• Pagnie

Vilka färgteman har ni?

Hej.

Jag hade från början färgtema blå och silver men nu på senare dagar har även rosa kommit in eftersom jag gärna vill att mina brudtärnor har blå klänningar och håller en bukett pioner.
    Men jag måste säga att det är ju sjukt svårt att få allt att gå ihop. Vad har man i vilken färg liksom.
    Så hur går det för er? Vad har ni för färgtema?

• Svar på tråden Vilka färgteman har ni?
  • 2000

Vi ska ha choklad och kärlekstema. Vinrött och brunt och silver.

• Elin86

Det blev till slut rosa och silver :)

• Sylvia757

vi kommer ha vitt, silver, lila- både ljus o mörkare nyans

• Kotthare

Här blir det vitt, grönt och rosa (i den ordningen)

• nixteina

Vi ska ha aprikos och vitt  :)

• trixie71

Vi har valt  vitt, lila och grönt (mörk lila, nästan plommon och ljust äppelgrönt typ).
    Inbjudningskorten kommer att vara gröna med lila dekorationer, jag ska ha lila skor och vit klänning med vitt och grönt i buketten, han ska ha lila slips till vit skjorta o svart kostym och tärnorna har lila klänningar.
    Dukning och bordsdekoratoner kommer att vara vita med inslag av grönt och lila Glad

• operfekt
    trixie71 skrev 2012-10-11 08:46:43 följande:
    Vi har valt vitt, lila och grönt (mörk lila, nästan plommon och ljust äppelgrönt typ).
    Inbjudningskorten kommer att vara gröna med lila dekorationer, jag ska ha lila skor och vit klänning med vitt och grönt i buketten, han ska ha lila slips till vit skjorta o svart kostym och tärnorna har lila klänningar.
    Dukning och bordsdekoratoner kommer att vara vita med inslag av grönt och lila Glad
    Vi hade de färgerna först, hade tänkt ha äpplen som bordsplaceringsskyltar osv,
    men sen ändrade vi oss till mörklila & teal-blå istället, med inslag av påfågelfjädrar =)

Men gillar fortf mörklila i kombination med ljusgrönt också =)
  • Chinchilli

Vi ska ha vitt och olika nyanser av grönt

• trixie71
    operfekt skrev 2012-10-11 10:08:10 följande:
    Vi hade de färgerna först, hade tänkt ha äpplen som bordsplaceringsskyltar osv,
    men sen ändrade vi oss till mörklila & teal-blå istället, med inslag av påfågelfjädrar =)

Men gillar fortf mörklila i kombination med ljusgrönt också =)
    Härligt att höra att fler än jag gillar just den kombinationen Skrattande
    När jag berättade för min toastmadame, som varit min bästa vän i snart 30 år, så rynkade hon på näsan hahahahaha
  • MissHH

Vi har vinrött o vitt! Fasiken va svårt de är att hitta samma nyans av vinrött! :)

• Fannyterez

VI ska ha olika pastellfärger, t.ex. ljus turkos, rosa, aprikos, syrenlila m.m. Men håller färgtemat ganska öppet då jag hellre hittar fina saker än begränsar mig :)

• FruW
    Fannyterez skrev 2012-10-16 07:15:53 följande:
    VI ska ha olika pastellfärger, t.ex. ljus turkos, rosa, aprikos, syrenlila m.m. Men håller färgtemat ganska öppet då jag hellre hittar fina saker än begränsar mig :)
    Det gillar jag! Vi har inget färgtema alls än så länge, och jag är inte särskilt lockad att ha något heller. Det känns som att det inte gör någon större skillnad för gästerna vad man har för färgtema, och allt blir bara krångligare :) Jag tror att jag kommer blanda saker jag gillar helt enkelt. Men vi får väl se om man ändrar sig under resans gång och blir en liten bridezilla. Glad
  • Tokig

Vi hade inget färgtema... vi valde saker som vi tyckte var fina. Och det blev hur bra som helst.

Tvingade dock på maken ett par gula strumpor för att matcha mina gula skor... men det var väl också det enda. Tärnan hade en grön klänning, brudnäbben var lite röd och rosa, min brudbukett var röd, gul, cerise och lila, maken hade blå skjorta och röd fluga, bestmannen grön slips med aprikosa prickar.... som sagt... inget tema kan också vara ett tema :)

Svar på tråden Vilka färgteman har ni?