• Loveit

Vad skulle DU bli glad över att få som gästgåva på ett bröllop?

Precis som jag skrev i rubriken; vad skulle du bli extra glad över att få som gästgåva? Du får inte skriva "jag behöver ingen" hehe! Själv är jag inte speciellt förtjust i saker jag inte kommer ha någon användning av sen. Godis går väl hem hos de flesta men det känns så tråkigt =) Skriv på!

• Svar på tråden Vad skulle DU bli glad över att få som gästgåva på ett bröllop?
  • Anneli256
    TheD skrev 2012-07-29 04:01:03 följande:

Men jag får ändå en känsla av att TS vill känna av oss andra och om då 70/85 skriver nej till något då kanske man kan fundera över hus stor chans är det att ha sånt på bröllopety vid varje kuvert. Vissa saker ska man kanske tänka på sju gånger innan man bestämmer sig.

Här tycker man som själv vill, ja. Vilket man ska göra :) Min kommentar var inte riktat till nu vem som skrev det jag kommenterade utan mer till TS.

och jag hade en känsla av att TS ville veta, som hon skriver i starten.. VAD hade Du tyckt var trevligt. Just detta hade jag tyckt var trevligt. Jag behöver inte fundera.. och varför ska jag tänka sju gånger innan då. Alla andra behöver inte hålla med, men det är inte heller kul att få tråkiga kommnetarer som din. Fine att du inte gillar det, men jag tyckte det var en kul grej :) jag säger inte heller att TS ska ha det. Ska jag vara ärlig så tycker jag personligen att gåvor till gästerna är totalt överflödiga.Tror nog att TS själv kan bilda sig en uppfattning om vad hon vill eller inte vill ha det är upp till var och en. Sen var det inte bara min ide som du dissade direkt det är den inställningen som jag tycker är tråkig, Ibland behöver man TÄNKA sig för mer än sju gånger innan man kommentarar andras inlägg. Varför skriver jag.. vad är syftet... :)
  • FruStendahl

Vi har beställt etiketter med vårat namn och datum som vi ska sätta på dessa små premium chokladbitar, sen har vi köpt rosa organza påsar att lägga dom i tillsammans med några jelly beans.. ;)

• TheD
    Anneli256 skrev 2012-08-01 06:37:31 följande:
    och jag hade en känsla av att TS ville veta, som hon skriver i starten.. VAD hade Du tyckt var trevligt. Just detta hade jag tyckt var trevligt. Jag behöver inte fundera.. och varför ska jag tänka sju gånger innan då. Alla andra behöver inte hålla med, men det är inte heller kul att få tråkiga kommnetarer som din. Fine att du inte gillar det, men jag tyckte det var en kul grej :) jag säger inte heller att TS ska ha det. Ska jag vara ärlig så tycker jag personligen att gåvor till gästerna är totalt överflödiga.Tror nog att TS själv kan bilda sig en uppfattning om vad hon vill eller inte vill ha det är upp till var och en. Sen var det inte bara min ide som du dissade direkt det är den inställningen som jag tycker är tråkig, Ibland behöver man TÄNKA sig för mer än sju gånger innan man kommentarar andras inlägg. Varför skriver jag.. vad är syftet... :)
    Vad har sju gånger med ditt beslut om vad du ska skriva här med saken att göra? Jag syftade på den lilla presenten till gästerna. Om första tanken är fickplunta och h'lften av gästerna är nykterister, då kanske man bör överväga det hela osv. Nu tog jag det ex. då någon skrev det här ovan.

Och ibland kanske man ska tänka sig för innan man kommenterar tillbaka!
  • knackamackadam

Jag vill inte ha någon " minnesgåva" från ett bröllop. Udda glas eller liknande är bara i vägen och inget man tar fram igen. Choklad är perfekt. Gott och inget att frakta hem

• Grodprinsens brud

Definitivt godis i någon form eller en god liten kaka eller två.. Något att ta i bilen/bussen på väg hem från festen eller fram på småtimmarna för att orka festa en timme till!

• Anneli256
    TheD skrev 2012-08-01 16:27:15 följande:
    Vad har sju gånger med ditt beslut om vad du ska skriva här med saken att göra? Jag syftade på den lilla presenten till gästerna. Om första tanken är fickplunta och h'lften av gästerna är nykterister, då kanske man bör överväga det hela osv. Nu tog jag det ex. då någon skrev det här ovan.

Och ibland kanske man ska tänka sig för innan man kommenterar tillbaka!

Har ingen lust att göra en stor sak av detta.. . Istället för att ta till dig att det kanske kan uppfattas som mindre lämpligt att vid flera tillfällen ha synpunkter på andras inllägg alltså uttrycka dig på det sätt som du gjorde. Du dissar helt enkelt andras ideer, du tyckte att det var "väll inget att ge bort.."...Nä visa istället för att lite ödmjukhet o ge dig.. Nä då fortsätter du i samma stil. Om man citerar någon och sedan skriver att man bör tänka sig för ett antal gånger.. är det ganska logiskt att det är citatet du syftar på så tolkade jag texten iaf. Men om det inte var det du syftade på så ber jag om ursäkt. Med åren har jag lärt mig att vissa människor kan helt enkelt inte backa..så då får jag göra det. Tycker fortfarande att du uttryckte dig klumpigt. Uppenbarligen så köper du inte det.

• Chicita
    Anneli256 skrev 2012-08-01 18:23:28 följande:

Om man citerar någon och sedan skriver att man bör tänka sig för ett antal gånger.. är det ganska logiskt att det är citatet du syftar på så tolkade jag texten iaf. 

Vänta lite nu...
    Det var ju du som citerade TheD och sa att hon skulle tänka sig för 7 gånger innan hon skrev något..

Så du säger alltså att det är fel nu...
    Varför skrev du så då och sen säger att TheD gjorde fel när det var du som skrev just det? 
  • Sjörå

Jag skulle bli glad över något ätbart, gärna en chokladpralin eller något med mintsmak. Om man vill göra det personligt kan man köpa hans favoritsmak på chokladpralinen och hennes favoritsmak och sedan ge till gästerna. Så blir det inte vilka chokladpraliner som helst. Alternativt att man gör något sådant med godis. Det där med att ta hem saker är lite opraktiskt eftersom man oftast bara har en liten väska med mig. Gör man dock iordning en liten påse till varje gäst som de kan ta vid dörren löser det många problem.

Däremot vill jag inte ha saker med brudparets namn på eller med deras bild på (om det inte är ätbart). Jag förstår inte de brudpar som ger bort till exempel kylskåpsmagneter med sitt kort på. Dels använder jag inte kylskåpsmagneter (men det är ju jag det) men jag tror att väldigt få gäster vill ha ett annat par sittandes på deras kylskåpsdörr.

• L och J

Kommer ha godis i fina organzapåsar. (redan köpt påsarna hihi) inte så nytänkande men va f'n, det funkar ju.
    Alla gillar godis! som nån skrev innan, då har dom nåt sött att mumsa på på vägen från festen eller senare Glad

• L och J
    L och J skrev 2012-08-01 20:09:22 följande:
    Kommer ha godis i fina organzapåsar. (redan köpt påsarna hihi) inte så nytänkande men va f'n, det funkar ju.
    Alla gillar godis! som nån skrev innan, då har dom nåt sött att mumsa på på vägen från festen eller senare Glad
    och nu får jag be om ursäkt till TS..

glömde skriva att även jag skulle vilja ha godis/choklad!
    riisken är ju väldigt stor att nån blir missnöjd och kastar/lägger undan presenten eftersom det är svårt att göra massa människor nöjda med en sak.
  • Shining

jag gillar ju ätbart så choklad eller lättsaltade chips att knapra på är ju inte helt fel :P

läste i annan tråd några som valt att lägga små lappar i ask/organzapåse där det stog något i stil med "istället för fin chokladpralin till var gäst har brudparet skänkt en slant till barncanserfonden"

annan kul idé är att i stället för gåvor lägga lappar med datum och en upplevelse som skall ske tillsammans med brudparet ex. "Date med brudparet den 7 aug! Ni träffas i stadsparken, ta med, glatt humör, filt att sitta på, dryck och tilltugg för egen förtäring" eller "välkommen hem till brudparet den 16 dec på glöggafton" osv
    Flera gäster kan få samma lappar, beror helt på hur de som anordnar det lägger upp det...
    Poängen är att avsätta tid för att umgås.

Svar på tråden Vad skulle DU bli glad över att få som gästgåva på ett bröllop?