• Akjson

Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?

Jag och sambon är rätt dåliga på att dansa och jag har nog hellre en tryckare än vals. Hur har ni tänkt och vilken låt har ni valt?

• Svar på tråden Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?
  • fiskin

Nu har vi vacklat lite till and valsandet. Från Leonard Cohens "Take this waltz" till Metallicas "Nothing else matters". Vad tror ni om det?

• Cathelica

Vi hade tänkt att ha Nothing else matters, men nu vet vi ej, känns som "alla" har den, o vill ju inte att gästerna ska ha sett 3 andra dansa til den samma sommaren :P What to do..

• Sörön10

Ett tag funderade jag på om inte Perfect Day med Lou Reed skulle vara nåt, men det kändes inte riktigt rätt! Älskar dock refrängen! Men lite googlande viskade att det kanske var lite drogigt över det hela, jag vet inte, men det är en bra låt! 

• Cathelica

Vad tycker ni om den här låten?

Min Man vill riktigt gärna ha den, jag tycker också den är ohört fin, men vet ej om den passar i bröllop? 

• sansun
    Cathelica skrev 2013-03-22 06:47:40 följande:

" target="_blank">

Min Man vill riktigt gärna ha den, jag tycker också den är ohört fin, men vet ej om den passar i bröllop? 
    Jag tycker personligen att det är just precis sådana här låtval som GÖR vigseln/festen. Även om det inte skulle vara min egen (som sitter som gäst) favorit musik eller någon som jag tycker passar så gör den ju ERAN vigsel till en unik sådan. När jag är gäst på ett bröllop så väntar jag alltid med spänning på låtar som man kan få tänka till lite ang. (Lät som jag går på bröllop stup i kvarten... Så är självklart inte fallet. När jag gått på bröllop skulle kanske låtit bättre! Tycker det är en jätte fin låt och tycker absolut att man kan ha den! Det är bara NI å ingen annan som kanavgöra vad som är passande på ERAT bröllop!
  • Bulis76
    Cathelica skrev 2013-03-22 06:47:40 följande:

" target="_blank">

Jätte fin!! Vi har tänkt den här:

• Cathelica

Den är också jättefin!

Vårat val står nå mellan "Bara om min älskade väntar" och "I remember you". (

) Älskar den låten så himla mycket.. Vi har båda två väldigt mycket för rockmusik o den känns väldigt oss :) Vi får se.. <3

• Lavelii

Vi har bestämt oss för "The Prayer". Antingen med Celine Dion & Josh Groban eller med Donnie McClurkin & Yolanda Adams (tror det blir den sistnämnda). Båda är lika vackra!

• afturelding

Vi ska dansa vals. Tror jag, jag ska bara lära mig att följa ordentligt. Annars blir det nog charleston! Passar oss, och så är det inte så vanligt att folk dansar charleston, oavsett om det är på bröllop eller inte.

Vid vals blir det (I can't help) Falling in love with you med Elvis, och vid charleston blir det nog något av Andrew Sisters hållet. Det spelas mycket rockabilly och jazz/swing här hemma i vanliga fall också, så det känns ganska självklart att det är vad som kommer spelas på bröllopet också :)

• WinterWonderland
    amerika skrev 2013-03-05 12:37:54 följande:
    Jag vill ha "At Last" med Etta James. Passar vårt vintage-aktiga tema plus att då kan vi få dansa riktig tryckare cheek-to-cheek och bara snusa på varandra..... om jag lägger fram det på det sättet, kan jag nog övertyga m2b att det är rätt låt Flört
    Vi har samma låt! Tycker den är så härlligt tidlös.
Svar på tråden Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?