• sprengja

4:e september (nyast!!)

Hej igen!

Den andra tråden är avstängd för svar, så nu startar jag en ny! Nu är det ju mindre än 1 månad till vår dag!!

Hur har ni tänkt er era dagar?

Såhär ska vi ha det!

FREDAG
    Lämnar sonen på dagis på morgonen och har en lugn förmiddag ihop. Går och får manikyr båda två klockan 13. Mormor och morfar hämtar Viggo på dagis och åker hem till oss. Vid 17 tar vi in på hotell. Har en lugn kväll, duschar, ser på TV och vilar. Somnar tidigt.

LÖRDAG
    Upp vid 7. Äter lite frukost och sen blir jag skjutsad till stylisten som ska göra hår och make up. Ska vara där med min tärna klockan 8. Sambon med bestman åker och fixar stereon i festlokalen och åker därefter till sin frisör. Klockan 14 ses vi på Ulriksdal och fotograferas. Klockan 16 är själva vigseln i Ulriksdals trädgård, och därefter burdskål och mingel samtidigt som vår fotograf tar parfotografier av våra gäster. Runt 17:30 sätter vi oss till bords på Ulriksdals Wärdhus. 4 rätters middag plus tårta. Sen dansar vi så länge vi orkar! När natten kommer åker jag och sambon till Hotel Diplomat, där vi intar en vickning och...

SÖNDAG
    Sover ut, äter lyxfrukost, njuter, älskar varandra, är nygifta, vilar. Har hotellrummet till klockan 18!

Har ni blivit hippade/sexade förresten? Jag blev hippad i lördags och det var helt underbart!!!

• Svar på tråden 4:e september (nyast!!)
  • september4th

Hej flickor!

Eiram: Härligt för dig att åka på bröllopsresa till Bulgarien. Vill oxå åka iväg, men det bli tyvärr inte förrän nästa år.

Mia-W: Har du fått din klänning?

Tyvärr har det hänt en del tråkigheter på min front. Stora familjeproblem bland annat, som jag inte ska gå in på.

Sen har vår kantor dragit sig ur!!! Hjälp!
    Men det måste ju lösa sig!

• Fia-Lia

Hej alla 4-september-brudar!

Igår träffade vi prästen. En jättegullig äldre dam.
    Allt gick jättebra.
    Idag ska jag ringa till kantorn och berätta vilka psalmer och vilken in- och utgångsmusik vi ska ha.
    Så är det vigselprogrammen som ska fixas. Sen är det mesta klart inför bröllopet.
    Självklart är det lite smågrejer kvar som ska fixas.
    På måndag ska jag till frissan och göra provuppsättning. Ska bli kul.

Ha det så bra!

• Lilla_my

September4th: samma sak här. Familjeproblem big-time. Har meddelat en nära anhörig att han inte är välkommen. Det var hemskt! Men det skulle definitivt inte inte ha funkat. Risk för värsta grälet annars. Tyvärr förstod inte han detta utan blev jättesur. Nu försöker jag glömma detta tills efter bröllopet, så får man ta tag i det sedan.

Annars väntar jag mest på festprogrammet från toastmastern. Så jag kan göra dem klara.

Pratade med vigselförrättaren igår och vi ska träffas i helgen och stämma av lite.

Imorgon ska jag till frissan. Det är spännande. Samtidigt ska de sno m2b för svensexa! Han är lite misstänksam dock.

På tisdag ska vi träffa spelmännen. Det ska också bli jättespännande. Vi har bestämt ungefär vilka låtar vi vill ha, men vill gärna höra deras åsikt då de är proffs på det här.

Budgeten är spräckts! Hu... men vad tusan, det kommer bli ett hejdundrande party! Med (nästan) alla nära och kära.

16 dagar kvar!! Har någon fler blivit hippad ännu?

• september4th

Lilla My:

Jag misstänker att mina kompisar skulle hippat mig i helgen, men jag är tyvärr upptagen. Det är så mycket som har hänt här.

Men mig gör det ingenting ärligt talat.
    Jag har så mycket att tänka på och vill mest vara för mig själv just nu. Vet inte hur jag skulle orka vara social just nu.

Ja..hjälp. Bara 16 dagar kvar. Fattar ingenting!!!! Men riktigt KUL hoppas jag att det blir.

• Lindbergarna

Jag har inte blivit hippad än, och tror inte jag blir det i helgen heller.
    En kompis ska flytta och en annan har födelsedagskalas.
    Så det blir väl sissta helgen.
    Om dom inte rövar bort mig en vardag, det kan man ju inte vara säker på...

• Fia-Lia

Jag har inte heller blivit hippad än. Trodde att jag skulle bli det i helgen som var, men icke...
    Det blir säkert helgen innan bröllopet tror jag.

• sprengja

Jag blev hippad helgen för snart 2 veckor sedan! Såhär var min hippa:

Fick sovmorgon den lördagen (vi har en liten son och turas om att gå upp med honom), och när jag kom upp vid 10-tiden var vårt vardagsrum fullt med mina kompisar (och min syster, som redan var hos oss på besök)! Vi drack champagne och åt jordgubbar och sen åkte vi limo hem till en av tjejerna. Väl där kom en sminkös och mejkade mig och fixade mitt hår, blev superfint! Sen gick vi till Långholmen och åt lunch i gräset (underbart väder!). Efter det blev jag körd till Centralbadet, fick en timmas ljuvlig massage och sen låg vi i bubbelpoolen och drack drinkar. På kvällen gick vi sen till Schlagerbaren på Golden Hits. Åt god mat och tittade på deras show (asbra!). Sen dansade vi kvällen lång till jätterolig musik (jag älskar schlagers). Kom hem och däckade på soffan och dagen efter mådde jag inte så där superbra precis, men det var det värt! Fick en helt underbar möhippa!!!

Hoppas era blir lika trevliga!

• Lilla_my

Sprengja, låter som en helt underbar hippa.
    Alldeles lagom tycker jag. Är otroligt nervös för egen del men tror inte det blir ikväll i allafall. De har precis tagit m2b!
    Han kommer inte hem föränn imorgon dag. Så slipper man det värsta ynket på morgonen. :->

Om bara en liten stund ska jag till frissan. Det ska bli kul. Har med mig alla attiraljer och lite idéer så får vi se vad hon säger.

• september4th

Sprengja: Låter som en trevlig hippa...
    Men beklagar verkligen det där med sömmerskan. Jag skulle absolut inte funnit mig i det, och jag hoppas att du inte heller gör det.
    Du har ju fått ett muntligt avtal, och som ngn skrev: Ett ungefärligt pris får inte överstigas med 15%. Det var fel av henne att inte meddela dig detta tidigare. Om du inte vill ringa till henne själv, så låt din mamma göra det. Be henne hänvisa till konsumentlagen om muntliga avtal.

Här hos mig är det strul med musiken i kyrkan. Vår kantor har dragit sig ur, och vi har fått en ny.

Den "gamla" kantorn pratade vi med i god tid för att hon skulle kunna öva in ett stycke av Bach som vi verkligen jättegärna vill ha. Vi vet nämligen att detta tycke är lite avancerat och att man behöver några veckor på sig. Därför tog vi kontakt med henne för tre månader sedan.
    Nu så har det "gamla" kantorn dragit sig ur. Redan för några veckor sedan fick vi höra av andra som jobbar i församlingen att hon inte ville jobba den helgen. Men till oss sa hon aldrig det, utan var bara positivt inställd till allt.

I förrgår fick vi ett otrevligt mail ifrån henne där hon skrev att hon inte skulle spela och att vi skulle ta kontakt med en annan kantor.

Nu är det alldeles för sent för den nya kantorn att lära sig detta stycke, vilket vi förstår.

Men eftersom den gamla kantorn hela tiden vetat att hon inte ville jobba den helgen, så kunde hon ju kläckt ur sig detta lite tidigare till oss, så att den nya kantorn hunnit öva in stycket.

Kanske låter som en löjlig grej. Men vi vill verkligen ha detta stycke och blev riktigt ledsna över detta!!!! Min m2b blev jättearg och skrev ett surt mail till kyrkoherden.

Svar på tråden 4:e september (nyast!!)