla era bokningar (lokal, band, fotograf osv)?

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 6/8 2005?!