• Akjson

    Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?

    Jag och sambon är rätt dåliga på att dansa och jag har nog hellre en tryckare än vals. Hur har ni tänkt och vilken låt har ni valt?

  • Svar på tråden Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?
  • xMariax
    NBFN skrev 2013-04-12 22:00:13 följande:
    Den ville vi också ha från början, och vill det väl egentligen fortfarande, men den har blivit så otroligt populär på bröllop. När vi började prata om att gifta oss (för länge sedan Flört) så var detta den självklara låten. Nu däremot så funderar vi på att ha den antingen som in- eller utgångslåt i kyrkan, eller både och.
    Men otroligt fin låt, Kent är fantastiska och denna låt är bara helt underbar!
    Jo, det gör oss lite kluvna också.. Men blir det den så får vi försöka att tänka ''vi valde den av en speciell anledning, inte för att alla andra har valt den''..
  • NBFN
    xMariax skrev 2013-04-12 22:04:17 följande:
    Jo, det gör oss lite kluvna också.. Men blir det den så får vi försöka att tänka ''vi valde den av en speciell anledning, inte för att alla andra har valt den''..
    helt rätt Glad

    hur som så tycker jag det är ett bra val Glad
  • amerika
    NBFN skrev 2013-04-11 17:56:07 följande:
    Vi kommer förmodligen att ha denna låt:


    " target="_blank">

    " target="_blank">



    Min MoH ska även sjunga den i kyrkan.
    Jättefin låt! Jag har faktiskt aldrig hört den förut.
    Men jag sjöng Sareks Genom eld och vatten på en vigsel för ett par år sedan, det var brudgummen som tyckte det var så fin text. Vi gjorde den i ett lugnare tempo så det blev som en ballad. Oxå fin faktiskt Glad  
  • fiffi71

    vi ska ha utan dina andetag med kent som första dans, är ingen valsmänniska.
     

  • Jessica B

    Vi skall oxå ha Utan dina andetag. Men lutar mer åt Carolina Wallin Perez version nu.. Men har ju fram till juni att vela fram och tillbaka om vilken version det blir.. 

  • elzilen

    vi kommer att dansa till "I loved her first" - heartland, då det även blir en hyllning till min pappa som längre inte finns i livet.


    Bröllop den 25 maj 2013
  • septembersol

    Vi ska ha If I should fall behind med Bruce Springsteen! :) Min sambo älskar Springsteen, så jag googlade tills jag hittade någon låt som passade. Han blev superglad när jag spelade upp den! :D

  • Annica70

    Vi kommer att dans till "We are man and wife" med Michelle Featherstone..


     


     

  • Kalejdoskop

    Vi kommer dansa till "the luckiest" av Ben Folds, som kommer sjungas av en nära vän till mig. Blir alltid berörd av den låten!

  • junibruden89

    Jag vill dansa tryckare till bed of roses med bon jovi älskar den men första ska vi mixa så det börjar med magnus ugglas dansar aldrig nykter och då börja från " när han gift sig och hmhm samstämmigt avkräver en bröllopsvals säger han utan smack...."

  • Förälskade

    Vi ska ha John Hiatt - I love that Girl. Det är nog inte den vanligaste men det var med den låten min blivande sa att han faktiskt älskade mig och den beskriver oss.

  • Midsommarbrud

    Vi är inga vals människor men jag älskar att bugga och Arvingarna var länge mina största idoler. Så för oss blir det en brudbugg till troligtvis Eloise, annars nån annan Arvinga låt.. Kommer inte bli nåt typ av överraskningsmoment eller showande, vill bara att det ska kännas som vi..

  • meandmylove

    Under mingel och mat ska vi spela klassisk svensk bröllopsmusik (sånt som alla andra svennar spelar under maten). Sen har vi hyrt in en kurdisk sångare och en dj så får "brudvals/dans" blir nog invigning av den kurdiska musiken som sen kommer spelas under resten av kvällen. Det är sån näsduks-dans, folk brukar förstå det ordet bättre. (Min blivande är kurd)

  • Bride2b

    Vi kommer att dansa till Dean Martins "That´s Amore" då min fästman är av italiensk härkomst (född i Sverige, båda föräldrar från Italien) Dessutom är hans pappa från neapel (låten handlar om kärlek i neapel).

  • Sweetpea
    elzilen skrev 2013-04-13 15:26:25 följande:
    vi kommer att dansa till "I loved her first" - heartland, då det även blir en hyllning till min pappa som längre inte finns i livet.
    Bröllop den 25 maj 2013

    Jättefin sång. Dansade till den under pappa-dotter dansen.


     


    Varken jag eller min man är bra på eller bekväm med att dansa så vi dansade lite lugnt till Marry Me av Train.

  • camwic

    Kents Utan dina andetag älskar den låten vi har den till och med på våra inbjudningskort. 

Svar på tråden Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?