• Trolla

    Bröllop oktober 2014

    Halloj allihop! Tänkte se om det finns fler som planerar bröllop i oktober 2014? Vi är ute i god tid här :) Berätta gärna hur frieriet gick till och varför det blev just oktober. Kramar!

  • Svar på tråden Bröllop oktober 2014
  • KarroBrun

    Vi gifter oss i Oskarshamn. Har bokat lokal och bestämt vigselplats, samt tillfrågat nyckelpersoner (tärna, bestman, värdinna, toastmadame). Nu letar jag efter en klänning, men det är ju hur svårt som helst!! Har ni hittat klänning redan?

  • Trolla

    Gud va härligt det låter Pysslingen! Vi hade inte tänk ha nån fotograf på plats utan åka till en studio innan vigseln och ta lite bilder, men nu blev jag lite sugen när du spånar om bilder i allén ;) Du har ju rätt, kan bli superfint! Vädret är jag inte så orolig för, regnar det så får vi hålla oss inomhus bara, och herrgården är ju otroligt vacker inuti :) vi har köpt förlovningsringar, men inte vigselring än. Min karl har inte heller riktigt bestämt sig än om han vill ha en också utöver förlovningsringen, men det lutar åt att han nöjer sig med den han har. Men jag ska ha en till! :) ang inbjudningarna har vi nog tänk skicka ut dem ganska tidigt, redan i mars/april. För att vara säkra på att folk bokar datumet! . . . . Välkommen KarroBrun! Va kul med en till 4eoktobare! :) hur friade din karl? Vad är det för lokal? Jag har börjat tittat lite på klänning men jag ändrar mig hela tiden vad jag vill ha, och jag är ganska snål när det kommer till den posten och vill inte lägga särskilt många tusen. Just nu är jag sugen på en från Lillys nya kollektion. Samtidigt har jag en tanke om att eventuellt kanske vara gravid då, och då passar ju inte alla klänningar. Men samtidigt kan man ju inte styra det riktigt som man vill, och klänning har jag ju förstått att det är bra om man beställer redan 6 mån innan! Så det lutar åt att jag köper nåt jag vill ha och hoppas det passar ;) Hur gamla är ni tjejer? Och era karlar?

  • KarroBrun

    Jag är 28 och min karl 34. Han friade på vår 5-årsdag, hade fixat picnic vid en utsiktspunkt och så när vi satt där och åt friade han med sin mammas vigselring. Så vi gick och köpte ringar ihop sedan (var inte förlovade innan, så hade ingen ring alls), så vigselringen ligger och väntar nu i sin box Flört Jobbar som sjuksköterska så har ju inte på mig min nya förlovingsring speciellt ofta heller, men men...
    Hur gick era frierier till?

    Jag ändrar mig med hela tiden och vill inte spendera så mycket på en klänning. Max 3-4 tusen. Pendlar även mellan om jag ska ha kort eller lång klänning.

    Lokalen är en våning i ett sekelskifteshus med högt i tak och höga stora fönster, passar perfekt! Slukar väll egentligen 120 personer (vi blir max 70 pers), så det är bra då det ej behöver möbleras om allt för mycket efter middagen. Ligger mitt i stan med, så det är gångavstånd från statsparken där vigseln kommer hållas.

    Har ni något speciellt tema eller färg ni arbetar runt?

  • pysslingen
    Trolla skrev 2013-12-09 22:51:01 följande:
    Gud va härligt det låter Pysslingen! Vi hade inte tänk ha nån fotograf på plats utan åka till en studio innan vigseln och ta lite bilder, men nu blev jag lite sugen när du spånar om bilder i allén ;) Du har ju rätt, kan bli superfint! Vädret är jag inte så orolig för, regnar det så får vi hålla oss inomhus bara, och herrgården är ju otroligt vacker inuti :) vi har köpt förlovningsringar, men inte vigselring än. Min karl har inte heller riktigt bestämt sig än om han vill ha en också utöver förlovningsringen, men det lutar åt att han nöjer sig med den han har. Men jag ska ha en till! :) ang inbjudningarna har vi nog tänk skicka ut dem ganska tidigt, redan i mars/april. För att vara säkra på att folk bokar datumet! . . . . Välkommen KarroBrun! Va kul med en till 4eoktobare! :) hur friade din karl? Vad är det för lokal? Jag har börjat tittat lite på klänning men jag ändrar mig hela tiden vad jag vill ha, och jag är ganska snål när det kommer till den posten och vill inte lägga särskilt många tusen. Just nu är jag sugen på en från Lillys nya kollektion. Samtidigt har jag en tanke om att eventuellt kanske vara gravid då, och då passar ju inte alla klänningar. Men samtidigt kan man ju inte styra det riktigt som man vill, och klänning har jag ju förstått att det är bra om man beställer redan 6 mån innan! Så det lutar åt att jag köper nåt jag vill ha och hoppas det passar ;) Hur gamla är ni tjejer? Och era karlar?
    Bilder i studio är ju himla fint, man behöver ju inte fotografera på "plats" men vi funderar på att göra det och letar/funderar på vart så när jag hörde allé så snappade mina hjärna upp FOTOPLATS haha. Vi är också inne på att skicka runt mars, vill ju att så många som möjligt ska kunna. Men åh bebis på gång då också kanske? Mysigt!

    Vi fyller 24 resp 25 i början av året. Låter kanske ungt att gifta sig då men vi firar 6 år tillsammans imorgon och har bott tillsammans i 5 år i mars och det känns fortfarande så rätt. Vi har varit tillsammans undet de åren som man växer som mest som människor och om man ser på vår umgängeskrets så betyder det att man antingen växer ihop eller ifrån varandra, vi har växt ihop :) . Hur gamla är ni Trolla?
    KarroBrun skrev 2013-12-10 16:32:28 följande:
    Jag är 28 och min karl 34. Han friade på vår 5-årsdag, hade fixat picnic vid en utsiktspunkt och så när vi satt där och åt friade han med sin mammas vigselring. Så vi gick och köpte ringar ihop sedan (var inte förlovade innan, så hade ingen ring alls), så vigselringen ligger och väntar nu i sin box Flört Jobbar som sjuksköterska så har ju inte på mig min nya förlovingsring speciellt ofta heller, men men...
    Hur gick era frierier till?

    Jag ändrar mig med hela tiden och vill inte spendera så mycket på en klänning. Max 3-4 tusen. Pendlar även mellan om jag ska ha kort eller lång klänning.

    Lokalen är en våning i ett sekelskifteshus med högt i tak och höga stora fönster, passar perfekt! Slukar väll egentligen 120 personer (vi blir max 70 pers), så det är bra då det ej behöver möbleras om allt för mycket efter middagen. Ligger mitt i stan med, så det är gångavstånd från statsparken där vigseln kommer hållas.

    Har ni något speciellt tema eller färg ni arbetar runt?
    Vilket mysigt frieri KarroBrun! Min sambo friade på vår 3 års dag. Vi var och åt på vår favoritrestaurang och hade bestämt att "vi inte skulle fira dagen mer än så" men det satte han stopp för genom att fria! Galet! När vi sedan kom hem hade han gjort i ordning massa fint hemma och jag kan väl säga att jag blev förvånad! 

    Jag har inte köpt klänning än men dock bestämt att jag vill ha en lång. Kikar runt på lite olika modeller på nätet och efter julhelgerna så ska det åka och provas för att se vad som passar mig, men vill inte heller lägga allt för mycket på klänningen. Jag tror att vi har helt bestämt oss att ha "hösttema" när det gäller färgerna. Brunt, rött, guld och gult. Det står mellan det eller ha en mer enhetlig röd/guld. Vi är lediga här mellan jul och nyår så då tänkte vi försöka få ner alla våra olika idéer med som vi har och se vilken färg vi landar i. Ni då, har ni tema eller färg? 
  • KarroBrun
    pysslingen skrev 2013-12-15 09:56:30 följande:
    Vi fyller 24 resp 25 i början av året. Låter kanske ungt att gifta sig då men vi firar 6 år tillsammans imorgon och har bott tillsammans i 5 år i mars och det känns fortfarande så rätt. Vi har varit tillsammans undet de åren som man växer som mest som människor och om man ser på vår umgängeskrets så betyder det att man antingen växer ihop eller ifrån varandra, vi har växt ihop :) .

    Jag har inte köpt klänning än men dock bestämt att jag vill ha en lång. Kikar runt på lite olika modeller på nätet och efter julhelgerna så ska det åka och provas för att se vad som passar mig, men vill inte heller lägga allt för mycket på klänningen. Jag tror att vi har helt bestämt oss att ha "hösttema" när det gäller färgerna. Brunt, rött, guld och gult. Det står mellan det eller ha en mer enhetlig röd/guld. Vi är lediga här mellan jul och nyår så då tänkte vi försöka få ner alla våra olika idéer med som vi har och se vilken färg vi landar i. Ni då, har ni tema eller färg? 
    Men man ska köra på det man tycker är rätt just nu. Jag och min fästman har varit tillsammans nu i lite mer än fem år. Och vi flyttade ihop efter bara en månad. Det är bara en själv som vet vad som är för snabbt eller för ungt. Jag tror att om man lyssnar på vad andra personer tycker och tror slutar det bara med att man ångrar sig sedan när man sitter där på ålderdomshemmet. Friskt vågat är hälften vunnet Flört

    Hittat en klänning jag tycker mycket om, som verkligen är min stil dock över budgeten. Men nu känns det som jag har en modell att arbeta utifrån.
    webshop.zetterbergcouture.se/kategorier/brudklanningar/sienna.html
    Tänkte med åka och börja prova snart, kanske i januari. Bra att vara ute i god, för det känns som klänningen är något man kan få panik över om det inte löst sig tills hösten kommer.

    Vi har med riktat in oss på färger. För vår del blir det vinrött/mörktgammelrosa, brunt och cremevitt. Tänkte bland annat ha Rosenspirea som blombas och sen använda pärlhöns- samt fasanfjädrar dekoration.

    Har ni några inspirationssidor eller bilder ni tittar på?
  • pysslingen
    KarroBrun skrev 2013-12-16 11:15:07 följande:
    Men man ska köra på det man tycker är rätt just nu. Jag och min fästman har varit tillsammans nu i lite mer än fem år. Och vi flyttade ihop efter bara en månad. Det är bara en själv som vet vad som är för snabbt eller för ungt. Jag tror att om man lyssnar på vad andra personer tycker och tror slutar det bara med att man ångrar sig sedan när man sitter där på ålderdomshemmet. Friskt vågat är hälften vunnet Flört

    Hittat en klänning jag tycker mycket om, som verkligen är min stil dock över budgeten. Men nu känns det som jag har en modell att arbeta utifrån.
    webshop.zetterbergcouture.se/kategorier/brudk...
    Tänkte med åka och börja prova snart, kanske i januari. Bra att vara ute i god, för det känns som klänningen är något man kan få panik över om det inte löst sig tills hösten kommer.

    Vi har med riktat in oss på färger. För vår del blir det vinrött/mörktgammelrosa, brunt och cremevitt. Tänkte bland annat ha Rosenspirea som blombas och sen använda pärlhöns- samt fasanfjädrar dekoration.

    Har ni några inspirationssidor eller bilder ni tittar på?

    Tack för "pepptalken", jag håller helt med dig! Jag lyssnar inte på andra utan går på min egna magkänsla ;)


     


    Men åh vilken fin klänning! Det är ju toppen att ha en modell att utgå ifrån, jag har inte lyckats bestämma mig för en utan måste nog prova för att se vad jag passar i. Har också en känsla av att man lätt kan drabbas av klänningspanik...


     


    Vilka härliga färger! Låter supersnyggt tillsammans. Kommer ni låta dessa färger även vara genomgående i inbjudningskort osv? När det gäller inspiration så letar jag efter allt överallt! Det blir mycket googlebildsök på alla möjliga sökord, alltifrån 'bröllop' till 'bröllopsdekorationer' till 'höst bröllop' osv. Har inte hittat direkt en sida, har du?


    Jag tycker att det är svårt att veta vad som jag borde ta tag i härnäst efter att ha bokat lokalen och förberett allt som går i matvägstankar. Bröllopsklänningen blir efter jul men vad ska jag ta tag i nu? Är det inbjudningarna som ska börjas filas på eller dekorationer? Eller leta ring eller klänning till min tärna? Svårt att nysta i bröllopsdjungeln tycker jag, det blir att jag göra lite allt på en gång :P Vad lägger ni fokus på nu?

  • KarroBrun
    pysslingen skrev 2013-12-17 14:55:49 följande:
    Vilka härliga färger! Låter supersnyggt tillsammans. Kommer ni låta dessa färger även vara genomgående i inbjudningskort osv? När det gäller inspiration så letar jag efter allt överallt! Det blir mycket googlebildsök på alla möjliga sökord, alltifrån 'bröllop' till 'bröllopsdekorationer' till 'höst bröllop' osv. Har inte hittat direkt en sida, har du?

    Jag tycker att det är svårt att veta vad som jag borde ta tag i härnäst efter att ha bokat lokalen och förberett allt som går i matvägstankar. Bröllopsklänningen blir efter jul men vad ska jag ta tag i nu? Är det inbjudningarna som ska börjas filas på eller dekorationer? Eller leta ring eller klänning till min tärna? Svårt att nysta i bröllopsdjungeln tycker jag, det blir att jag göra lite allt på en gång :P Vad lägger ni fokus på nu?


    Ja, det kommer väll mer eller mindre vara genomgående. För er då? Vad kommer ni ha för dekorationer?
    Haha, känner igen mig!
    Brukar titta mycket på följande sidor:
    www.oncewed.com/real-weddings/
    www.boho-weddings.com/category/real-weddings/
    greenweddingshoes.com/category/real-weddings/
    www.dittbrollop.se/riktiga-brollop/
    www.thesweetestoccasion.com/category/real-parties/
    Kan sitta och läsa i flera timmar!

    Vi har bokat lokal och bestämt nyckelpersoner och sett ut en vigselplats (borgligt). Ska boka vigselförättaren i vår, då de inte hade fått sina almenackor för 2014 när jag ringde tidigare i höst ;P
    Ringen har vi redan köpt, då vi köpte alla tre samtidigt när vi förlovade oss. Så nu ligger den och väntar i smyckesskrinet.
    Har väll i stort sett spikat gästlistan, men det finns ännu några lösa trådar. Svårt att veta vart man ska dra gränsen, endel personer svävar i något slags ingenmansland. Inte tillräckligt nära för att bjudas, men träffar personen ofta ihop med andra som ska bjudas. Tror det blir tandgnissel hur man än gör... Hur många gäster ska ni bjuda?
    Men som du säger, det är svårt att veta vad man ska fokusera på nu. Känns som det får vänta lite till efter jul. Tänkte skicka ut indjudningskorten i början på maj och sätta OSA-datum till sista augusti.

    Något vi diskuterar här hemma är vad vi ska heta i efternamn. Mitt är mycket ovanligt (bara vår släkt som heter) och jag är den enda som heter mitt för och efternamn ihop i Sverige, och min fästman kommer bli ensam om att heta sitt för och mitt efternamn ihop om han tar det. Hans nuvarande efternamn är ett -sson namn, och det är jag ju inte jättesugen på att heta... Ev om vi tar dubbelnamn, då jag kommer fälla in hans namn som en initial. Hur ska ni göra?
    Vad ska ni ha för mat?
  • pysslingen

    Åh tack för att du delar med dig av dina inspirationssidor :) ja man kan verkligen sitta i timtal och läsa och kolla, haha. Vi är i samma sits när det gäller gästlistan, den är klar med några som vi inte vet om vi ska bjuda eller ej. Det känns nästan som det svåraste med allt det här! Vi kommer att bjuda ca 70, men det är några som vi vet redan nu inte kommer kunna komma så vi tror vi landar på 63-68st beroende på hur många av de "osäkra" vi bjuder. Men det som är skönt är att man faktiskt inte behöver bestämma sig nu utan kan låta den ligga ett tag och känna efter sen när inbjudningarna ska ut :)  Det där med namn lät klurigt... Det lät ju roligt med ett sådant unikt efternamn men vad säger sambon om att byta efternamn? Min (manliga) kusin gjorde så att han tog sin frus efternamn och det var ingen som tyckte det var konstigt. Dubbelnamn är ju ett alternativ så klart framförallt om det "bara" blir en initial för dig, annars blir det ofta väldigt långt! Efternamn är klart för oss, jag tar min sambos namn. Vi båda har relativt vanliga efternamn och jag byter gärna efternamn, det är det som ligger bäst i munnen också har vi kommit fram till ;)       När det gäller mat så kommer vi ha 3rätters och tårta. Först kändes det lite mäktigt men jag vet att den tiden behövs på ett bröllop och plats finns det i magen. Vi har inte exakt spikat menyn men är överrens om att det kommer vara kött till varmrätten och sedan någon fräsch efterrätt. Maten kommer kanske vara lite italien-inspirirad då vi båda älskar Italien. Sen är det lite oklart när det gäller tårtan, har alltid tänkt mig en vit tårta, typ marsipantäckt, mest för utseendet men älskar chokladtårtor! Sambon vill nog också ha något med choklad så kanske får bli det. Vad kommer ni ha för mat? Vi har börjat fundera på dekorationer men inte kommit så långt. Dock vet vi att vi bara behöver fokusera på bordsdekorationer för lokalens väggar och inredning är så fina i sig. Det känns lite skönt faktiskt, lite av oron för att det ska vara "kallt och tråkigt" i lokalen släpper och mer jobb kan läggas på det andra. Men har jättemånga olika idéer om vad man kan ha för placeringskort, servettringar och sånt så det gäller bara att komma på vad som blir snyggt tillsammans och inte för mycket. Hur långt har ni kommit med dekorationer? Hur ser er lokal ut? 

  • KarroBrun
    pysslingen skrev 2013-12-21 12:50:39 följande:
     Men det som är skönt är att man faktiskt inte behöver bestämma sig nu utan kan låta den ligga ett tag och känna efter sen när inbjudningarna ska ut :) 

    Det lät ju roligt med ett sådant unikt efternamn men vad säger sambon om att byta efternamn? Min (manliga) kusin gjorde så att han tog sin frus efternamn och det var ingen som tyckte det var konstigt. Dubbelnamn är ju ett alternativ så klart framförallt om det "bara" blir en initial för dig, annars blir det ofta väldigt långt!

     Vi har inte exakt spikat menyn men är överrens om att det kommer vara kött till varmrätten och sedan någon fräsch efterrätt. Maten kommer kanske vara lite italien-inspirirad då vi båda älskar Italien. Sen är det lite oklart när det gäller tårtan, har alltid tänkt mig en vit tårta, typ marsipantäckt, mest för utseendet men älskar chokladtårtor!  Vad kommer ni ha för mat?

    Hur långt har ni kommit med dekorationer? Hur ser er lokal ut? 
    Angående inbjuningarna är det helt klart det svåraste. Och det är precis som du skriver skönt att det går att låta dem ligga ett bra tag.
    Min sambo är än så länge positiv till att ev ta mitt efternamn, jag har bett honom fundera på det ett tag, så får vi se vad han kommer fram till ;) Dubbelefternamn är som sagt lååångt, men det är ju ett alternativ.

    Vi kommer ev ha kanapeer till brudskålen (detta blir då förrätten, annars skippar vi den). Tänkte ha buffé sedan med medelhavsinspirerad mat. Vi älskar grekisk och spansk mat! Har även flertalet vegetarianer i vänskapskretesen, samt att vi själva är förtjusta i vegetarisk mat, så då passar buffé bra känner vi. Tanken är  att jag, mamma och svärmor ska laga maten själva.
    Min mamma kommer även göra tårtan (som blir efterätt) och där har vi väll kommit fram till "vanlig" princesstårta fast med vit marsipan och hallon-dekorationer.
    Kan ni inte ha en chokladtårta med vitt marsipantäcke då? Kanske funkar!
    Italienskt låter helt fantastiskt! Ska ni laga själva eller har ni catering?
    Vad har ni tänkt för dryck?

    Vår lokal är en sekelskiftesvåning med höga fönster och säkert tidigare en lägenhet som dom slagit ut inneväggarna i.

    Väggarna är cremefärgade/ljust nogatbruna. Gardiner är ju jättefula, men jag såg att dom gick att haka ner, så får göra det. Vissa av tavlorna och plaketterna går säkert också att ta ner.
    Stolarna är med mörkare blå (ser väldigt mörka ut på kortet, är lite ljusare i verkligheten) stoppning vilket stör mig lite. Blir ju egentligen helt galet med den dekoration jag tänkt mig (cremevitt/brunt/vinrött), så kanske ev får göra om färgschemat till cremevitt och royalblue. Vill egentligen inte det, men stolarna gör ju att man får mycket "gratis" i färgtemat om vi skulle byta. Annars måste jag väll nästan ha stolöverdrag (ser kostanderna skena iväg lite då). Blått blir ju kallare än vinrött/brunt, så får vrida och vända lite på färgen för att få det att bli bra om vi nu byter. Ge mig gärna feedback på de tankarna....
    Har du någon bild på din lokal Pysslingen?
  • pysslingen
    KarroBrun skrev 2013-12-23 09:31:30 följande:
    Angående inbjuningarna är det helt klart det svåraste. Och det är precis som du skriver skönt att det går att låta dem ligga ett bra tag.
    Min sambo är än så länge positiv till att ev ta mitt efternamn, jag har bett honom fundera på det ett tag, så får vi se vad han kommer fram till ;) Dubbelefternamn är som sagt lååångt, men det är ju ett alternativ.

    Vi kommer ev ha kanapeer till brudskålen (detta blir då förrätten, annars skippar vi den). Tänkte ha buffé sedan med medelhavsinspirerad mat. Vi älskar grekisk och spansk mat! Har även flertalet vegetarianer i vänskapskretesen, samt att vi själva är förtjusta i vegetarisk mat, så då passar buffé bra känner vi. Tanken är att jag, mamma och svärmor ska laga maten själva.
    Min mamma kommer även göra tårtan (som blir efterätt) och där har vi väll kommit fram till "vanlig" princesstårta fast med vit marsipan och hallon-dekorationer.
    Kan ni inte ha en chokladtårta med vitt marsipantäcke då? Kanske funkar!
    Italienskt låter helt fantastiskt! Ska ni laga själva eller har ni catering?
    Vad har ni tänkt för dryck?

    Vår lokal är en sekelskiftesvåning med höga fönster och säkert tidigare en lägenhet som dom slagit ut inneväggarna i.

    Väggarna är cremefärgade/ljust nogatbruna. Gardiner är ju jättefula, men jag såg att dom gick att haka ner, så får göra det. Vissa av tavlorna och plaketterna går säkert också att ta ner.
    Stolarna är med mörkare blå (ser väldigt mörka ut på kortet, är lite ljusare i verkligheten) stoppning vilket stör mig lite. Blir ju egentligen helt galet med den dekoration jag tänkt mig (cremevitt/brunt/vinrött), så kanske ev får göra om färgschemat till cremevitt och royalblue. Vill egentligen inte det, men stolarna gör ju att man får mycket "gratis" i färgtemat om vi skulle byta. Annars måste jag väll nästan ha stolöverdrag (ser kostanderna skena iväg lite då). Blått blir ju kallare än vinrött/brunt, så får vrida och vända lite på färgen för att få det att bli bra om vi nu byter. Ge mig gärna feedback på de tankarna....
    Har du någon bild på din lokal Pysslingen?

    Nu är jag tillbaka efter allt julfirande ;)



    Vad skönt KarroBrun ändå, det låter inte helt omöjligt för er att enas om efternamn!



    Ni har verkligen kommit en bra bit på vägen med maten, låter supergott! Kommer ni ha rätter som går att förbereda några dagar innan eller blir det mycket matlagning på dagen och dagen före? Kommer ni ha några som serverar/plockar fram maten under middagen eller hjälps ni åt med det också? Vit tårta med hallon- det är helt i min smak! Och en sån tårta gör sig väldigt bra på bild också ;P Ja jag har funderat på om man kan göra en chokladtårta med vitt marsipantäcke, ska i alla fall undersöka saken!



    Vi kommer ha maten ordnad via restaurangen vars festlokal vi hyr. Det blir så klart lite dyrare än om man skulle laga maten själv men vi bestämde ganska snabbt att vi ville ha det så att både vi och våra närmaste slipper den posten att oroa sig över. För oss kändes det helt klart värt det. Vi kommer också ha en champagneskål. Sen har vi vin till maten, dock begränsad, men även alkoholfritt så klart. Hur gör ni till maten?




    Vilken bra lokal ni hittat! Den är ju ganska lätt utsmyckad som du säger, man kan ta ner mycket och byta ut gardinerna. Det där med stolarna förstår jag är svårt! Det blir ju fort en stor post att ha överdrag… Men creme/vinrött/royalblue då? Blått och rött ligger inte allt för långt ifrån varandra, de skär sig inte. Båda färgerna är också väldigt ”stiliga”! Det som kan hända är att det blir väldigt mörkt… Men creme ljusar ju upp! Det beror nog lite på hur ni tänkt med färgerna, hur ”mycket färg” det ska vara i dekorationerna. T.ex. Servetter; ska ni ha servetterna i era färger eller cremefärgade med detaljer (servettringar, tryck) i er färg?


Svar på tråden Bröllop oktober 2014