• Akjson

    Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?

    Jag och sambon är rätt dåliga på att dansa och jag har nog hellre en tryckare än vals. Hur har ni tänkt och vilken låt har ni valt?

  • Svar på tråden Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?
  • Jessica B
    kitkät skrev 2013-03-04 14:41:16 följande:
    Haha, du får gärna berätta vad ni kommit fram till när ni provdansat! :) 

    Annars kanske man kan dansa till Caroline Wallin Perez version av Utan dina andetag, den är ju lugn genom hela låten. Men jag vill ju gärna ha orginalversionen. 
    Ja, vill helst ha orginalet.. Men tror man kan köra en tryckarvariant till den.. Men jag återkommer till dig!
  • PiaB

    Vi funderar på att dansa till The time of my life, ur Dirty dancing. Och att han ska inleda med de klassiska orden; nobody puts baby i the corner. Otroligt oväntat, eftersom han hatar filmer där de sjunger, typ musicals. Men han vet att jag älskar både filmen och sången och tycker det skulle vara en kul och otippad grej. Isf ska vi ta några lektioner


  • sanna88

    Vi hade "you still the one" med shania twain som brudvals, men eftee 1.30 så körde vi ett medley med först dansar aldrig nykter, gangnam style, han går som en karl, big butts, sexy and i know it och sist de sista ljuva åren! Hade satt ihop så totalt vart de 4.30 min, jätte lyckat med först tårar från publiken och sen skratt!

  • Bulis76

    Gillar otippade grejer. Bugga tex. de finns en vals jag gillar, OM de blir vals, o de e "Bröllopsvals" med STefan ANdersson. Men annars blir de vanlig slowfox till antingen "Bring it on home..." med B.B King eller, countryälskare som vi e, "Love of a woman" med Travis Tritt.

  • Jessica B
    sanna88 skrev 2013-03-04 15:44:28 följande:
    Vi hade "you still the one" med shania twain som brudvals, men eftee 1.30 så körde vi ett medley med först dansar aldrig nykter, gangnam style, han går som en karl, big butts, sexy and i know it och sist de sista ljuva åren! Hade satt ihop så totalt vart de 4.30 min, jätte lyckat med först tårar från publiken och sen skratt!
    Va grymt! Skrattande Lycka till, det kommer bli kanonbra!
  • Bulis76

    Va häftigt Sanna88. Vi tänkte me nåt liknande ett tag. Att börja me att dansa lugnt till From this moment med Shania Twain o sen bryta mitt o börja bugga till "Burning love" me Elvis.

  • TheD

    "Tulpen aus Amsterdam" Jättefin vals som mina föräldrar hade på deras bröllop :)

  • Annica70

    Vi har funderingar på att börja med en vals men sen mitt i så börjar vi dansa Zumba eller någon annan dans med härliga rytmer i för att överraska. OCh för att få igång festen lite. Vad tycker ni om det? Är lite osäker.

  • daniiel

    Vi valde Amanda Jenssen - I Choose you, men vi hade också Lifehouse - You and me samt Imelda May - Falling in love with you again i åtanke också. I efterhand kan jag ångra att vi inte valde Imelda istället faktiskt. Vi dansade dock vanlig tryckare och det gick jättebra. Efter drygt halva låten tog min pappa över och dansade med mig och makens mamma dansa med honom. Samtidigt entrade våra systrar med sina sambos och några vänner också dansgolvet.

    Personligen avskyr jag såna överraskningsdanser, där brudparet bryter mitt i och "dansar loss". Smaken är ju dock som baken...


Svar på tråden Vilken låt har ni valt till brudvals/första dansen?