aviman skrev 2012-07-31 09:03:44 följande:
Den här tråden är toppenbra! Jag sparar den till favoriter!
Jag har börjat fundera på placeringskort, och funderar på om jag ska låta gästgåvan och placeringskortet vara en och samma.
Jag fotograferar väldigt mycket och vår lägenhet är TÄCKT med bilder och ramar på allt och ingenting - det är väldigt vi. Även M2B är fotointresserad.
Så jag hade en tanke om att köpa udda, små vackra ramar och antingen skriva gästernas namn i ramen (INTE på glaset, utan på pappret innanför ;) ) eller hitta roliga bilder på gästerna och rama in. Och sedan får de givetvis ta hem ramen.
Är det här en dålig idé? Det är ju visserligen något som verkligen speglar oss, men... Om ni kom på vårt bröllop - skulle ni liksom "orka" ta med er ramen hem? Och skulle den användas (till era egna bilder)? Ni får gärna ta för givet att den faktiskt är fin.
Det här är så svåååårt, vilken utmaning

Jag hade tagit hem dem av artighet, om inte annat :) Jag avskyr att vara med på kort, men tyvärr kan inte folk respektera det utan fotar ändå när man inte är beredd :( Så skulle du hitta bilder på mig att använda så skulle jag lägga ner ramen med bilden ner mot bordet snabbt som attan då jag hatar att se mig själv på bild då det bara påminner om att "jaha, ytterligare en som inte förstod vad nej, jag vill inte bli fotad! betyder".
Men gillar dina gäster att bli fotade så, visst :) vad jag skulle ha ramen till hemma vet jag dock inte.