• Loveit

Vad skulle DU bli glad över att få som gästgåva på ett bröllop?

Precis som jag skrev i rubriken; vad skulle du bli extra glad över att få som gästgåva? Du får inte skriva "jag behöver ingen" hehe! Själv är jag inte speciellt förtjust i saker jag inte kommer ha någon användning av sen. Godis går väl hem hos de flesta men det känns så tråkigt =) Skriv på!

• Svar på tråden Vad skulle DU bli glad över att få som gästgåva på ett bröllop?
  • Oniq

Jag är en gottegris så någonting ät eller drickbart går alltid hem här ;)

Men som de flesta andra säger - heslt något som speglar brudparet. 

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Chicita
    Nina9 skrev 2012-07-18 11:19:53 följande:

Jag är "tepåse-bruden" =) Kul att du tyckte om idén Chicita! Har nu vidareutvecklat. Vi kommer att ha hemmagjord äppelmos i småburkar som även kommer att finnas på buffén. Det senaste som tillkommit är tomma CD- skivor som vi har gjort egna etiketter till. Finns CD- labeling kit inkl. etiketter och program på Kjell och Company för 40kr.
    Finns pappersfickor till för ca 30kr för 50 st. Tepåsar, mos och CD-skiva packas sedan papperspåsar som vi märker med lappar med varje familj/ par/ gästs namn. Det blir med andra ord en liten goodiebag.

Vad kul, det där kommer säkert era gäster att uppskatta Solig
  • ElinFalk85

Jag skulle bli glad om brudparet köpt saker i unicef gåvoshop och sedan skrev det på en lapp och la vid varje plats =). det hade deffinitvt värmt i mitt hjärta =).

• Fästmön

Ngt ätbart (för det behöver man inte spara...) och som inte är jobbigt att transportera. Man ska kunna ha det i sin snygga kuvertväska =)

• Silketuss
    Fästmön skrev 2012-07-18 13:51:44 följande:
    Ngt ätbart (för det behöver man inte spara...) och som inte är jobbigt att transportera. Man ska kunna ha det i sin snygga kuvertväska =)
    Håller med! Något litet, gärna ätbart! :-P 
  • MagnusFru
    Fästmön skrev 2012-07-18 13:51:44 följande:
    Håller med! Jag skulle vilja ha nåt ätbart som jag inte "måste" ta med hem. Jag avskyr allt sånt där "smått" som man som gäst "måste" bli glad för och ta hem....som små minnessaker, små hemmagjorda smycken som jag känner mig tvungen att ha på mig när jag träffar givaren, små burkar eller små prydnadstvålar eller små påsar med rosetter med näsdukar eller små smyckeshållare....
    Jag vet att jag låter som en hemsk gäst men jag gillar verkligen inte en massa småprylar i små påsar med rosetter och tyll Kräks Nej ge mig några godibitar så är jag nöjd
  • Nina9

Vi kommer ha våra påsar (med handtag) på ett bord och så kommer påsarna ha etiketter med namn så att man bara kan plocka sin påse när man går...om man vill ha den =)

• ThereseV

Jag var på ett bröllop där dom hade gjort små söta påsar med några mintgodisar/minttabletter..Något iaf jag uppskattade då man inte alltid känner sig så fräsch i munnen efter middag, tårta och vin..

• Misswert

När vi gifte oss så hade jag gjort askar med ett rött hjärta som låsning (jag är väldigt mycket för att pyssla). I de la jag några olika chokladhjärtan. Asken i sig var i en offwhite färg. Vi hade färgtema offwhite, rött och guld. Askarna hade vi också som placeringskort, så jag hade skrivit namnen på dem. Sedan för att föra in guld på askarna hade jag hittat klistermärken i guld som föreställde två hjärtan, två ringar och ordet Bröllop.

När vi städade efteråt så fann vi inte en enda ask! Förutom våra egna och barnens...

• Fästis

Jag vet inte om det räknas som gästgåva, men vi gjorde varje inbjudningskort som ett litet kuvert och inne i det hade vi skrivit ett brev till varje gäst med nåt minne eller något särskilt vi är glada för när det gäller den personen. 
    Men annars om ElinFalk skrev, nåt från unicef eller liknande känns alltid bra! 

Svar på tråden Vad skulle DU bli glad över att få som gästgåva på ett bröllop?