• _Sommarbrud_

27 augusti 2005

Vilka mer än jag är det som gifter sig då?

Berätta gärna lite om er..?
    Tex..Vad heter ni och eran blivande?
    Hur gamla är ni?
    Bor?

Själv heter jag Therese,min blivande man heter Björne (Björn)..Jag blir 21 nu till hösten och han är 23..
    Vi bor i en förort som ligger söder om Sthlm..

• Svar på tråden 27 augusti 2005
  • Skrutthumlan

Hjässan!

Jag kör Cambridge kuren...
    äter två soppor om dag samt ett vanligt mål mat på kvällen, försöker få i mig mycket vatten och träna eller gå promenader..
    Sen försöker vi äta mat med lågt GI.
    Det går sakta men säkert neråt..
    Har gått ner 1 storlek nu och 2 steg på BMI skalan =)

Cambridge kuren smakar såååå mycket bättre än både Nutrilett och Naturdiet.

Vi får puscha varandra =)

• _Sommarbrud_

Skrutthumlan:

Grattis! Va duktig du är!

• Hjässan

Skrutt...
    Jag var faktiskt i kontakt med CK eftersom en kollega lyckats mycket bra med deras hjälp.Men som jag förstod då jag sa att jag ville äta ett mål"riktig mat" om dagen var att jag ändå måste äta 4pulvergrejor! Men så är det alltså inte???

• Skrutthumlan

Hjässan

Man kan köra ren kur, och då äter man 3-4 soppor per dag, inget annat.

Eller så kan man köra kombinerad kur, 2-3 soppor per dag plus en måltid enligt tallriksmodellen. (det är denna jag kör)
    För mig passar den bättre då jag tycker att det är en himla social grej att äta middag tillsammans på kvällen.
    Sen har man något att se fram emot.
    Visst går man ner snabbare med ren kur, men det är sååå ofattbart tråkigt =)
    Men jag kanske kör det två veckor lite då och då ändå...
    Frukosten är det lättaste målet att byta ut, sen lunchen kan väl vara sådär..lite trist känns det...men sen har man ju middagen kvar..
    Man får tänka på att kanske ta en extra soppa innan man ska träna för att orka.

/Skrutt

• Hjässan

Hmm,man kanske ska ta och kontakta dem igen då...Vill ju verkligen gå ner i vikt men halkar alltid dit! Har ett enormt saltbehov...(=snacks) Godis kan jag klara mig utan!

• Skrutthumlan

Hjässan

Om du pratar med dom berätta då om dina svagheter, såsom salt (jag har svårt för socker...sötsaker)=)
    Och säg sen att du kanske vill köra på kombinerad kur istället för ren.
    Min konsulent vill att jag ska köra ren kur...men jag gör det som får mig att må bäst.
    Dom säger att man ska strunt i sockret och mjölken i kaffet...men det funkar inte för mig...jag kör suketter och mjölk =).
    Man måste hitta sitt sätt tror jag.
    Vi får prata mer om det där den 11:e.

/Skrutt

• hipsterlillamy

Jag har oxå funderat på Cambridge. Dom har precis öppnat kontor här i Umeå så det känns tryggt.
    Har ju iof lyckats med 8 kilo själv nu fast på 4 månader. Lite fortare vill jag att det ska gå.
    Jag SKA bara ha gått ner 15-20 kilo innan bröllopet!!!!!!!
    Men man måste nog få hjälp med det!!

Iaf så var jag ju och prövade klänningar nu efter jobbet.
    Hittade inget på stället jag hade tid hos. Inte alls bra tyckte jag!!!
    Men eftersom min mamma var med så ville hon åka och titta på klänningen jag prövade i fredags,den jag har berättat om.
    Så jag prövade den igen och jag känner ju nu att det är den jag vill ha!!!!!!
    Ska åka dit med tärnan,min bästa vän,på fredag så får hon göra ett utlåtande oxå.
    I sånt fall så köper jag den!!!!
    Känner mig supernöjd!!!
    Den går att sy in oxå!!

• Skrutthumlan

Va kul att du hittat en klänning som du verkligen gillar =)
    Jag blev förvånad över att jag kunde se fin ut i en klänning redan nu, när jag bara gått ner 7 kg..

Vi kommer bli superfina tills i aug 2005! vi peppar varandra!

Kram

• Labulina

Åh, det är härligt att se folk som peppar och stöttar varandra. Måste bara få ge ett råd - tänk noga över det där med pulver och kurer. Har själv försökt gå ner i vikt många många gånger men lyckades först när jag vågade mig till ViktVäktarna. Det måste absolut inte vara ViktVäktarna som är receptet på att lyckas men att lära sig hur man ska äta och leva. Ett levnadssätt som är hållbart i längden. Med points-räknandet upplevde jag att jag själv fick bestämma precis vad jag åt. Inget var förbjudet och jag fick lära mig hur jag skulle pussla ihop mina mål och min fysiska aktivitet för att kunna äta tex godis eller dricka ett par öl. Någon satte en gräns för mig (18 points per dag) och det var skönt att känna att jag kunde äta tex en glass för att jag hade varit duktig och sparat poinst. Alltså - äta något gott utan dåligt samvete

Har nu inte räknat points eller ens brytt mig om att tänka på sånt i drygt två år och jag håller ändå min målvikt. För att jag lärt mig något, skaffat mig ett medvetande som naturligt säger stopp. Att nå målvikt gav mig ett mer avslappnat förhållande till att äta och jag mår väldigt bra. Att träffa andra i samma situation under vägningstillfällena (eller bara lyssna på dem) gav mig ett enormt stöd. Att se folk som lyckades och känna att det var fler som verkligen kämpade.

Oj, vilket mastodontinlägg - sorry.
    Hur ni än gör så hoppas jag att ni kommer dit ni vill och att ni får underbara bröllop!

• 27Augusti2005

Ska gifta oss den 27:e i Lögdö Kyrka utanför Sundsvall.
    Jag, Linda, är 27 då och han, Peter, 24. Har ett gemensamt barn då oxå(gravid i 8:e månaden nu)
    Tänkte först ha ett september-bröllop, men tji fick vi! Nej från svärisarna... Gissa varför? ÄLGJAKTEN! Blir galen... Men har man en massa skjut-galna män i släkten är det väl bäst att lyda(om vi nu vill ha gäster och presenter)

Svar på tråden 27 augusti 2005