• Aniara­4
    Äldre 12 Mar 19:49
    18769 visningar
    96 svar
    96
    18769

    Bojkotta spammande fotografer!

    Med jämna mellanrum händer det att någon mer eller mindre lyckad fotograf får för sig att lyfta upp precis varenda gammal tråd om fotografer som nånsin har skrivits, om det så var för 10 år sen, för att göra reklam för sig själv.

    Det är inte bara fotografer som gör så, det har ju även förekommit andra näringsidkare som betett sig på liknande sätt, men fotografer verkar vara det vanligast förekommande.

    Kan vi enas om att den som gör så inte bara är sjukt irriterande, bryter mot Bröllopstorgets regler, och förstör forumet, utan även framstår som en extremt oseriös person som dessutom måste vara helt desperat efter kunder? För det mest irriterande är ju att under de timmar som det tar för Bröllopstorgets moderatorer att reagera på anmälningarna (för de sitter som bekant inte själva och håller koll) finns ju alltid risken att någon mer naiv än vi luttrade cyniker som hängt här ett tag tänker "aha, en fotograf, det behöver jag ju en". Och så får den oseriösa spammaren en kund genom sin irriterande gratis"annonsering", och det är ju klart den lilla smäll på fingrarna hen till slut får av en moderator.

    Så, i KBT-termer: Låt oss utsläcka det här oönskade beteendeet genom att inte någon gång belöna det, ok?

  • Svar på tråden Bojkotta spammande fotografer!
  • Äldre 17 Apr 17:03
    #81

    haha jag dör!  Klockrent svar inne i tråden "fråga prästen"  om spammande fotografer....  

  • Äldre 17 Apr 17:07
    #82

    Ja Kjell är himla bra :) 

  • Äldre 3 May 15:21
    #83

    Puffar på förekommen anledning

  • Aniara­4
    Äldre 3 May 17:02
    #84

    Jag är nästan lite besviken att det inte nappade på min fisketråd också! Flört

  • Äldre 3 May 17:57
    #85

    Du fick ju något napp i alla fall ;) 

  • Aniara­4
    Äldre 13 May 11:59
    #86

    Jaha, nu var det dags igen.

  • Aniara­4
    Äldre 13 May 12:10
    #87

    Yay, jag fick napp! En som glatt hängde ut sig själv där...

  • Äldre 13 May 12:34
    #88

    Woohoo :D
    Det nappar illitterata personer alltså :P

  • Äldre 28 May 10:34
    #89
    +1

    Oavsett PLUS-konto / företagsabbonemang så är det fortfarande jättestörande att mötas av en vägg med uppdragna trådar där det står "anlita mig/oss"


    Fatta att ni förstör för er själva.
    Vem sjutton vill anlita en fotograf som är påstridig, förstör för andra och bara tänker på att tjäna pengar? 

  • Aniara­4
    Äldre 28 May 14:29
    #90
    Chicita skrev 2015-05-28 10:34:13 följande:

    Oavsett PLUS-konto / företagsabbonemang så är det fortfarande jättestörande att mötas av en vägg med uppdragna trådar där det står "anlita mig/oss"


    Fatta att ni förstör för er själva.
    Vem sjutton vill anlita en fotograf som är påstridig, förstör för andra och bara tänker på att tjäna pengar? 


    Verklligen. Vissa tror att ett PLUS-konto är ett carte blanche att bete sig precis hur som helst här bara för att de har betalat för sig. Du betalar för att få nämna ditt företag. Inte för att få ta över hela forumet.

    Igen, hoppas inte folk går på sån här idiotreklam.
  • Plätti­s
    Äldre 28 May 14:31
    #91
    Aniara4 skrev 2015-05-28 14:29:18 följande:
    Verklligen. Vissa tror att ett PLUS-konto är ett carte blanche att bete sig precis hur som helst här bara för att de har betalat för sig. Du betalar för att få nämna ditt företag. Inte för att få ta över hela forumet.

    Igen, hoppas inte folk går på sån här idiotreklam.
    Fast med tanke på hur jäkla mycket skit jag anmält och fått nobbat så verkar det ju som att man får ett frikort att göra som man vill då man har betalkonto. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Aniara­4
    Äldre 28 May 14:39
    #92
    Plättis skrev 2015-05-28 14:31:14 följande:
    Fast med tanke på hur jäkla mycket skit jag anmält och fått nobbat så verkar det ju som att man får ett frikort att göra som man vill då man har betalkonto. 
    Jo, från Bröllopstorgets sida verkar det iofs vara helt ok, oavsett vad som står i reglerna (och där står det inte ens "spamma med måtta"), det är bara användarna som ruttnar.
  • Äldre 28 May 15:36
    #93

    Bröllopstogets verksamhet bygger på att man har företag som betalar för annonser och företag som köper plats i företagsregistret mm och man också köper just plus medlemskap där man får tillåtelse att skriva mer i trådar för man betalar extra för det ..

    om ni alla är så mot alla dessa fotografer som gör som man får göra som dessutom har betalt för det .. kommer göra att det kommer inte finnas kvar så många som vill betala för sin annons på bröllopstorget 

    och vad händer då, om man tar bort denna sida,
    för att man inte får in pengar för att driva denna sida !!

    det blir tråkigt för alla nya brudpar som letar fotografer mm 

    jag är inte kvar med mitt företag på BT sedan 5år då jag inte fick ut något av att vara med och det är fler som kommer sluta under året som jag vet för kunderna finns inte här längre

  • Aniara­4
    Äldre 28 May 16:59
    #94
    +1
    hej hej !! skrev 2015-05-28 15:36:03 följande:

    om ni alla är så mot alla dessa fotografer som gör som man får göra som dessutom har betalt för det .. kommer göra att det kommer inte finnas kvar så många som vill betala för sin annons på bröllopstorget 


    Vi är inte "så" mot alla fotografer som gör som man får göra.

    Om du läser tråden ser du att den framför allt handlar om alla som INTE har företagarkonto men glatt spammar på ändå utan att läsa reglerna. Det kommenteras också att det måste vara väldigt trist för de företagare som har betalat för att få synas här att det kommer in en massa glada amatörer och gör reklam för sig själva helt gratis och mot reglerna, utan att BT alltid reagerar särskilt snabbt.
    hej hej !! skrev 2015-05-28 15:36:03 följande:

    jag är inte kvar med mitt företag på BT sedan 5år då jag inte fick ut något av att vara med och det är fler som kommer sluta under året som jag vet för kunderna finns inte här längre


    Det stämmer nog att det inte finns lika många potentiella kunder här längre. Det är väldigt mycket mindre aktivitet än för några år sedan, och betydligt färre roliga och intressanta diskussioner som drar folk. Det kan finnas flera anledningar till det, kanske att blivande brudar väljer att vara aktiva i Facebookgrupper och annat istället. Men det lockar ju inte direkt fler användare när man går in och HELA förstasidan är täckt av 10 år gamla trådar på samma ämne, och där alla inlägg är från 2004 utom ett nytt där det står KÖP MIN PRODUKT. Eller så har det blivit borttaget så att det sista inlägget är från 2004 igen, men eftersom BT vägrar införa en funktion som gör att trådar sorteras efter sista _kvarvarande_ inlägg ser det nu ut som att ingen öht har skrivit i forumet sedan oktober -07 och då pratade alla av någon anledning om intimvaxning.

    Vi har alltså pratat om fotografer som bryter mot reglerna i 8 sidor. Sen precis på slutet är det några inlägg som uttrycker irritation över att vissa som har företagkonto och följer reglerna också drar upp en massa gamla trådar där den som ställde frågan från början förmodligen är både gift och skild och omgift igen och inte alls är intresserad av "tips" längre.

    Vi som vanliga medlemmar förväntar oss av varandra att vi beter oss någorlunda socialt kompetent, dvs är snälla mot varann, visar intresse för vad andra skriver, ger konstruktiva synpunkter när de efterfrågas, delar med oss av erfarenheter av företag (i måttlig omfattning), länkar till Svenska kyrkans vigselordning för femtifjärde gången för någon som är ny osv. Om jag som medlem sätter mig och drar upp en massa trådar och skriver samma sak i alla blir folk irriteade på mig också. Jag FÅR göra så, men det är inte särskilt populärt.

    Läs gärna tråden "Företagare, se hit". Där finns fler tankar om hur olika företagare beter sig här och hur vi reagerar på det.
  • Äldre 28 May 17:41
    #95
    hej hej !! skrev 2015-05-28 15:36:03 följande:

    Kunderna försvinner skriver du. 


    Ja... en anledning att många försvinner är för att dom är så trötta på att mötas av 10 uppdragna inlägg med "anlita mig". 
    Och det är något som flera har uttryckt klart och tydligt. "jag orkar inte detta längre, jag tänker inte vara kvar, det finns andra sidor där man slipper sånt här" är något vi möttes av dagligen för något år sedan. 
    Och ja det finns andra sidor. Denna är inte helt unik. 
    Men den har varit bäst - trots allt... 
    Dock vetesjutton om jag tycker det längre.


    Andra sidor klarar sig bra på reklaminkomsterna från vanliga annonser. 
    Att ge er företagare möjlighet att kunna få svara på frågor om er proffession eller kanske till och med er själva lät som en bra sak i början.

    Men det missbrukas av några enstaka. Och dom som missbrukar det förstör för alla er andra.

  • Aniara­4
    Äldre 17 Aug 10:23
    #96
    +1

    Höll just på att skratta ihjäl mig åt en inlägg som skulle föreställa vara från en kund. "Titta på deras hemsida, de är jättebra!".

    Kunden var så nöjd med "dem" att h*n till och med hade valt företagsnamnet som användarnamn här på Bröllopstorget!

    Nice try.

Svar på tråden Bojkotta spammande fotografer!