Man måste väl inte ha två ringer heller?
...Eller?
Jag vill bara ha en ring men när jag säger det till folk tycker de att jag verkar lite småknäpp!
"Men va? Ska du inte ha två ringar? Varför ska du inte de?"
E de konstigt att bara ha en ring???
...Eller?
Jag vill bara ha en ring men när jag säger det till folk tycker de att jag verkar lite småknäpp!
"Men va? Ska du inte ha två ringar? Varför ska du inte de?"
E de konstigt att bara ha en ring???
Hej! Två ringar som tjej iaf, annars ser du "bara" förlovad ut... Jag vill att det ska synas att man är gift, men det är ju såklart olika
Som så många ndra har sagt så gör man väl som man vill. Jag har så korta och knubbiga fingrar så jag är itne alls säker på att det blir två ringar den dagen det är dags.. Har valt ut en smal förlovningsring så eventuellt går den att kombinera med en smal vigselring utan att det ser konstigt ut, annars kommer jag bara ha en ring.
Förlovningsringarna kan man ju ge till framtida barn (beroende på hur många barn man har ;) ) Har en kompis som fick sina föräldrars förlovningsringar i ett smycke när hon fyllde 18. Har man två barn kan de ju få en var.. Eller så ramar man in den som daniiel..
Jo det är klart att man är gift eller fårlovad men det syns ju inte för andra, jag tycker om att andra också ser att jag är gift...
Tycker absolut inte att man behöver ha två ringar! Har fått höra samma fördomar och kommentarer, men bryr mig inte om det längre. Ska bara ha en ring. Resonerar lite så att vi vill ha lika många ringar båda två. En ring räcker för mig. Vi köpte ringar i vitt guld när vi förlovade oss och när vi gifter oss i höst kommer jag att sätta i en sten i min, för att visa på kärleken till min sambo :)
Vi (jag o maken) har varin vigselring. Vi hade förlovningsringar men eftersom vår vigselring blev en delad i rött och vitt guld (bredare) så har vi bara en var. Ingen som har ens kommenterat om det.
Tycker det inte är konstigt alls. Alla får göra som de vill
jag tänker bara ha ring. dels av platsbrist på fingret och dels av ekonomiska skäl. :) ska sätta lite bling på förlovningsringen bara. ^^