• Just Me

    Mars 2013-brudar

    Det närmar sig, det är mindre än ett år kvar! 

    Här kan vi samlas och peppa varann, byta idéer, stötta, hjälpa, planera och slutligen önska varann lycka till och grattis!

     


    Du & Jag 23/3-2013
  • Svar på tråden Mars 2013-brudar
  • eml33h

    Då måste det ju ändå vara meningen att det ska vara ni : )
    Vart kommer ni ifrån?
    Har ni stort/litet bröllop? Kyrkligt? Borgerligt?
    Vad ska du ha för klänning?
    Här vill vi veta ALLT! : )

  • mimi00

    Åhh GRATTIS eml33h!!! jag önskar jag var gravid men måste gå ut skolan först :( Vilken tur att kroppen inte hinner ändras mkt innan lördag idag ;) Jobbigt med utslag dock! och naglar bryts ofta om man är stressad eller när kroppen förändras. :)

    Välkommen Lady D :)  

  • eml33h

    Tack! : ) Det känns riktigt roligt och spännande!
    Är dessutom förvånad över att det gick så snabbt - första försöket!
    Ska be fotografen ta en såndär klyshig bild när vi formar händerna som ett hjärta på magen..
    Det kommer sedan bli våra tackkort om ett par veckor. Dock bara till våra närmsta : )

    När är du färdig med skolan? Vad pluggar du?

  • mimi00

    Vilken fin ide ! riktigt mysigt :) Nu blev jag en smula avundsjuk ;)  men riktigt roligt för er ! Kul att det gick snabbt med. 

    Klar januari 2014 så inte sååååå länge kvar. men känns så :) Läser till lärare, svenska, matte, religion och svenska som andraspråk för årskurs 1-6 :)  

  • LadyD

    vi funderar också på att bli gravida snart, men måste få fast på jobbet först, vi får se hur det går. Men till sommaren i alla fall =)

    Vi e från Chile båda två och gifter oss 8e borgligt och 9e i kyrkan.
    Vi har 110 gäster ungefär och jag har 2 klänningar =D
    kan dock inte visa dom än för min m2b går in o snokar haha....

    jag ska göra naglar nästa torsdag =O nu när jag läser det här ska jag va extra försiktig  

  • eml33h

    Åh, jamen två terminer går ju ändå rätt snabbt : ) å jobb lär de väl också finnas.
    Skönt att det finns folk som vet vad dom vill bli! Själv har jag inte listat ut det än, å nu är jag 27 år :P

    LadyD, vad jobbar du med?
    Jag hade också gärna väntat tills jag fått fast jobb, men risken finns att det kan dröja läääääänge, å då kommer vi nog aldrig hinna skaffa några barn.
    Jag räknar med att allt kommer lösa sig ändå : )
    Har iaf fått min projektanställning förlängd till årsskiftet, det är ju alltid nåt!


    Oj inget litet bröllop med andra ord! : ) Kul!

    Haha jaa, vi har alla haft nagelbekymmer på senaste tiden.. hoppas du bryter (haha) trenden! ; )

  • LadyD

    Jag jobbar som barnskötare
    Jag har blivit lovad fast tjänst efter sommaren så det är därför vi väntar lite, annars hade jag också kört på bara...
    Vi tänkte ha litet bröllop med familjen bara men när vi räknade så var bara familjen 70 pers plus några vänner blev det 110  -.-' 
    Men det blir bra ändå....

    när är det ni gifter er? 

  • eml33h

    Okey, ja då kan jag förstå att ni vill vänta : )
    Vad gör några extra månader på en livstid!

    Oj ni har stora familjer med andra ord! : )

    Vi gifter oss på lördag.

  • Just Me

    Tjena tjejer! 
    Huh vad jag är inaktiv här! Men jag e inne o läser alltid då o då!

    Är tre v kvar för mig nu på lördag och det känns så stressigt men ändå under kontroll?! Svårt o förklara.
    Har varit en massa bakslag o onödiga tjafs (inte mellan mig o sambon som tur är!) så det har oxå tagit en massa energi. Önskar bara folk kunde förstå o acceptera att det är VÅR dag o att vi faktiskt förtjänar att få göra som vi vill då. Att vi ska vara nöjda liksom. Inte resten av världen.... NÅJA!  

    Läste att eml33h är gravid GRATTIS! Underbart ju! Jag älskade o vara gravid fast jag var sjuk hela tiden o låg inlagd o allt! :)

    Är det ngn här som har koll på var jhag kan få tag i tomma CD skivor , gärna m nånslags fodral..... Ska sätta fram på festen så gästerna får ta o skicka t oss i förfrankerade kuvert foton de tagit.... 


    Du & Jag 23/3-2013
  • eml33h

    Hej tjejen! : ) Kul att höra från dig!

    Mycket kvar att göra, eller står ni mest bara och trampar och väntar på att tiden ska gå?
    Tycker dom sista veckorna var riktigt lugna, i planeringsperspektiv.. nu har det dock släppt och vi har fullt upp mest hela tiden. Tur jag tog ut två semesterdagar ; P

    Förstår inte varför det är så svårt att hålla sig i skinnet när det gäller just bröllop!
    Det är ju inte som att folk lägger sig i vid vanliga fester och kalas..
    Hoppas ni kan skaka av er det och göra som ni vill! Det kommer garanterat bli underbart : )

    Haha tack för gratulationerna. Är ju inte så långt gången, typ v 5 eller nåt. Har inte ens ringt till doktorn, tänkte att jag sparar det till efter helgen. Men va tråkigt att bli så dålig : / hur många barn har du?

    Vet du, jag såg massvis med såna där skivor å fodral på Clas Ohlsons.. vänta så ska ja länka!


    . . . . . .


    . . . . ....


    ........ .. ...


    http://www.clasohlson.com/se/b/multimedia/lagringsmedia/CD-DVD-Blu-ray-förvaring


    Fanns ett par modeller.. plastfickor, pappersfickor och hårda fodral i typ 20pack eller 50 pack.
    Så du behöver ju köpa till tomma skivor.

  • Just Me
    eml33h skrev 2013-02-28 14:55:00 följande:

    Hej tjejen! : ) Kul att höra från dig!

    Mycket kvar att göra, eller står ni mest bara och trampar och väntar på att tiden ska gå?
    Tycker dom sista veckorna var riktigt lugna, i planeringsperspektiv.. nu har det dock släppt och vi har fullt upp mest hela tiden. Tur jag tog ut två semesterdagar ; P

    Förstår inte varför det är så svårt att hålla sig i skinnet när det gäller just bröllop!
    Det är ju inte som att folk lägger sig i vid vanliga fester och kalas..
    Hoppas ni kan skaka av er det och göra som ni vill! Det kommer garanterat bli underbart : )

    Haha tack för gratulationerna. Är ju inte så långt gången, typ v 5 eller nåt. Har inte ens ringt till doktorn, tänkte att jag sparar det till efter helgen. Men va tråkigt att bli så dålig : / hur många barn har du?

    Vet du, jag såg massvis med såna där skivor å fodral på Clas Ohlsons.. vänta så ska ja länka!


    . . . . . .


    . . . . ....


    ........ .. ...


    www.clasohlson.com/se/b/multimedia/lagringsme...


    Fanns ett par modeller.. plastfickor, pappersfickor och hårda fodral i typ 20pack eller 50 pack.
    Så du behöver ju köpa till tomma skivor.


    Åh perfekt! Ska kika på det! Tack för tipset  

    Hur länge är det kvar t bröllopet för er nu?  
    Du & Jag 23/3-2013
  • eml33h

    Det finns säkert att få tag i billigare nånstans.. Dollarstore om du har nåt sånt i närheten.. eller ebay..
    Beror ju på hur många du behöver?! : )


     


    Om ganska precis 48 timmar är vi nog påväg ut från kyrkan ;)

  • LadyD

    Oj inte så långt kvar nu eml33h!!!

    Jag är irriterad på allt och alla just nu... och har ont i hela kroppen tror att jag spänner omedvetet.

    Speciellt om ( som just me säger) folk ska tycka o ge oss råd som vi inte bett om, för dom tycker att saker ska vara "traditionella" och vi vill bryta lite med traditioner....

     Min kille bara tittar på mig, tror inte han känner igen mig...
    Men som tur e så är det snart över haha.... får man tänka så? 

  • mimi00

    Nu åker vi till lokalen om 30 min för att fixa det sista, gjorde endel igårkväll :) Spännande spännande. Imorgon smäller det ! vid 15 tiden börjar min tjejkväll med girlsen :) ska bli så mysigt !! Tagga tagga hinner inte skriva mer, får ta allt efter morgondagen någongång :) 

    Lycka till eml33h ! hörs igen som fruar ;)  

  • eml33h

    Ville bara titta in å säga lycka till mimi00. Om några timmar är vi fruar! :) Ligger i vår svit å försöker sova men det är omöjligt! M2b ligger å snarkar som vanligt, hur kan han va så lugn?! Jag ska ta ett bubbelbad och sen måla naglarna.. ingen idé att försöka sova mer, kl 9 ska jag va hos frisören. Vädret ser även rätt lovande ut än så länge :) Hoppas eran dag blir underbar! Stor kram.

  • eml33h

    Hej igen!
    Tänkte bara titta in här nu när allt har lugnat sig.
    Vi hade en underbar dag, trots att det blev snöstorm : ) vi frös å blev blöta, men bilderna blev underbara!
    Åter till vardagen.. kommer med en bättre redogörelse sen.
    Ha det bra så länge!


  • mimi00

    Jättefin ! Va roligt att du är fru nu :) 
    Jag har inte bilder här än men min dag var perfekt :) Allt gick underbart och hela dagen var helt perfekt :)  

  • eml33h

    Nu är vi båda fruar!
    Är du lika trött som jag är?! : )
    Vi höll ut till kl 2. Gick till rummet och bubblade i jacuzzin å sen somnade vi som stockar.
    Min fotograf hörde av sig, bilder är redan klara! Han tyckte de va så roligt att han började med redigeringen så fort han kom hem typ.. haha : D
    Här kommer en bild på våra näbbar också.. dom va sååå duktiga!

Svar på tråden Mars 2013-brudar