• sprengja

4:e september (nyast!!)

Hej igen!

Den andra tråden är avstängd för svar, så nu startar jag en ny! Nu är det ju mindre än 1 månad till vår dag!!

Hur har ni tänkt er era dagar?

Såhär ska vi ha det!

FREDAG
    Lämnar sonen på dagis på morgonen och har en lugn förmiddag ihop. Går och får manikyr båda två klockan 13. Mormor och morfar hämtar Viggo på dagis och åker hem till oss. Vid 17 tar vi in på hotell. Har en lugn kväll, duschar, ser på TV och vilar. Somnar tidigt.

LÖRDAG
    Upp vid 7. Äter lite frukost och sen blir jag skjutsad till stylisten som ska göra hår och make up. Ska vara där med min tärna klockan 8. Sambon med bestman åker och fixar stereon i festlokalen och åker därefter till sin frisör. Klockan 14 ses vi på Ulriksdal och fotograferas. Klockan 16 är själva vigseln i Ulriksdals trädgård, och därefter burdskål och mingel samtidigt som vår fotograf tar parfotografier av våra gäster. Runt 17:30 sätter vi oss till bords på Ulriksdals Wärdhus. 4 rätters middag plus tårta. Sen dansar vi så länge vi orkar! När natten kommer åker jag och sambon till Hotel Diplomat, där vi intar en vickning och...

SÖNDAG
    Sover ut, äter lyxfrukost, njuter, älskar varandra, är nygifta, vilar. Har hotellrummet till klockan 18!

Har ni blivit hippade/sexade förresten? Jag blev hippad i lördags och det var helt underbart!!!

• Svar på tråden 4:e september (nyast!!)
  • September brud

Ska också gifta mig nu på lördag och blir så glad när jag ser på vädret, ser ju ut att bli kanon. Igår kväll sa de på nyheterna att det verkar som att sommaren kommer till helgen. Inte helt fel :)
    Hur går det för er andra? Är ni klara med det mesta? Själv har vi en del kvar och nu börjar stressen kännas av.

• Marijja

Jag börjar bli rätt nervös nu, kan jag säga.
    Men framförallt trött.. ser fram emot mina två semesterdagar nu så jag får sova lite så det inte behövs dm tjockt smink för att dölja ringarna runt ögonen.

Klänningen ska hämtas idag och sen bär det av till Visby.. där jag ska hoppas hopas hoppas på att det blir underbart väder.. för vi ska gifta oss ute.

• september4th

Hejsan hoppsan!

Ja, visst är det underbart att det ska bli sommarfint i landet nu! Idag ööööser regnet ner här, men imorgon ska tydligen solen komma =)

Hur har ni det annars tjejer!? Ni verkar vara så lugna...

Själv har jag haft det riktigt jobbigt, då verkligen ALLT har krånglat. Jag har fått nervsammanbrott dagligen. Nu har jag dock gett upp... Vi kanske får hoppa över vissa saker som vi hade tänkt oss. Det verkar inte bli någon allsång eftersom det inte finns någon som vill leda den. Vigselprogrammet och festprogrammet blir inte heller som vi tänkt oss eftersom kopiatorn krånglar. Musiken i kyrkan blir inte heller som vi egentligen ville. Men nu får det bli som det blir helt enkelt. Orkar inte mer nu.

Jag går i skolan till och med torsdag. Fredag är jag ledig! Du blir det fullt upp från morgon till kväll.

Lilla-MY: Jag håller nog med dig att toastmastern kan hjälpa till visa gästerna till sin plats. Om denne inte skulle vilja, varför inte fråga någon helt annan?
    Personligen tycker jag nog att best man och tärna INTE ska göra det.
    Precis, som Clareus skriver så får bestman och tärna ta hand om brudparet!

Mia-W: Blev du inte arg? Jag hade varit vansinnig om någon hade ordnat strippor (!!!) på min pojkväns svensexa.

Sprengja: "Tur" att magsjukan kom så pass tidigt som den gjorde. Hoppas att ni mår bra nu i alla fall.

• eiram

Hej på er tjejer!

Vart ska jag börja?

Det startade igår med att vi skulle pröva kläderna, så att dem kunde sy dem.
    Tjejen var sååå negativ till det mesta. Hon tjatade konstant om att dem inte skulle hinna klart till på fredag, för att det var så många klänningar förutom våra som ska sys. Helt plötsligt slänger hon ur sig att det är pga sånna som mig som dem får så mkt att göra, och att släpet inte passar mina propotioner till längd, men det skulle väll gå ändå.

Jag menar säger man ngt sånt? Blev lite deppad av att sitta och höra på det där.

På eftermiddagen ringer jag till guldbutiken och frågar hur det går med min ring. Jodå den är klar med stenarna och ska fasas och putsas upp. Bestämde mig för att åka dit och titta på den, tur var väll det! Den såg INTE ut som den skulle. Stenarna satt alldeles för tätt och därför blev det helt fel. Han fick inte tag i stensättaren då men lovade att han skulle ringa mig idag när han pratat med honom. Vid 13-tiden ringde JAG och han hade fått tag i honom. Ringen skulle få mer stenar och skulle vara tillbaka i butiken imorgon.

Jag hoppas att allt stämmer då, annars blir det en väldans panik. Jag ska åka dit imorgon och titta på den. Han skulle ringa så fort den kom innanför dörren. Hoppas bara han gör det också.

Nu kan man bara hoppas att vädret blir som SMHI säger.

• sprengja

Hej tjejer!

Tittade just på vädret och i nuläget lovar de sol och 19 grader här i Sthlm! Hoppas hoppas det stämmer!

Annars är allt under kontroll här. Inget annat än lite pyssel kvar att göra, jätteskönt! Nu njuter vi verkligen av att ha lejt bort ALLT. Så himla skönt att inte behöva stressa dagarna innan bröllopet.

Snart är det vår dag!!!!!! Iiiiiiihhhhhhh!!!

Kram

• Lilla_my

Jag har också allt klart. Så skönt!
    Fast kom på att jag måste göra en stor bordsplacerings-karta!! Ojdå...

Imorgon är vi lediga och har hela dagen att fixa. Men det blir ganska lugnt...tror jag. På kvällen kommer min franska kusin över på middag. Det känns bra att få träffa honom innan, man hinner ju inte prata så mycket på lördag direkt.

Igår började jag packa "brudväskan" som ska med till frissan. Jag som ALDRIG packar föränn dagen innan när jag ska ut och resa! Så lite nojjig är man väl.

Min största vånda är att min "stökiga" bror ska komma ut och förstöra på lördag. Jag tror inte det men man vet aldrig...
    Men vi har två väktare i sällskapet så vi får väl be dem agera i så fall.

Visst har vi beställt sommar på lördag?! :-O

• carro_76

till alla 4:e september brudar önskar jag lycka till för själv är jag skit nervös nu.allt vimlar runt i skallen och jag vet varken ut eller in.lycka till i alla fall och ha en trevlig bröllopsdag för det ska jag ha

:) caroline

• eiram

Ringen är fortfarande inte klar. Inte ens stenarna är ditsatta. Jag har nog ingen ring med mig i kyrkan på lördag.

Jag tror jag blir tokig snart!

• sprengja

Nu är det dan före BRÖLLOPSDAGEN! :D Jag vill skicka mina varmaste tankar till er alla! Hoppas alla mina med-brudar får underbara dagar!

Vi ska få manikyr snart, och i eftermiddag ska vi lämna alla saker (program, bordsplaceringskartor, musikanläggning, engångskameror osv) till wärdshuset där festen ska vara. Sen tar vi in på hotell! Ska bli sååå skönt! Bara ta det lugnt ikväll och sen sova ordentligt.

Många kramar till er alla!

• Fia-Lia

Hej alla!

Jag håller med dig carro_76, jag är också nervös och har hur mycket i huvudet som helst. Känner mig dock lite lugnare idag än igår.

Nu ska vi snart åka ut till festlokalen med all dryck, festprogram mm.

Lycka till imorrn allihopa!

• Lilla_my

Vilket väder vi beställt! Underbart.

Nu är allt klart så nu är det bara att inta en god middag och ta det lugnt. Det känns väldigt bra, fast nervöst.

Blommorna är inhandlade och buketterna ska bindas senare. Det ska bli så himla kul!

Ha en underbar dag imorgon!

Många kramar!!!!!

• Lilla_my

Trött men glad! Buketterna är klara och blev jättefina. Nu ska jag soooova!

Tänker på er alla, speciellt september4th.
    Ha en underbar dag/kväll så hörs vi för att läsa alla underbara bröllopsberättelser om några dagar eller så.

(Oj så mycket fel jag skriver är det tröttheten eller vinet??)

• sprengja

Alla 4:e september-brudar, hur var era bröllopsdagar?

Jag har redan skrivit om min i en separat tråd, men kopierar in det här med om någon vill läsa.

Kort verision:
    Allt var helt underbart!!! Det är världens största egotripp att gifta sig och det var den roligaste dagen i mitt liv!

Lång verision:
    I fredags var vi och fixade naglarna, sen lämnade vi sakerna till vigseln och festen på Ulriksdal. Två tråkigheter inträffade: Fest- och vigselprogram visade sig vara tryckta i fel typsnitt (fick lite panik över det först, men insåg sen att det naturligtvis bara var en skitsak) och så ringde en av Teds jobbarkompisar och sa att han var sjuk (han och hans fru kom dock på vigseln). Som tur var påverkade det inte bordplaceringen, eftersom de var placerade längst ut på ett bord. När kvällen nalkades tog vi in på hotell. Det var bara ett vanligt hotell som ligger en bit bort ifrån oss, men det var perfekt. Mina föräldrar skickade med oss sushi och bakelser och cider, och när vi kom till hotellet hade de ställt in en flaska vin. Det var precis vad vi behövde för att lugna nerverna! Vi duschade, gosade, slöglodde lite på TV och sen somnade vi tidigt.

Jag vaknade redan innan sju och kände mig pigg och lycklig! Pappa hämtade mig vid hotellet och körde mig till stylisten så att jag var där vid åtta. Min syster/tärna kom samtidigt. Jag och syrran blev fixade i håret och sminkade (både hår och make blev superbra!), stack iväg till 7-11 och åt lunch (med uppsättning och tiara och allt!) och sen gick vi tillbaka igen och klädde oss. Jag fick lite panik efter ett tag i korsetten, eftersom jag inte kunde dra djupa andetag, men jag vande mig ganska fort. Fick världens dekoltage, eftersom brösten av någon underlig anledning blivit helt mjölkstinna igen fastän jag inte ammat på en månad. Kände jättevacker i klänningen, och det blev perfekt med slöjan till!

Vid 13 kom Ted och hans bestman Martin upp till oss hos vår stylist. Då hade de blivit fixade i håret på ett annat ställe plus att de hade hämtat blommorna. Killarna klädde sig också (jag hade tagit med deras kläder) och sen tog vi en taxi ut till Ulriksdal. Idiot-telefonisten på Taxi Sthlm vägrade ge oss en storbil, eftersom vi bara var 4 personer, så vi fick trängas i våra stora kläder. Dessutom klämde chauförren min klänning i dörren lite så det blev ett svart märke, men det syntes som väl var inte alls.

När vi kom till Ulriksdal träffade vi vår fotograf. Hon fotade oss i över en timme i slottsallén och nere vid vattnet. Hoppas bilderna blev fina!!

Nu började det dra ihop sig, och vi kunde se på håll att några gäster började droppa in. Vi smög in i Wärdshuset och gömde oss i ett rum. Vad vi (som väl var) inte visste var att det rådde viss panik hos våra solister, eftersom det blev lite problem med elen till keyboarden. Solist-Martin (ej bestmannen) sprang till slut och hämtade gitarren för säkerhetsskull, men som väl var löste det sig med ett par minuters marginal!!

Vigseln hölls mitt på en äng, halvvägs ner till havet. Vi gick ner till tonerna av ?A Trumpet Voluontary? som vår trumpetare spelade helt fantastiskt vackert. Ceremonin inleddes sen med några ord av vigselförättaren, sen läste min syster och dikt och solist-Elinor sjöng ?Kärleken förde oss samman?. När Elinor sjöng grät både jag och Ted, det var så otroligt vackert. Därefter gav vi varandra våra löften, bytte ringar och blev förklarade äkta makar. Det var många av gästerna som grät då, vill jag lova! Till sist sjöng solist-Martin ?Your song? och sen gick vi ut till ?Gotländsk brudmarsh? spelad av trumpetaren.

Uppe vid Wärdshuset så blev vi sen gratulerade, många kramar blev det!! Det skålades och trumpetades fanfar och så minglade vi medan fotografen förevigade alla våra gäster. Jag fick många komplimanger för klänning, tiara och håret!

Middagen i Drotting Silvias paviljong var så fantastisk att den inte kan beskrivas med ord. Maten var helt underbar god och vinet likaså, servicen perfekt, lokalen supervacker, toastmastern tydlig och välorganiserad. Alla tal var så fina! Hela kvällen är bara som ett lyckligt skimmer för mig!

Efter att taffeln brutits åt vi tårta (to die for!!) och drack kaffe och avec. Jag och Ted dansade brudvals till ?Ännu doftar kärlek? och därefter kom alla gästerna upp på dansgolvet. Musikmixen var lyckad, tror nästan alla gästerna dansade (om än inte hela tiden).

Vid midnatt beställde min syster en limousine till oss, och så lämnade jag och Ted festen för att ta oss till Hotel Diplomat. Vårt rum var underbart! Där väntade en flaska champagne, laxsnittar och jordgubbar. Alla hade sagt till oss att inte ha några förväntningar på bröllopsnatten, men vår bröllopsnatt var underbar! När vi kom till hotellet duschade vi först ihop, sen åt vi vår vickning och drack champagnen i sängen och innan vi nöjda somnade hann vi med att ?gosa? också!

När vi vaknade idag beställde vi upp vår frukost, och den var inte av denna värld!! Två stora brickor fulla med allt man kan tänka sig! Så himla gott!! Wärdshuset hade skickat med en stor bit av bröllopstårtan, så den åt vi också till frukost. Sen tog vi det lugnt, badade, tittade på film, gosade och bara njöt!! Pappa hämtade oss vid 16-tiden, och då åkte vi hem och öppnade våra presenter. De var så fina (och dyrbara!) att det nästan kändes jobbigt (fast ändå inte, såklart!). Vi är djupt tacksamma över dem och över att alla våra gäster kom och gjorde vår dag så fantastisk!!

Till sist:
    Vi har ännu bara tillgång till några få bilder, och de är tagna av Teds 11-åringa systerdotter. Ni kan dock få en liten blick av vårt bröllop! Lovar att återkomma med fler, om ni vill se!

brollop.molin.se/forstabilderna/

• Lilla_my

Hej alla,
    vi hade en helt fantastisk dag. Men vilket väder vi lyckades pricka in! Sista sommardagarna för oss tjejer (och killar).

Min bror ringde på morgonen och skällde ut mig för att jag - som han tycker - lagt mig i saker som jag inte har att göra med.
    Han har fick ett brev från Soc. i veckan, men han väntade att ringa på vår bröllopsdag för att skälla. Det visar hur det står till med honom!!!

Jaja, nu lämnar vi tråkigheterna. Jag har lagt ut en berättelse som ni kan läsa:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m761884.html.

En rolig sak som jag inte skrivit med där var när vi gick fram, skulle jag överräcka en ros från buketten till min mor. Just när jag var på väg mot henne brast hon i gråt och sprang därifrån! Jag sprang efter och fick tag i henne tillslut. Sedan sprang jag fram till vigselförättaren.... men där var inte min M2b! Han hade stannat upp när jag sprang och stod och väntade en bit bakom mig. Alla skrattade! Typiskt mig.

• Fia-Lia

Ja, vi hade verkligen fint väder.
    Allt var lyckat på vårt bröllop. Solen sken, underbar sång i kyrkan, alla var glada, personalen i festlokalen var helt underbar, maten var super-god.....allt var bara... WOW!!

Jag har nog egentligen inte hunnit smälta allting än, fast det gått flera dagar nu.
    Nu är man ju tillbaka i vardagen igen liksom, men det går inte många stunder då jag inte tänker tillbaka på hur underbart det var.
    Jag hoppas bara att alla ni andra hade en lika lyckad dag.

Kram på er!

• september4th

Hej flickor! Kul att ni hade det bra allihopa!

Jag har lagt ut min berättelse här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m764159.html

och hoppas på att kunna lägga ut lite foton nästa vecka.

Det var kul att se dina fina bilder sprengja! Hoppas att fler lägger ut bilder här sedan.

Kram på er! Nu är vi fruar!!!

Svar på tråden 4:e september (nyast!!)