• Äldre 20 Aug 10:06
    104382 visningar
    826 svar
    826
    104382

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Äldre 18 Dec 21:43

    Man kan ju få röda "gips" nuförtiden. Klart det går att ordna med ett snöre också! Ditt paket, din läkning, du bestämmer. Men du kanske ska låta läkaren vara med och vara hejaklack i alla fall?

  • Äldre 19 Dec 14:17

    Ja alltså man borde ju minst sagt mötas av "vågen" och en hejarklack när man ska ta stygn. Det behövs verkligen all pepp man kan få...

    Inte att mötas av "du skulle varit här i fredags" när man sagt "det är jätteviktigt att stygnen tas just precis på måndag, därför ringer jag i tid så att jag absolut kan få en tid måndagen den 15:e" och sen avslutar med "då ses vi på måndag"...


    Tja... dom säger att det är mänskligt att fela.
    Men jag såg då inga j-a fioler någonstans Skrikandes

  • Äldre 21 Dec 22:05

    Nej nej nej. Det är inte alls mänskligt att fela. En fela kan väl vilken alv som helst klara av. En rejäl flygel ska det vara! Där har du något som kräver en människa.

  • Äldre 8 Jan 17:59

    Ah ja, självklart Skrattande

  • Äldre 12 Oct 12:01
    Kjell Präst skrev 2014-03-27 07:58:23 följande:

    Hoppas att jag lyckas lägga in en bild i detta inlägg. Tänkte att det inte är alla som sett Krister Älgpräst, så jag lägger upp en selfie som han tog nyligen.


    Åh nej... det blev ingen sälfie på Krister Älgpräst... 


    Försöker bidra med en sälfie från en Säl(f)helps guru istället 


    Och om nu bilden inte funkar så... här är länken till den 


    ingelamolly.se/wp-content/uploads/2014/08/20140801-203929-74369508.jpg

  • Äldre 12 Oct 12:02

    Oooh... jag hittade en artikel om Kjells vikarie :D


    www.aftonbladet.se/nyheter/article17670280.ab

  • Aniara­4
    Äldre 12 Oct 23:07
    KOM OCH KÖP KONSERVERAD GRÖT

    KOM OCH KÖP KONSERVERAD GRÖT

    KOM OCH KÖP KONSERVERAD GRÖT

    KOM OCH KÖP KONSERVERAD GRÖT

    KOM OCH KÖP KONSERVERAD GRÖT

    KOM OCH KÖP KONSERVERAD GRÖT

    KOM OCH KÖP KONSERVERAD GRÖT

    (Ni andra har fattat fel, det är så här vi pratar i det här forumet nu.)
  • Äldre 13 Oct 09:30

    Men jag vill inte ha konserverad gröt Skrikandes... 
    ... dumma reklam

  • Aniara­4
    Äldre 13 Oct 09:37

    Flera av oss här har ju varit gifta ett tag nu och har haft tid att tänka över våra synder. Så jag skulle vilja fråga er: Om ni hade gift er idag, vad hade ni gjort annorlunda?

    Själv hade jag nog tagit catering istället för att steka älgprästen Krister. Det var gott just då, men vigslarna här har inte varit detsamma sen dess.

  • Äldre 13 Oct 15:03

    Tja vi hade ju catering, men vi grillade Kristers avlägsna släkting istället...
    Den där Pumba. Han var riktigt saftig Drömmer

    Men annars hade vi nog bara flyttat kyrkan så vi hade fått ha den ifred. 
    Tänk vad skönt att slippa dela medSkrattande och anpassa till andra 

  • Äldre 21 Oct 12:35

    Vi fick inte gifta oss i kyrkan på Malta eftersom jag varit gift förut. Det blev precis som vi önskade ändå, helt underbart ute i naturen. Men bara för att liksom... jag borde tagit med en kyrka från Sverige så hade vi kunnat ta några häftiga bilder där. Jag menar, kyrkan är väl ändå oviktig i sammanhanget, förutom att det blir fina bilder? Så det ångrar jag lite...

  • Äldre 21 Oct 13:16

    Ja det var synd att ni inte gjorde det PiaB det finns ju många fina kyrkor som inte används längre, dom hade väl kunnat flytta en av dom tycker jag. Det är väl inte för mycket begärt Solig

  • Aniara­4
    Äldre 21 Oct 14:36

    Nu tycker jag ni överdriver. Det är faktiskt ganska jobbigt att flytta en kyrka. Mycket lättare att ta med bilder och ritningar så att er familj och vänner kan bygga upp en exakt kopia av kyrkan på rätt plats. Då blir det inte så dyrt för er heller!

  • Äldre 21 Oct 16:41

    Men snälla Aniara4 Förvånad
    Nu tror jag du glömmer något här... Det är gratis att gifta sig i kyrkan och det är brudens dag, det minsta dom kan göra är väl att flytta kyrkan om den behövs på ett annat ställe? Skrattande

  • Äldre 21 Oct 19:08

    Eller hur! Jag betalar kyrkoskatt! Då borde man som brud få ta med sig en kyrka om man vill. Jag ska klaga hos regeringen för att de inte påminde mig.

  • Äldre 21 Oct 19:47

    Helt rätt, allt är regeringens fel. 


    Dom väckte mig inte förra torsdagen heller, så jag försov mig Skrikandes

Svar på tråden Kan jag verkligen...?