• sprengja

4:e september (nyast!!)

Hej igen!

Den andra tråden är avstängd för svar, så nu startar jag en ny! Nu är det ju mindre än 1 månad till vår dag!!

Hur har ni tänkt er era dagar?

Såhär ska vi ha det!

FREDAG
    Lämnar sonen på dagis på morgonen och har en lugn förmiddag ihop. Går och får manikyr båda två klockan 13. Mormor och morfar hämtar Viggo på dagis och åker hem till oss. Vid 17 tar vi in på hotell. Har en lugn kväll, duschar, ser på TV och vilar. Somnar tidigt.

LÖRDAG
    Upp vid 7. Äter lite frukost och sen blir jag skjutsad till stylisten som ska göra hår och make up. Ska vara där med min tärna klockan 8. Sambon med bestman åker och fixar stereon i festlokalen och åker därefter till sin frisör. Klockan 14 ses vi på Ulriksdal och fotograferas. Klockan 16 är själva vigseln i Ulriksdals trädgård, och därefter burdskål och mingel samtidigt som vår fotograf tar parfotografier av våra gäster. Runt 17:30 sätter vi oss till bords på Ulriksdals Wärdhus. 4 rätters middag plus tårta. Sen dansar vi så länge vi orkar! När natten kommer åker jag och sambon till Hotel Diplomat, där vi intar en vickning och...

SÖNDAG
    Sover ut, äter lyxfrukost, njuter, älskar varandra, är nygifta, vilar. Har hotellrummet till klockan 18!

Har ni blivit hippade/sexade förresten? Jag blev hippad i lördags och det var helt underbart!!!

• Svar på tråden 4:e september (nyast!!)
  • Fia-Lia

Oj, värsta schemat
    Om man jämför med mig alltså.....

Jag har inte funderat så mycket än hur vi lägger upp dagen. Men jag ska vara hos frisören 9.30 och vigseln är 15.00.
    På fredagen innan blir det väl att man är i festlokalen större delen av dagen för att "fixa och dona".

Vi har bokat två nätter på hotell. Det var en viktig prioritet när vi började planera bröllopet. Eftersom vi inte fått så mycket övrig semester nu i sommar. På den lilla semester vi har haft har vi ägnat åt huset som vi bygger ut.
    Så två nätter i bröllopssvit kommer kännas sååå lyxigt.

Jag har inte blivit hippad än, men jag misstänker att det kommer ske på lördag

• Lilla_my

Vilken lyx att få ta det lugnt på fredagen!

Fredag är vi lediga för att fixa:
    - Köpa blommor till buketter
    - Åka över med program etc till lokalen

Barnen är dock på dagis/fritids, men vi hämtar dem själva. Min mammma ska ta hand om Frankrike-besök.....
    Funderar att höra med en kompis om vi kunde få komma och få massage hos henne på fredag em. Det skulle vara såååå skönt.

Lördag:
    - 08.30: frissa för mig
    - 11.00: kommer tärna, näbbar för fixning
    - 13.00: till herrgården för fotografering
    - 15.00: vigsel under ekarna
    - Brudskål, mingel, snittar (lite mer foto)
    - 17.00: Middag
    - Brudvals
    - ~21.00: Tårta, kaffe & Avec
    - 24.00: vickning, korv/bröd
    - ~02.00: avslutning
    - Efterfest för de som orkar i bastun!

Jag har inte blivit hippad ännu. Är enormt nervös. Fånigt egentligen, när jag tycker det blir kul. Det spelar egentligen ingen roll vad det blir, bara jag får träffa alla min tjej-kompisar och käka en god middag så är jag helt nöjd!

• Mia-W

har inte heller gjort upp så jättenogrann plan för helgen.

Träffade frisör och fotograf i helgen och det kändes jättebra!!

På torsdagen ska jag fixa naglarna.

Vi har oxå bokat 2 hotellnätter... så på fredagen ska vi ställa i ordning allting och även träffa en del tillresta släktingar men vi hade nog tänkt att försöka gå ut och äta bara min älskling och jag och sen ha det lugnt och mysigt på hotellrummet...

sen på lördagen ska jag vara hos frisören kl 9, fotografering kl 13:30 och sen är vigseln kl 16.

Idag ska jag lämna in min förlovningsring på putsning och så ska vi gravera älsklingens ring. Kommer nog att kännas konstigt att vara utan ring när man haft den varje dag i 6 år! :)

Jag börjar bli lite smånervös faktiskt... men mest ska det bli så himla roligt!!!!

• Clareus

Oj, jag har inte planerat så där jätte bra men jag kommer att tillgång till lokalen på Fredag em och då kommer vi att duka fixa iordning allt.
    Lördagen ser ut som följande:
    Vaknar hos min tärna vid åtta, nio tiden sen åker vi och hämtar tårtan och sen till frissan det tar ju några timmar sen hem och klär mig och sen till kyrkan. Bröllopet börjar kl fyra.

Jag hoppas att vårat festprogram blir fördigt i nästa vecka, vigselprogrammet är färdigt.

Jag vart hippad i lördags och jag hade en underbar dag.

• 4 september GBG

oj va´flitiga ni är. Det enda jag vet är att vi ska duka, hämta allt som vi ska hyra på fredagen, våran son kommer att vara på dagis då. På lördagen ska jag vara hos frissan vid 11-tiden (hon sminkar också). kl. 15.00 tar vi kort och kl. 17 är det vigsel. Men det är fortfarande mycket att planera. Börjar få panik nu. Tur att det är ett borgerligt bröllop, men det kommer att påminna mycket om ett kyrkligt också. På natten kommer vi att ta in på ett hotell, medans mina föräldrar passar vår son.
    Vad har ni för bröllop(borgerligt eller kyrkligt)? Hur mycket folk? Vi har en cateringfirma som inte tycker att vi ska ha den maten som vi vill ha. Detta förslaget har vi fått tidigare av dem, så det är lite knepigt med detta. Men det ska nog ordna sig. Om det är någon som bor Göteborg så vore det trevligt om vi kunde pratas vid eller träffas.

• Mia-W

Jag har varit helt lugn innan men nu börjar jag få lite panik... vi ska gifta oss 30 mil från där vi bor... och vi har länge försökt byta lägenhet eftersom vi har en alldeles för hög hyra.. Nu har vi fått en 3a i samma hus, från den 1a september!!!

Så på 2 veckor och 5 dagar ska vi göra klart allt inför bröllopet OCH flytta!
    Vi hade oxå tänkt att hinna måla om lägenheten innan vi flyttar in...

Puh! Ja ja, men det löser sej alltid!!

Hur går det för er andra? Allt klart! Vi har i princip bara min klänning kvar... den är beställd och ska komma denna veckan, sen ska den ju ändras men det är det enda egentligen...

Ha det bra 4/9 brudar! ;)

• sprengja

Idag har vi träffat vigselförättaren för sista gången före bröllopet! Bara stämt av det sista inför ceremonin. Vi var dessutom och köpte vars ett champagneglas (jätteläckra och ovanliga!!) som vi ska ha att skåla i efter vigseln.

4 september GBG: Vi gifter oss borgeligt utomhus, men med hela "paketet" som ett klassiskt bröllop, vi skippar bara det religiösa.

Mia-W: Låter stressigt, men jag hoppas ni hinner med allt! Vi har kvar att göra klart programmen. Min klänning är i princip klar, ska prova sista gången på fredag.

Kram!

• Lindbergarna

Här kommer lite planering om våran stora dag.

På fredagen ska vi dekorera lokalen, hämta blommor mm.
    Kl 16.00 ska jag & tärnan träffa frissan och hämta smink. Sen ska vi lägga upp håret på spolar och sätta fast mitt löshår.
    På kvällen åker vi hem till tärnan och äter middag och har det mysigt, förhoppningsvis kan vi sova ordentligt.
    Min blivande tillbringar kvällen och natten med bestman.
    kl 06.00 ska jag o tärnan vara hos frisören, min m2b och bestman hämtar brudbuketten.
    kl 12.00 ska vi alla vara hos fotografen, och kl 14.00 börjar vigseln.
    Där tar däremot tidsplanen slut. Har inte riktigt koll på hur länge middagen brukar pågå, och när det ska vara dans o tårta mm.
    Ska surfa runt lite här på BT så kommer vi nog fram till nåt bra.

Natten tillbringar vi i en bröllopssvit.
    Och på måndag morgon kl 07.30 går flyget till Azorerna...

Tror jag fått mé det mesta.

Villken dag vi har att se fram emot tjejer. bara 2 veckor och 5 dagar kvar :)

Hej Hopp

• september4th

Hej flickor! Kul att läsa era inlägg!

På torsdagen den 2 sept lagas det massor av mat. Våra familjer hjälper till att göra grönsallad, potatissallad, pastasallad m.m. Köttet köper vi färdigt. Vi serverar mestadels kallskuret kött och andra "färdiga" delikatesser för att göra det så smidigt som möjligt!
    Denna dag hämtas även brudgummens kläder.

Fredagen den 3 sept har vi tillgång till festlokalen och då kommer det att dukas och förberedas för fullt.

Troligtvis har vi genrep i kyrkan torsdag eller fredag e.m/kväll. Kan tyckas vara lite sent, men tärnor/marskalkar/solister är bosatt på tre olika orter, och därför blir det svårt att öva tidigare i veckan.

DAGEN D:

8.00 Infinner jag mig his frsiören som förhoppningsvis gör underverk med mitt ostyriga hår.
    10.00 Jag sminkar mig själv, och klär mig.
    Samtidigt åker grabbarna ( min blivande & bestman) för att hämta mina blommor + deras corsage.
    12.00 Vi blir fotade i stadens hembygdspark (om vädret tillåter. Annars studio)
    13.00 Vi påbörjar vår bilresa mot kyrkan som ligger 8 mil bort.
    15.00 VIGSEL!!!!!

Därefter feeest i en bygdegård på landet.
    Buffé, dessert, tårta och avec. Däremellan hoppas vi på massor av överraskningar. Vi har en pärla till toastmaster som säkert har en del överraskningar!

...... fortfarande vet vi inte var vi ska tillbringa bröllopsnatten... Hmm.

Mia W - Lycka till med flytt och allting!!!
    Lycka till ALLA NI ANDRA OCKSÅ!!!!

• eiram

Hej tjejer!

Det var ett tag sedan jag var inne.

Så här ser det ut för oss:

FREDAG:

Hämta kläderna, hämta blommorna till håret och åka med dem till frissan och på samma plats göra naglarna. Sedan åker jag till min moster och sover där. Min karl får sova ensam hemma och barnen hos min Mamma. Går inte det får barnen sova hemma med karln.

LÖRDAG:

09.00 Till frissan
    När min andre blivande hälft ska göra sig iordning vet jag inte.
    13.30 fotografering vid slottet, där vi ska vara.
    15.00 Vigsel
    Ca. 16.15 Brudskål och därefter middag och tårta.
    Ca. 20.30 Brudskål igen med vänner som kommer till festen, så att dem känner sig välkomna ordentligt.
    00.00 Vickning, korv med bröd.
    Sedan festar vi så länge vi orkar.

När vi ska sova går vi till våran dubblett som vi har bokat.

På tisdagen kl. 18 går flyget till Bulgarien.

Lycka till!

Svar på tråden 4:e september (nyast!!)