• MariaM­agdale­na
    Äldre 24 Jul 09:28
    42060 visningar
    179 svar
    179
    42060

    Vinterbröllop!

    Är det fler än jag som planerar för ett vinterbröllop??


    Vi gifter oss den 26/1-2013 och nu börjar planeringen ta fart på allvar Det som är spikat just nu är bröllopsresan, ringarna så det är en hel del som återstår :-P


    Det hade varit kul att utbyta tips och ideér med andra som oxå planerar ett vinterbröllop!

  • Svar på tråden Vinterbröllop!
  • lillsm­illa
    Äldre 28 Sep 11:12
    eml33h skrev 2012-09-28 11:09:47 följande:
    Spännande! =)
    Har du köpt en kinaklänning?
    Japp, pekar uppåt i tråden! Beställde från zarabridal, och det gick SUPERSNABBT!
  • eml33h
    Äldre 28 Sep 11:15
    lillsmilla skrev 2012-09-28 11:12:02 följande:
    Japp, pekar uppåt i tråden! Beställde från zarabridal, och det gick SUPERSNABBT!
    Åh, jättefin!
    Du måste visa bilder sen! =)
  • Cissi
    Äldre 28 Sep 11:56

    OMG!

    Kom på för kanske en vecka sen att det vore coolt att gifta sig 12/12-12
    Så ser jag att alla här har planerat i flera månader...

  • Sofiii­z
    Äldre 28 Sep 19:54
    Cissi skrev 2012-09-28 11:56:00 följande:
    OMG!

    Kom på för kanske en vecka sen att det vore coolt att gifta sig 12/12-12
    Så ser jag att alla här har planerat i flera månader...
    Ja du det är nog många som ska gifta sig då! Prästen vi  hade var redan uppbokad det datumet. Nu ska vi gifta oss 1 december så var inga problem med tid i kyrkan.
  • Cissi
    Äldre 5 Oct 15:07
    Sofiiiz skrev 2012-09-28 19:54:53 följande:
    Ja du det är nog många som ska gifta sig då! Prästen vi  hade var redan uppbokad det datumet. Nu ska vi gifta oss 1 december så var inga problem med tid i kyrkan.
    Det var faktiskt inga som skulle gifta sig den dagen i våran kyrka. "Ej ordinarie vigseldag" som dom sa i pastorsexpeditionen. Men dom ringde runt till präst, orgelspelare m.m och alla gick med på att jobba då så vi kan gifta oss.

    Nu ska jag bara leta efter en lokal att ha festen i =P
  • Sara61­4
    Äldre 5 Oct 18:50

    vi planerar att gifta oss 13/2-13, hoppas att jag får vara med här även fast vi gifter oss i thailand, verkar inte vara så många som gifter sig utomlands så har inte så många att prata med =(

  • Cissi
    Äldre 5 Oct 21:47
    Sara614 skrev 2012-10-05 18:50:39 följande:
    vi planerar att gifta oss 13/2-13, hoppas att jag får vara med här även fast vi gifter oss i thailand, verkar inte vara så många som gifter sig utomlands så har inte så många att prata med =(
    Hur gör man med gäster när man kör ett bröllop utomlands?
  • Cissi
    Äldre 5 Oct 21:48
    lillsmilla skrev 2012-09-28 11:03:56 följande:
    Igår kom min klänning, underkjol och pälswrap!!!! Har inte packat upp klänningen ännu, ska göra det hemma hos mina föräldrar ikväll, är sååååå nervös!!!! Tänk om den inte alls motsvarar förväntningarna!? Ihhhhhhh!!!! 
    Kollar runt på klänningar nu och undrade om du vart nöjd med din? Skulle du rekomendera sidan, eller ser klänningen inte likadan ut som på bilden??
  • lillsm­illa
    Äldre 5 Oct 23:21
    Cissi skrev 2012-10-05 21:48:24 följande:
    Kollar runt på klänningar nu och undrade om du vart nöjd med din? Skulle du rekomendera sidan, eller ser klänningen inte likadan ut som på bilden??
    Jag är jättenöjd! Den är inte IDENTISK, men nära på. Väldigt välsydd och fin kvalitet! Beställde enligt egna mått, och förutom att axelbanden behöver kortas så passar den PERFEKT! Dessutom gick det väldigt fort, och det är ju också ett plus
  • Cissi
    Äldre 6 Oct 09:09
    lillsmilla skrev 2012-10-05 23:21:24 följande:
    Jag är jättenöjd! Den är inte IDENTISK, men nära på. Väldigt välsydd och fin kvalitet! Beställde enligt egna mått, och förutom att axelbanden behöver kortas så passar den PERFEKT! Dessutom gick det väldigt fort, och det är ju också ett plus
    Beställde faktiskt också en därifrån nu, men när jag kom så långt som till betalningen så kopplades jag vidare till en kinesisk sida och fattade inte längre vad jag skulle göra.

    Har mailat dom så får vi se hur det går. =)
  • lillsm­illa
    Äldre 7 Oct 01:14
    Cissi skrev 2012-10-06 09:09:46 följande:
    Beställde faktiskt också en därifrån nu, men när jag kom så långt som till betalningen så kopplades jag vidare till en kinesisk sida och fattade inte längre vad jag skulle göra.

    Har mailat dom så får vi se hur det går. =)
    Oj, så var det inte för mig... Betalade via Paypal och det var inga konstigheter alls. Hoppas det löser sig! Vilken beställde du?
  • Sofiii­z
    Äldre 7 Oct 08:46

    Ringarna har anlänt och skönt att kunna pricka av en sak på listan!

  • Angeli­caSTHL­M
    Äldre 7 Oct 17:13

    Här har ni en vinterbrud till!! Vi gifter oss den 23 februari 2013!


     


    Idag har det provduktats och skickats ritats ring som skickats på offertförlsag -kul kul!!

  • eml33h
    Äldre 8 Oct 09:39

    I fredags var vi på campingen och spikade lite inför middag och fest.
    Middagen äter vi i campingens restaurang, i ett supermysigt "vip-rum"..
    Sparris med skaldjur och hollandaise till förrätt, lammrostbiff eller röding till varmrätt + 1½ glas vin och kaffe, blir mellan 300-350 kr / pp.
    Festen blir i deras underbara konferenslokal.. 750 kr känns som ett kap! Dock ingår inte städning, men det kan jag leva med =) allt annat ingår, såsom porslin, stort kök med diskmaskin osv..
    Bokade även en svit i deras "lilla hotell".. jazucci med utsikt över älven.. 1095 kr /natt. med seeeen utcheckning!
    Känner mig supernöjd! Vill att det ska vara mars nu!!

  • Vinter­brud13
    Äldre 25 Oct 09:26

    Vad roligt det är att läsa allas planering! Alla vackra klänningar och det riktigt sprudlar av spänning och förväntningar här! Eftersom vi var lite sent ute med starten har jag haft fullt upp att få ordning på allt, men nu är klänningen beställd, inbjudningarna skickade och ringen är klar. Känns skönt att vi är en bit på väg nu.:) Är det någon som har tips på bra skor, gärna stövlar eller stövletter då det garanterat är mycket snö i januari.:)

  • eml33h
    Äldre 25 Oct 10:34
    Vinterbrud13 skrev 2012-10-25 09:26:20 följande:
    Vad roligt det är att läsa allas planering! Alla vackra klänningar och det riktigt sprudlar av spänning och förväntningar här! Eftersom vi var lite sent ute med starten har jag haft fullt upp att få ordning på allt, men nu är klänningen beställd, inbjudningarna skickade och ringen är klar. Känns skönt att vi är en bit på väg nu.:) Är det någon som har tips på bra skor, gärna stövlar eller stövletter då det garanterat är mycket snö i januari.:)
    Vad är du ute efter för färg? Klackhöjd?
  • Lady Antebe­llum
    Äldre 25 Oct 11:34

    Jag gifter mig 12-12-12 och letade som tokig efter ett par stövlar...och jag var lite i valet och kvalet om jag skulle ta något grövre, som mina vita timberlandkängor, och bryta av helt eller gå på den nättare linjen...å jag valde det senare alternativet...det blev ett par stövlar i spets  med 9 cm klack...så jag får hoppas det inte blir för höga drivor med snö hihi för de var ju inga utomhusskor direkt...men ack så fina!

  • Doofie
    Äldre 29 Oct 11:30
    AngelicaSTHLM skrev 2012-10-07 17:13:41 följande:

    Här har ni en vinterbrud till!! Vi gifter oss den 23 februari 2013!


     


    Idag har det provduktats och skickats ritats ring som skickats på offertförlsag -kul kul!!


    Härligt! Vi med! Härligt att ni har provdukat, själv har jag nog mest ångest och funderingar på hur det ska gå med dekorationerna :/
  • Tjolan­tis
    Äldre 23 Aug 21:09

    Vart hittar man denna klänning?


    fruwesterlund skrev 2012-07-24 21:14:05 följande:
    jag tyckder den sär nästan lite väl kort ut, men annars fin

Svar på tråden Vinterbröllop!