• Äldre 9 Nov 22:56
    42728 visningar
    144 svar
    144
    42728

    Bröllop oktober 2014

    Halloj allihop! Tänkte se om det finns fler som planerar bröllop i oktober 2014? Vi är ute i god tid här :) Berätta gärna hur frieriet gick till och varför det blev just oktober. Kramar!

  • Svar på tråden Bröllop oktober 2014
  • Äldre 23 Aug 20:59

    Går det framåt för er tjejer!?

    Här händer det mycket mest hela tiden nu. Idag blev det en tripp till Tyskland och på måndag ska jag till sömmerskan. Barnens kläder köptes förra veckan och mycket småpyssel till bordsdekorationen görs på kvällarna, när barnen somnat. Vi har börjat titta lite på hur vi vill ha festhäftet, men sista osa är den 31/8, så vi stressar inte med det ännu.

    Angående jacka så tror jag att jag ska försöka klara mig utan.. Vi gifter oss iofs utomhus, men allt hänger ju på vädret! ????

  • Äldre 29 Aug 21:04

    Pysslingen: tack för tipset om glitter, ska jag absolut kolla in! Ang jacka har jag i dagarna fyndat en vit kappa med spetsdetaljer från Vila, är så nöjd! Köpte den begagnat för 100 spänn av en tjej som hade tänkt ha den på sitt bröllop, men som inte behövde den då det var över 25 grader ute

    Vi har också börjat pyssla mer nu! Min karl är väldigt engagerad vilket är jätteskönt, han har satt ihop ett jättefint festprogram med bland annat kort info om alla gäster, bordsplaceringen, en berättelse om hur vi träffades och lite texter om kärlek och bröllop. Jag har fixat bordsdekorationer och kläder till dottern, och mitt upp i allt ihop är jag gravid igen! Det är såååå tidigt och med tanke hur det gick förra månaden är vi väldigt mkt mer försiktigt glada... Nästa helg är det sambons svensexa också (hemligt hemligt!) vilket kommer bli jättekul, hans vänner kommer vara lagom taskiga

  • Äldre 19 Sep 19:58

    2 veckor kvar!!!!

  • Äldre 19 Sep 20:04

    Ja, tiden rusar iväg!

  • Äldre 20 Sep 08:10

    Jag det är helt sjukt vad fort tiden går nu! Vi är inte klara men trodde listan skulle vara längre i det här skedet. Känns ganska lugnt :) vad har ni kvar att göra på era listor?

    Grattis igen Trolla! Hoppas allt går bra den här gången! Jag håller verkligen alla tummar och tår ;)

  • Äldre 23 Sep 20:11

    Åh, nu närmar det sig verkligen! Bara 1,5 vecka kvar! Idag var vi i kyrkan och övade på vigseln tillsammans med vår präst, det var verkligen magiskt. Nu längtar jag såå efter bröllopet.

  • Äldre 23 Sep 20:49

    Är ni färdiga med alla förberedelser? Själv lämnade jag in klänningen till sömmerskan idag, hon trodde att hon skulle få den färdig till i morgon. Maten är fortfarande oklar, vi har fått tre nej när det gäller catering så det har varit att tänka om helt - så nu ska vi göra allt själva, vilket är det jag oroar mig mest över.

    Bordsplaceringen tror jag är färdig.. Yngsta gästen föddes igår (behöver dock ingen bordsplacering ). Barnen saknar skor och jag har ännu inte bestämt om jag ska ha några smycken. Ja, helt enkel många småsaker kvar att pula med. Otroligt att det snart är oktober månad.

  • Äldre 24 Sep 09:44

    Åh vad mysigt jessijessica med en provvigsel ;p

    Skönt att höra att det inte bara är vi som har saker kvar! Vi är klara med vigsel- och festprogram med dom ska tryckas och fixas så det är kvar. Allt är inte klart vad gäller mitt hår och smink men hoppas det faller på plats innan helgen. Bordsplaceringen är kvar. Lite koordinering kvar med några människor. Känns mycket fast att det inte är så mycket tror jag, hoppas vi blir klara med allt och att inget nytt börjar strula!

    Men vad jobbigt för er och maten Glytten! :/ varför fick ni tre nej?

  • Äldre 28 Sep 12:55

    Tack pysslingen! Känns underbart kommer ha passerat de första 12 kritiska veckorna veckan efter bröllopet, men jag tror ändå vi kommer säga nåt på bröllopet. Orkar inte riktigt med att ducka champagneskålandet hela kvällen.

    Vi ligger också rätt bra till i planeringen, det enda som strular är att både min och m2bs arbetsgivare gjort fel med lönerna denna månaden (aldrig hänt förut, så typiskt!!) så vi har ännu inte fått lön! De har lovat att det ska lösa sig nästa vecka men det är nervös, annars står vi där och kommer inte kunna betala för hela kalaset.

    Det kommer bli en hel del fix i sista stund på fredag skulle jag tro, sånt som är svårt att göra innan (hämta blommor, placera ut placeringskorten, packa väskan mm). Men det ska bli kul!

  • Lovisa­Simon
    Äldre 30 Sep 12:50

    Fyra dagar kvar.

    Trodde aldrig att jag skulle känna mig såhär lugn.

    Vi har frånsagt oss allt ansvar över festen till våra familjer och toastmasters, vilket känns jätteskönt :) Efter vigseln ska vi bara njuta.

    Har ni varit iväg på möhippa än?

    Min var lagom pinsam med utklädnad och uppdrag på stan, sen belönades jag med spa och lyxmiddag på restaurang! :) På kvällen blev jag totallurad och det slutade med en mysig kväll med hela gänget hemma hos oss :)

  • Äldre 28 Oct 10:21

    Hur gick det för alla? Vi hade en fantastisk bröllopsdag den 4 oktober och en varm härlig vecka i Turkiet efter det =)

  • Äldre 5 Nov 21:38

    Vi hade vigseln utomhus i strålande sol och 18 grader varmt, inga fyllebråk och inga skandaler så vi är väldigt nöjda! Fotona som fotografen tog blev jättefina och vår lilla 2-åring var på gott humör hela kvällen. Hoppas även ni andra hade en underbar dag och grattis till alla nya "fru-titlar"

  • Äldre 19 Nov 10:07

    Vad roligt att höra att ni hade fina bröllopsdagar!

    Även vi hade en fantastisk dag men fint väder och alla våra nära och kära. Allt flöt på perfekt och det blev så fint som vi tänkt oss. Sen blev det ju till viss del en gråtfest med alla tal men det var härligt det med :) vi bodde kvar på Stallis och dagen efter fortsatte det med brunch med dom närmaste och presentöppning. Vi fick då veta att vi skulle bo kvar i ytterligare ett dygn innan vi blev ivägskickade till Bali i två veckor <3 helt magiskt! Nu väntar jag på bilderna som ska trilla ner i lådan i veckan :)

  • Äldre 19 Nov 10:19

    Jag önskar er lycka till. Grattis söt balklänning.

Svar på tråden Bröllop oktober 2014