Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?
Jag och sambon är rätt dåliga på att dansa och jag har nog hellre en tryckare än vals. Hur har ni tänkt och vilken låt har ni valt?
Jag och sambon är rätt dåliga på att dansa och jag har nog hellre en tryckare än vals. Hur har ni tänkt och vilken låt har ni valt?
Jag håller faktiskt me dig lite där, daniiel!! Vi pratade om de men vi har valt att inte göra de. Min sambo kan inte bugga så då skulle de bara bli töntigt.
Vi ska dansa klassisk vals. Vi har valt Calle Schewens vals av Evert Taube men ännu inte bestämt om den ska vara med sång eller instrumental. Jag kan inte dansa vals och min blivande kan bara dansa wienervals men vi ska gå en kurs och lära oss.
Många bra idéer, tack! Jag tycker det är jätteskoj är brudparet överraskar med att skaka loss mitt i valsen men traditionellt så ska ju brudens far bryta in och ta över dansen med bruden på slutet, eller? Har svårt att se att min pappa kommer in och tar över mej mitt i nån discolåt, ha ha....hur gör ni med det?
Vi kommer dansa vals tror jag, om vi hinner öva lite, då blir det till Alicia Keys "if i aint got you". Sen har vi även övat på Lindy hop en hel del så efter valsen blir det lindy hop. Vi har inte bestämt hur det blir om det blir som en uppvisning eller bara att vi dansar samtidigt som de andra dansar. Har även funderat på om vi ska fråga de duktiga på klubben om de vill komma och dansa o köra en uppvisning under kvällen. Vi har inte valt vilken låt vi ska dansa Lindy hop till.
Jag vill ha "At Last" med Etta James. Passar vårt vintage-aktiga tema plus att då kan vi få dansa riktig tryckare cheek-to-cheek och bara snusa på varandra..... om jag lägger fram det på det sättet, kan jag nog övertyga m2b att det är rätt låt
Har så svårt med att välja en låt! För min del lutar det faktiskt åt N sync - this I promise you då texten är så fin. Jag och min m2b får sätta oss ner och komma med förslag båda 2. Dock tycker han inte det är så jätte intressant ;)
Så ska man ha en till vals direkt efter för att dansa med mina föräldrar? Jag kan inget om sånt här alls....
Vi kommer dansa till Phil Collins - When I'm feelin blue för den har hängt med sedan vi träffades :) Den texten är också så himla fin. Vårt (mitt!) andraval var Alanis Morisette - Everything, också en jättefin och romantisk text fast lite roligt sagd.