• sprengja

4:e september (nyast!!)

Hej igen!

Den andra tråden är avstängd för svar, så nu startar jag en ny! Nu är det ju mindre än 1 månad till vår dag!!

Hur har ni tänkt er era dagar?

Såhär ska vi ha det!

FREDAG
    Lämnar sonen på dagis på morgonen och har en lugn förmiddag ihop. Går och får manikyr båda två klockan 13. Mormor och morfar hämtar Viggo på dagis och åker hem till oss. Vid 17 tar vi in på hotell. Har en lugn kväll, duschar, ser på TV och vilar. Somnar tidigt.

LÖRDAG
    Upp vid 7. Äter lite frukost och sen blir jag skjutsad till stylisten som ska göra hår och make up. Ska vara där med min tärna klockan 8. Sambon med bestman åker och fixar stereon i festlokalen och åker därefter till sin frisör. Klockan 14 ses vi på Ulriksdal och fotograferas. Klockan 16 är själva vigseln i Ulriksdals trädgård, och därefter burdskål och mingel samtidigt som vår fotograf tar parfotografier av våra gäster. Runt 17:30 sätter vi oss till bords på Ulriksdals Wärdhus. 4 rätters middag plus tårta. Sen dansar vi så länge vi orkar! När natten kommer åker jag och sambon till Hotel Diplomat, där vi intar en vickning och...

SÖNDAG
    Sover ut, äter lyxfrukost, njuter, älskar varandra, är nygifta, vilar. Har hotellrummet till klockan 18!

Har ni blivit hippade/sexade förresten? Jag blev hippad i lördags och det var helt underbart!!!

• Svar på tråden 4:e september (nyast!!)
  • Mia-W

Nu har min klänning kommit. Ska hämta den den 24e och ska träffa sömmerskan för att ändra den då... Ska köpa underkläder i helgen tänkte jag...

• sprengja

september4th: Jag förstår mycket väl att ni är upprörda över det där med kantorn! Vilket sätt! Hoppas ändå att det löser sig på ett bra sätt!

Kram

• september4th

Sprengja:
    Hur har det gått med klänningen???

• september4th

Nu har vi bokat hotell till vår bröllopsnatt. Det blir med jacuzzi.
    Mysiiiigt.

• sprengja

Det har gått bra! Kolla tården som jag har länkat till ovan! Känns jätteskönt att det löste sig! :)

Mysigt med jacuzzi! Vi ska spendera vår bröllopsnatt på lyxrum, dock utan jacuzzi. :)

• Mia-W

Igår blev jag hippad... jag har varit ganska orolig för det men det gick jättebra coh vi hade superkul!

Kl 9 slänger mina vänner upp dörren till mitt sovrum där jag ligger helt naken, utan täcke och tittar på Carolina Klyfts längdhopp. Tur att man är en sådan person som inte bryr sej om någon ser en naken!
    Ja, ja sen var det frukost med champagne... och sen bar det av till Universeum där jag skulle hålla en guidad tur! Gick riktigt bra! Sen var det 5-kamp på Liseberg, Hmmm jag kom SIST! Sen satt vi på Tyrol och drack öl! Jättemysigt! Efter det åkte vi hem och åt och sen gick vi ut och kom hem vid 6-tiden på morgonen! Riktigt, riktigt roligt!!

• Lilla_my

Jag har också blivit hippad. De snodde min m2b i fredags och han skulle komma hem någongång på lördag. Så jag var ganska lugn. Min snälla mamma kom och höll mig sällskap och nattade över efter övertalning från barnen. Ha trodde jag!! Det hade hon tänkt hela tiden.

Lördag morgon. Har precis avslutat frukost och njuter av en kopp kaffe och tidningen. Då hör jag en röst som inte ska vara här!!!!! Det tar ett tag innan jag kopplar. Det blir skumpa och sedan iväg i bil. In till stan och picknick. De sa att jag inte fick dricka mer alkohol innan nästa aktivitet. Vad tusan har de hittat på??? Efter en kort promenad stannar vi utanför ett hål i väggen. Det visar sig vara en silversmed. Jag får göra ett eget smycke! Så himla kul. Det blev ett brett armband med en katt-tass utsågat. Jag är jättenöjd. Sedan en ny promenad och vi hamnar på Rosenlunds Sjukhus. Nej ingen var sjuk men en bekant arbetar där och vi fick låna deras rehab-bassäng. Helt otroligt skönt, bättre än bubbelbad! Där låg vi och guppade i dryga timmen, sedan var det fixa sig. Vi gick och åt på Magnus Ladulås. Helt gudomligt kött och fina Margarithas . Vi avslutade natten på Kolingen och irriterade dj´n med tjat om rock.

Det var en helt underbar kväll med mina älskade tjej-kompisar. I och med strulet i familjen hade de valt att ta det lite lugnt och det uppskattade jag verkligen.

Idag har jag varit lite trött i pälsen. Legat på soffan hela dagen. Tur att barnen skulle på kalas! Då fick man några timmar i lugn och ro.

• eiram

Jag vart också hippad igår. Dock inte på lika roligt sätt som ni hade. Det böjade med att jag ringde till kompisen i torsdags, hon berättade att vi skulle fira min 25-års dag som hon inte kunde vara med på i somras. Jag skulle komma ner till henne vid 17-tiden och dricka vin, sen skulle vi gå till hotellet på grill kväll och äta gott och dricka drinkar. När hon sa det trodde jag på en gång att det var något lurt i luften.

Fixade så att svärmor tog barnen, min Mamma skulle på 50-års kalas så hon kunde inte. Tänkte ännu en gång på om det skulle vara hippa när jag gick till henne, men slog bort det så fort hon öppnade dörren... i morgonrock. Vi satt och hade det trevligt och skulle röra oss utåt, då kom hon på att hon skulle lämna sin Mammas tröja vid hembygdsgårn. Dem hade kräftskiva där med släkten.

Vi kommer dit och ingen annan hade kommit än, så säger kompisen åt mig att komma med in och titta lite på dukningen. Plötsligt kommer mina blivade svägerskor in och en kompis följd av min svärmor och min Mamma. Det första jag tänkte var att dem umgås ju inte med kompisens släkt, sen kopplade det!

Vi hade en jätte mysig kväll med god mat och massor av vin.

Idag har jag mått bra förrutom huvudvärken, men barnen var borta till kl 17, svärfar fick passa dem igår kväll, så jag har kunnat vila upp mig hela dagen.

Nu återstår det att jobba en vecka till sen är jag ledig.

• Fia-Lia

Jag blev också hippad i lördags.
    Kl. 10 trodde jag att jag skulle åka och shoppa tillsammans med min tärna. Hon skulle hämta mig hemma hos mig, men hon kom inte ensam. Jag fick 15 minuter på mig att packa lite, sen bar det iväg i bil. Med ögonbindel för mina ögon (jag körde inte
    När vi kom fram och ögonbindeln togs av var det dags för första utmaningen: att byta blöja på ena kompisens 10 månader gamla pojke!
    Gick galant kan jag meddela
    Sen var det dags att smida silver-ringar. Alla fick göra varsin. Det var jättekul.
    Sen bar det av hem till en kompis för lunch och sedan uppdrag nr 3. Att "förbereda" en häst och sedan rida (skritt och trav). Fick godkänt där också. Kan även tillägga att jag inte är van att rida, hästar alltså
    Sen, uppdrag nr 4 & 5: göra ett brudpar i lera och måla ett porträtt av min m2b.
    Efter lite fika var det dags för sista uppdraget, att " bada bubbel och äta middag i glada vänners lag". Då bar det iväg till en kursgård som min m2b´s bestman jobbar på. Där mötte vi upp svensexe-gänget för middag.
    En verkligt lyckad dag och kväll.

• 4 september GBG

Jag blev hippad i fredags. Jag misstänkte det hela dagen, min sambo skulle sluta tidigt för en gångs skull. Kl. 15.00 ringde det på porttelefonen, strax därefter på dörren, men där stod min sambos kompis. Han bad oss att kolla i trappen och där stod mina tre väninnor med en flaska mousserande vin. Vi drack upp flaskan och åt olika frukter. De ställde lite olika frågor om mig och min sambo. Sen åkte vi bil till Panorama och badade bubbelbad. Där fick jag även en helkropps olivoljemassage (jätteskönt). Därefter gjorde de mig iordning till en prinsessa. Vi gick ut och jag fick kameran i handen, jag skulle ta kort på allt som jag svarat. Sen åkte vi hem till en av tjejerna och åt en underbar middag med efterrätt och drack massor av vin. Hade en helt underbar kväll. Lördagen var dock inte rolig, men det var det värt pga fredagen. Jobbigt att ta sonen hela dagen, min sambo hade sin svensexa då. Det enda jag var lite ledsen över var att ingen av mina systrar eller svägerskor kom. Fick en present av den ena svägerskan, hon ville verkligen men kunde inte pga hennes barn.

Svar på tråden 4:e september (nyast!!)