• _Sommarbrud_

27 augusti 2005

Vilka mer än jag är det som gifter sig då?

Berätta gärna lite om er..?
    Tex..Vad heter ni och eran blivande?
    Hur gamla är ni?
    Bor?

Själv heter jag Therese,min blivande man heter Björne (Björn)..Jag blir 21 nu till hösten och han är 23..
    Vi bor i en förort som ligger söder om Sthlm..

• Svar på tråden 27 augusti 2005
  • hipsterlillamy

Hej Snöret2.
    Välkommen till tråden.

Ja du, det är rätt så lätt att man går och tittar till den varje dag måste jag säga. Längtar tills jag får ta på mig den och visa min sambo hur vacker den är.

Skönt att ha fixat kyrka o lokal förstår jag.
    Håller för fullt på med att kolla in olika lokalförslag nu. Hade ett som vi var rätt säker på men nu tvivlar vi lite. Vi skulle få en offert men den var så konstigt skriven så jag vet inte, känns inte hundra just nu.
    Ska försöka reda ut det med honom. Vet att han har haft suuuuper mkt att göra!!

Jajja va jag babblar en massa noja.

Vi får väl se hur det går. Vi får fäöljas på vägen mot den 27:e

• Hjässan

Välommen Snöret 2!
    I vilken kyrka ska du gifta dig?...och var ska ni ha festen?

Hipp!
    Klänningen ser jättefin ut!
    Nä,usch vad dålig jag har varit på att vara anträffbar! Både här och på MSN!
    Ska försöka ändra på det!
    Har varit så mycket på sistone...Björne har vart borta mycket och när jag lagt mitt lilla godismonster så har jag däckat i soffan.
    Men som sagt! Det ska bli ändring på det!

Ska på bröllop den 23:e oktober.Ska bli jättekul...Jag ska insupa varenda liten detalj som kan vara värd att minnas... :O)

• hipsterlillamy

Hej Hjässan!!
    Kul att äntligen höra av dig!!!!

Åhh va mysigt att få gå på bröllop och få inspiration!!! Det behövs alltid.

Vi hade BT-träff här i Umeå igår och det var kul. Man får ju alltid nya ideer samt att man får surra av sig en del med människor som är lika "insupad" i bröllopsplanering!!! Super!!!

• Snöret 2

Hjässan,
    vi ska gifta oss i Lidingö Kyrka och ha festen ute på Waxholms hotell. Lidingö kyrka passar oss jättebra, då den är ganska liten (tar inte mer än max 150 personer), då vi blir ca 90-100 st på bröllopet. Det blir förhoppningsvis ganska nära fin stämmning när kyrkan blir full.

Vill göra mer sen, om du fått någon inspiration sen från den 23:e okt.

• öland

Goddagens..
    Sen häromhelgen så är datumet bestämt. 27/8-2005.
    Jag är 23 då, han 34.
    Vi ska gifta oss på Öland, på vårt sommarställe, med partytält o allt. *håller tummarna redan nu att vädret är fint*
    Inget är än så länge bokat, men tänkte ringa kyrkan imorrn om jag hinner.
    Spännande, eller hur!?
    Tjingeling

• hipsterlillamy

Öland:
    Grattis och välkommen till "vår" tråd!!!
    Kul att få planera sitt bröllop va???

• öland

hipster...
    Absolut, nu har jag/vi varit värd o planerat på så många andras bröllop, så nu känns det spännande att det faktiskt handlar om vårat!
    Men samtidigt kommer man på uppgifter som man själv har gjort på andras bröllop som man nu inte kan göra utan man behöver hitta andra till uppgifter, tex min sambo har varit fotograf på nästan alla bröllop vi varit på de senaste 2 somrarna, o nu behöver vi hitta nån som kan fota OSS i stället.. Men, lite detektivarbete så ska vi nog kunna klura ut det med!
    Än så länge så känns det lite tidigt..
    Men dagen kommer väl snabbare än vad man tror!

Ha en skön dag i regnrusket!

• Hjässan

Hej hopp!
    Var på Öland ska ni gifta er?

• öland

Hjässan!
    Kastlösa kyrka på S Öland är bokad! Ska du också gifta dig på Öland?

• Hjässan

Nej,det ska jag inte...Men det hade ju inte varit fel.Jag älskar Öland! Brukar vara där på somrarna....
    Jag ska gifta mig i Södertälje (där vi bor) Har du kommit långt i planeringen?

• hipsterlillamy

Tjohoo på er:)
    Hur går det i planeringen!!!
    Här ligger det lågt, alla "stora" sker är ju bokade nu!!
    På lördag åker vi till Thailand och bara slappar!!!!
    Ha det så bra, kram på er!!

• Hjässan

Nej men tjena Hipp! Det var inte igår! Det låter ju inte alls skönt med en Thailandsresa.... *avis* Hur länge ska ni vara borta? Är det en prebröllopsresa eller? ;o)

• öland

Hej Hjässan!
    Vi har bokat kyrka och präst/pastor. Ingen lokal bokad eftersom vi har tänkt att ha festen i vår sommarstugeträdgård (tält). Har börjat kika på klänningar men hittar inte så många som är min stil! Har du senaste nr av bröllopsmagasinet? I så fall kan du kolla på s. 224, där finns ett förslag! Hur långt har ni kommit?

• hipsterlillamy

Jo man kanske kan kalla det en prebröllopsresa:)
    Mysa, mysa och åter mysa.
    Min sambo har lovat mig nåt romantiskt varje dag!!!:)
    Vi blir borta i 15 dagar!!! Hur skönt som helst.
    Så imorron åker vi ner till stockholm för att vara hos min sambos syster ett dygn!!!
    Ha det så bra så länge!!
    kramkram

• öland

hipsterlillamy
    Ha det underbart på prebröllopsresan, njut!

• hipsterlillamy

Det ska jag!!:)
    Sitter nu i stockholm och inväntar nästa flygfresa!!
    Ha det bra allihopa!!

Svar på tråden 27 augusti 2005