• MariaMagdalena

    Vinterbröllop!

    Är det fler än jag som planerar för ett vinterbröllop??


    Vi gifter oss den 26/1-2013 och nu börjar planeringen ta fart på allvar Det som är spikat just nu är bröllopsresan, ringarna så det är en hel del som återstår :-P


    Det hade varit kul att utbyta tips och ideér med andra som oxå planerar ett vinterbröllop!

  • Svar på tråden Vinterbröllop!
  • fruwesterlund
    MariaMagdalena skrev 2012-08-14 16:38:57 följande:
    Hur går det för alla i planeringen?
    För oss står det väl still i princip. Det är så svårt att göra något när bröllopet är 45 mil bort  Vi ska åka upp snart och kika på ett par restauranger och få prisförslag mm. 

    Det enda som är fixat för oss är kyrka, fotograf, ring( ej beställd än, men utsedd)....värdpar.
  • lillsmilla

    Nu vill jag med hoppa in här!

    Vi har nyligen bestämt datum till den 2/2-13 och vi har en hel del funderingar på hur och var vi vill ha det, men eftersom inget är 100% bestämt ännu så avvaktar jag lite med att avslöja det :)

    Min vision:



    Vi har:

    - bestämt färgtema
    - valt ut ring
    våra förlovningsringar (titan):


    vigselring (3d Solo Titan):



    - jag har gjort ett utkast på hur inbjudningarna ska se ut
    - jag har köpt skor :)
    - tittat ut klänning, men måste vänta ett tag till med att beställa eftersom vi försöker baka bebis...kanske kanske är jag rund om magen i februari!
    - tittat ut tärnklänning (men inte tillfrågat tärnan ännu ;))
    - beställt hem smycken
    - börjat samla material till buketten (ska göra en variant på brosch-bukett)
    - skrivit gästlista
    - gjort en budget (Undantaget mat och dryck ska vi hålla oss till 20! Vi diskuterar matbudgeten nu, jag tror det lutar åt att vi tar en mindre kuvertavgift.)

    Skulle vilja be om lite hjälp ang pälskappa som jag läste att flera av er diskuterat här innan. Jag har hittat en underbar här: http://sassiquejewelry.com/?wpsc-product=neslay-paris-purple-faux-fur-jacket men den går inte att lägga i kundkorgen :( Gissar att det beror på att den är slut :( Har mailat men får inget svar. Något som vet vart man kan få tag i en lila fuskpälsjacka av något slag????

    @JustMe - Måste bara få kommentera din signatur, Du & Jag + datumet står det i våra förlovningsringar! :D
  • Yourstruly

    Jag hoppar med här! Vi gifter oss 8 december 2012. Vi har hittills bokat kyrka, och festvåning (har dock inte bestämt menyn än) Vi har beställt vigselringen (schalins himla) Köpt klänning (Garamaj) Bokat frisör Skrivit gästlista (men den ska finslipas) Nu närmast ska vi skicka ut inbjudningskort! Måste bara fråga er vad ni ska ha över klänningen? Jag tycker verkligen inte om vita pälskappor så jag tänkte att det kanske går att ha någon tjockare Kashmirsjal eller liknande över axlarna när man är ute?

  • Yourstruly

    Oj, mina radbrytningar kom inte med! Skriver från iPhone.

  • MariaMagdalena

    Va roligt att fler hittar hit, välkomna! =)


     


    Här står vi oxå stilla, fast det känns ändå som att vi har koll på läget. Jag ska göra några ändringar på min klänning, det är väl det som står näst i tur. Och så klurar jag på det här med morgongåva fortfarande, det är SÅ svårt! Han fyller år samma dag som vi gifter oss, jämnt dessutom, och vi har då ganska nyligen firat vår 13-års dag. Skulle vilja ge honom något som visar vad han betyder för mig och våra barn.

  • fruwesterlund
    MariaMagdalena skrev 2012-08-16 12:37:30 följande:

    Va roligt att fler hittar hit, välkomna! =)


     


    Här står vi oxå stilla, fast det känns ändå som att vi har koll på läget. Jag ska göra några ändringar på min klänning, det är väl det som står näst i tur. Och så klurar jag på det här med morgongåva fortfarande, det är SÅ svårt! Han fyller år samma dag som vi gifter oss, jämnt dessutom, och vi har då ganska nyligen firat vår 13-års dag. Skulle vilja ge honom något som visar vad han betyder för mig och våra barn.


    vad brukar man ge i morgongåva egentligen? 

    Min blivande vill verkligen ge mig något då jag kommer från just samhället Morgongåva...   Därför är det lite komiskt.  
  • MariaMagdalena
    fruwesterlund skrev 2012-08-16 21:35:54 följande:
    vad brukar man ge i morgongåva egentligen?

    Min blivande vill verkligen ge mig något då jag kommer från just samhället Morgongåva... Därför är det lite komiskt.

    Väldigt många verkar ge sina män en klocka som dom graverar. Min använder inte ens klocka, men annars tycker jag nog att det är en fin gåva


     

  • fruwesterlund
    MariaMagdalena skrev 2012-08-16 21:48:00 följande:

    Väldigt många verkar ge sina män en klocka som dom graverar. Min använder inte ens klocka, men annars tycker jag nog att det är en fin gåva


     


    ok!

    vad graverar man? vad skriver man? Klocka var ju ett kanonbra förslag då min sambo har haft samma klocka sen han var 12....hihi  ( en snygg klocka dock) 
  • MariaMagdalena
    fruwesterlund skrev 2012-08-17 10:44:51 följande:
    ok!

    vad graverar man? vad skriver man? Klocka var ju ett kanonbra förslag då min sambo har haft samma klocka sen han var 12....hihi ( en snygg klocka dock)
    Ja då kanske det skulle passa med en ny till honom Åh ja vet inte... Typ något kärlekscitat eller så
  • Fremm

    Hej på er!

    Hoppar oxå in här, är med i några andra "vinterbröllopstrådar" oxå men kul med flera! :)

    Vi gifter oss på nyårsafton i år. Jag har precis fått klartecken att präst och kyrka är bokad (har oxå bokat festlokalen) så igår skrev jag ut inbjudningskorten och ska viga helgen åt att göra klart inbjudningskorten.

    På måndag ska vi posta alla samt att vi ska lämna över inbjudningar till våra föräldrar personligen då de ännu inte vet något! Det ska blir roligt! :) Jobbigt att hålla sånt här hemligt tycker jag men både jag och min m2b va överens om att hålla det hemligt tills inbjudningarna skickades, svårt! :)

    Har beställt en klänning från jenjenhouse är lite pirrig över hur den kommer att se ut i verkligheten och om den kommer att passa men jag föll pladask för den så jag gjorde en chansning och den va ju inte så dyr heller så skulle det inte funka får jag väl åka till närmsta brudbutik. Vad gäller kläder till min fästman så har han väl tänkt ha jaquette i mörkgrå och grön plastrong (eller vad det heter).

    Vårt färgtema är grönt och cerise så flickorna ska vara klädda i cerise (våra döttrar) och sonen ska se ut som pappa... tror det blir fint.

    Har ännu inte bokat frisör eller florist eftersom vi vill ha ut inbjudningarna först.

    I förrgår va vi hos guldsmeden och har börjat fila på en ring som jag skulle vilja ha. Hittade den på nätet och blev helt förälskad i den... det är en solitairring med små stenar på sidorna och en stor rosa i mitten. Nu funderar jag bara på om det funkar lika bra med en cz-sten i mitten (den stora) och äkta diamanter på sidorna annars kommer den bli alldeles för dyr... men undrar lite om det kommer märkas någon skillnad... vad tror ni?

    Va långt ni verkar ha kommit, superfina klänningar och ringar i den här tråden! :)

    Förresten så har vi många lösa trådar oxå... vi har pratat med en catering men ska höras vidare på måndag... innan dess vet jag varken pris eller vad vi ska ha för mat men vi pratar om buffé.

    Ska fråga en vän som gör bröllopstårtor som hobby om hon vill göra våran. Ett annat kompispar extraknäcker som bröllopsfotografer och de har vi redan frågat och de har sagt ja.

    Men vad gäller budget så har jag inte en susning vad hela kalaset kommer kosta. Vi ska åka till Tyskland och handla vin och sånt. Vi kommer att ha strax under 100 gäster...

    Japp det var nog det jag vet så här långt! Vill veta mer om hur det går för er! :) Jättekul med bilder oxå!

Svar på tråden Vinterbröllop!