Mars 2013-brudar
Det närmar sig, det är mindre än ett år kvar!
Här kan vi samlas och peppa varann, byta idéer, stötta, hjälpa, planera och slutligen önska varann lycka till och grattis!
Det närmar sig, det är mindre än ett år kvar!
Här kan vi samlas och peppa varann, byta idéer, stötta, hjälpa, planera och slutligen önska varann lycka till och grattis!
Långt ner i landet & vi har ingen anknytning till Jukkasjärvi men vi älskar Norrland helt enkelt.
I SMYG så vi har inte ens berättat för barnen än om vad som ska ske!!! Du får gärna berätta om din möhippa när det skett. Själv hoppas jag faktiskt på att slippa det där, men det är ju trevligt att höra vad andra har fått göra!!
NU börjar jag känna mig liiiite lugnare! Igår gick OSA datumet ut, väntar på de sista svaren bara, fick påminna kanske 8 st så inte så farligt!
Har mailat kantorn om in och utgångs musik, har valt psalmer så ska ringa prästen på måndag och boka tid för möte så vi kan trycka o göra vigselprogrammen klara!
Ska nu sätta mej o redigera klart festhäftena så jag kan få dem utskrivna under nästa vecka så jag kan göra dem klara under nästa helg!
Igår beställde vi presenter till tärnan, brudnäbben, bestman. NU ska jag sätta mig och beställa en morgongåva till sambon.
Igår beställde vi även sambons ring (han ville byta ut sin förlovningsring, den har aldrig fallit honom i smaken riktigt. Lite för bred...)
Vi har i veckan lämnat in min mammas förlovningsring (min pappa är död) och den ska bli min vigselring. Deras gamla gravyr blir kvar inne i i ringen och de skriver bara in vår gravyr oxå dit. Det är mycket känsla i den ringen!!!
Idag ska jag även beställa en kappa jag lyckades hitta tillslut! På ebay. Och en muff till den.
Cape:ar till brudnäbben och tärnan ska vi sy till veckan samt tärnans sjal. Klänningarna till alla tjejer i brudföljet är annars klara.
Ska ha möte med restaurangen på måndag, sambon jobbar så svärmor följer med. Så då får vi lite koll på detta med bord etc. Så ska även börja späna på bordsplacering SAMT en tavla för bordsplacering! Har ni några idér angående det ???
Saker och ting börjar smått falla på plats! Skönt!!!
MiaCilla - så nära!! Vad roligt!! Visst laddar du upp bilder sen hit i tråden??
Har ni barn på er fest? Har ni ordnat något speciellt för dem?
Vi tänkte göra eget festhäfte åt dem och en organza påse med kritor i bara. Varsin liten chipspåse och en läsk-biljett eller glass-biljett.
Oj, hej och hå vad det går :) Du har fått gjort endel nu då ;) Det är skönt när man får känslan att allt flyter :)
Vi har sista osa idag och fått påminna 13 - fast det tyckte jag va FÖR många :( men är kanske lite känslig ;)
Fint att anväda din mammas ring :) jag och m2b har mammas ringars guld ^^ smälte ner och gjorde om dem, hon har en broskknöl och kan inte ha sina :/
Vi kommer inte ha barn på festen, vilket många blivit lite kinkiga över - tråkigt. men vi fick göra det valet då största lokalen vi kunde hitta (där allt ingick) kunde ha 120 sittande (men ca 100 om man ska kunna röra sig;)) och av våra 110 gäster från början var 25 stycken UNDER 15.. så va "tvungna" att dra den gränsen så vi kunde bjuda våra vänner med och inte bara släkten.
Idag är det en månad till vi gifter oss och jag börjar känna nervositeten ^^ m2b och min bror var inatt i tyskland och köpte hem dricka åt folket :) Så jag tror bara vi har m2bs kostym kvar att köpa :)
Hur gör ni om folk inte svarar trots påminnelse?
Oj vad ni jobbar och står i ! : )
Bara 3 helger kvar nu.. och idag har jag haft kontakt med en tjej som mest troligt kommer att köra oss från kyrkan till festen med sin häst och släde.. tror det kommer bli kanon : D
Var först tänkt att vi skulle köra våran bil bara.. men m2b ville ha nåt speciellt, så jag slängde på måfå ut en efterlysning på Facebook. Responsen var enorm! Så vi kommer säkert kunna ha både en backup och en backup till backupen, haha ;D
Vi hade sista osa i fredags.. bara 2 som inte svarat å det är m2bs barndomskompisar så han får ringa till dem helt enkelt.
Gud va tufft med släde ! roligt med något speciellt :))
ja, vi har fått "jaga" folk som inte svarat, lite tråkigt tycker jag :( fortfarande 1-2 vänner vi inte fått svar från. Usch, respektlöst tycker jag.. men men
Ja, tre helger, insåg med det när jag vaknade idag, värst vad tiden springer iväg !
Usch vi var så hemska att vi bjöd 2 kusiner på telefon igår. Vi pratar aldrig med dessa kusiner (jag har inte ens träffat dem) så vi hade helt enkelt glömt det :S men de blev glada och tackade ja direkt :)
Vi blir totalt 76 stycken som det ser ut som nu, nästa 30 mindre än vi räknat fast ifs är många från bosnien/serbien så förstår att de inte kan komma ^^ Hur många blir ni andra totalt nu när "alla" osa:t ?
Får hoppas det inte blir för kallt bara : )
Joo jag kan förstå om folk inte blir eld och lågor och ringer samma dag inbjudan kommer, men att inte svara alls är riktigt dåligt!
Vi blir 66 st om dom två som är kvar tackar ja. Känns lagomt.
3 helger.. det är nog säkrast att hålla sig hemmavid med andra ord, haha : )
Vart bor ni allihopa??
Och för varje helg som blir inte bara bröllopet närmre utan också möhippan ^^
Vi bor i Värnamo - Småland :) Var bor ni?
Idag fick jag hem nya hårsmycken jag beställt :) kommer aldrig kunna bestämma mig för vilken frisyr jag ska ha :(
Vi bor i Lycksele, Norrland.
Har du långt hår?
Jag tänker ha halvt uppsatt då jag känner mig för naken annars iochmed att min klänning är utan axelband. Dessutom värmer det kanske lite extra på ryggen om man har hår som hänger ner.
Jag får samråda med min frisör, ska dit nästa vecka.