• teddy

Man måste väl inte ha två ringer heller?

...Eller?
    Jag vill bara ha en ring men när jag säger det till folk tycker de att jag verkar lite småknäpp!
    "Men va? Ska du inte ha två ringar? Varför ska du inte de?"
    E de konstigt att bara ha en ring??? 

• Svar på tråden Man måste väl inte ha två ringer heller?
  • daniiel
    Pertinax skrev 2012-01-31 20:32:36 följande:
    Hur har du satt fast den då? Funderar på om jag också ska göra så med min ring.
    Haha jag tejpade den med dubbelhäftande tejp, sedan trycker som glaset fast den också :) Vi har flera tavlor på blandade saker, ultraljud på dottern, tidningsurklipp, dotterns första conversesko, ringen osv. på en tavellist ovanför sänggaveln. Jättemysigt att ha där :)
  • MyWeddingday

Hej! Två ringar som tjej iaf, annars ser du "bara" förlovad ut... Jag vill  att det ska synas att man är gift, men det är ju såklart olika Skrattande

• daniiel
    MyWeddingday skrev 2012-02-01 09:35:57 följande:
    Hej! Två ringar som tjej iaf, annars ser du "bara" förlovad ut... Jag vill  att det ska synas att man är gift, men det är ju såklart olika Skrattande
    Haha jag som är helt utan ring, är jag då varken förlovad eller gift? ;P
  • snowstars

Som så många ndra har sagt så gör man väl som man vill. Jag har så korta och knubbiga fingrar så jag är itne alls säker på att det blir två ringar den dagen det är dags.. Har valt ut en smal förlovningsring så eventuellt går den att kombinera med en smal vigselring utan att det ser konstigt ut, annars kommer jag bara ha en ring.

Förlovningsringarna kan man ju ge till framtida barn (beroende på hur många barn man har ;) ) Har en kompis som fick sina föräldrars förlovningsringar i ett smycke när hon fyllde 18. Har man två barn kan de ju få en var.. Eller så ramar man in den som daniiel..

• MyWeddingday

Jo det är klart att man är gift eller fårlovad men det syns ju inte för andra, jag tycker om att andra också ser att jag är gift...

• daniiel
    MyWeddingday skrev 2012-02-01 11:26:54 följande:
    Jo det är klart att man är gift eller fårlovad men det syns ju inte för andra, jag tycker om att andra också ser att jag är gift...
    Ptja, jag anser att huvudsaken är att jag och maken vet om det och är överens ;D
  • daniiel
    MyWeddingday skrev 2012-02-01 11:26:54 följande:
    Men jag förstår vad du menar :)
  • CarolineAh

Tycker absolut inte att man behöver ha två ringar! Har fått höra samma fördomar och kommentarer, men bryr mig inte om det längre. Ska bara ha en ring. Resonerar lite så att vi vill ha lika många ringar båda två. En ring räcker för mig. Vi köpte ringar i vitt guld när vi förlovade oss och när vi gifter oss i höst kommer jag att sätta i en sten i min, för att visa på kärleken till min sambo :)  

• Helén556
    teddy skrev 2012-01-30 17:49:39 följande:
    ...Eller?
    Jag vill bara ha en ring men när jag säger det till folk tycker de att jag verkar lite småknäpp!
    "Men va? Ska du inte ha två ringar? Varför ska du inte de?"
    E de konstigt att bara ha en ring??? 
    Hejsan...
    Det händer visst att kvinnor bara bär en ring trots att de är gifta...
    Jag bär bara min vigselring eftersom jag inte får på mig min förlovningsring.
    Jag har en väninna hon bär bara en ring eftersom dom inte förlovade sig dom gifte sig direkt. Mina barns kusin har bott i Norge sen hon var 9 och är 23 nu hon bär bara en ring för det gör man i Norge inget konstigt i det tycker jag...... 
  • bruden

Vi (jag o maken) har varin vigselring. Vi hade förlovningsringar men eftersom vår vigselring blev en delad i rött och vitt guld (bredare) så har vi bara en var. Ingen som har ens kommenterat om det.
    Tycker det inte är konstigt alls. Alla får göra som de vill  

• filibustern

jag tänker bara ha ring. dels av platsbrist på fingret och dels av ekonomiska skäl. :) ska sätta lite bling på förlovningsringen bara. ^^

• knyttan
    MyWeddingday skrev 2012-02-01 09:35:57 följande:
    Jag har sagt det här innan i forumet, men för mig så är en ring på vänster hand = gift. Ser jag någon som har två ringar så tänker jag att det var bara för att de ville ha mer bling Solig!

Skiter i vilket fall vad folk tror tycker o tänker. Skulle själv bara haft en ring men nu verkar det bli två iaf eftersom vi designar våra egna ringar och jag kom på en så himla fin kombo som jag verkligen vill ha... Men som sagt, då beror det bara på extrablinget, inte på att jag oroar mig för att folk tror att jag lever i synd pga en "saknad" ring på vänsterhanden.... Tungan ute
  • moonlightgirl
    daniiel skrev 2012-01-31 21:41:50 följande:
    Haha jag tejpade den med dubbelhäftande tejp, sedan trycker som glaset fast den också :) Vi har flera tavlor på blandade saker, ultraljud på dottern, tidningsurklipp, dotterns första conversesko, ringen osv. på en tavellist ovanför sänggaveln. Jättemysigt att ha där :)
    Vilken mysig idé att göra så.  =)
    Då ser man ju de minnena dagligen istället för att ha det i en låda eller så.  =)
    Me like a lot. =)
  • daniiel
    moonlightgirl skrev 2012-02-07 10:52:57 följande:
    Vilken mysig idé att göra så.  =)
    Då ser man ju de minnena dagligen istället för att ha det i en låda eller så.  =)
    Me like a lot. =)
    Exakt :) Vi vill ju ha kvar allt och då gärna så vi kan se det :)
Svar på tråden Man måste väl inte ha två ringer heller?