• teddy

Man måste väl inte ha två ringer heller?

...Eller?
    Jag vill bara ha en ring men när jag säger det till folk tycker de att jag verkar lite småknäpp!
    "Men va? Ska du inte ha två ringar? Varför ska du inte de?"
    E de konstigt att bara ha en ring??? 

• Svar på tråden Man måste väl inte ha två ringer heller?
  • moonlightgirl
    livet är bra fint ändå skrev 2012-01-30 18:28:49 följande:
    Hos oss är det omvänt "problem". Min sambo vill även han ha en till ring vid vigseln, han tycker det är orättvist om bara jag ska ha ;) 
    Vi har köpt en varsin ring till så att vi kommer att båda två ha två ringar var.

Men jag håller med de andra här att det finns inga måsten ja förutom hindersprövning och vigseln som chicita skrev. Viktigaste är att det känns bra för dig. Vi har vänner som gifte sig förra året, hon köpte inte en ring till utan lämnade in sin ring för att få i lite diamanter (kommer inte ihåg hur många) och få den putsad och fin. Så gör som du vill.  =)
  • livet är bra fint ändå
    moonlightgirl skrev 2012-01-30 18:53:40 följande:
    Vi har köpt en varsin ring till så att vi kommer att båda två ha två ringar var.
    Klart man kan göra som man vill, det är ju det som är det fina! Vad har din kille köpt för ring då som passar ihop? 
  • moonlightgirl
    livet är bra fint ändå skrev 2012-01-30 19:06:52 följande:
    Klart man kan göra som man vill, det är ju det som är det fina! Vad har din kille köpt för ring då som passar ihop? 
    Håller med dig, toppen att det finns så mycke valmöjligheter.  =)  Hans ring är en nästan helt slät ring men med en svart diamant , både hans förlovningsring och min förlovningsring är helt släta. Min är med 7 diamanter men jag har varannan vit och varannan blå.  =)
  • moonlightgirl

Min ring ser ut som den breda, i motten är det en bli diamant och sedan är det varannan vit ocg varannan blå.
  • livet är bra fint ändå

Tjusigt! Coolt med svart diamant, ska introducera idéen för honom. Men det lutar nog åt en typ likadan slät som han har, eller ennågot bredare.

• moonlightgirl
    livet är bra fint ändå skrev 2012-01-30 19:23:00 följande:
    Tjusigt! Coolt med svart diamant, ska introducera idéen för honom. Men det lutar nog åt en typ likadan slät som han har, eller ennågot bredare.
    Taack, det ska jag hälsa till honom.  =) Våra förlovningsringar är 5 mm breda men vigselringarna är 6 cm breda så vi körde med både bredare och med diamanter i. =)
  • daniiel
    teddy skrev 2012-01-30 18:45:52 följande:
    var?
    Vi beställde våra från Indonordic.se och är supernöjda. Otroligt fina ringar och CZ-stenarna glittrar så fint. Gravyer är också väldigt fin. Snabb leverans också, tog knappt en vecka.

Makens ring är 6mm bred.

Min släta ring är 4mm bred.

Min allians är 2mm bred.

• daniiel

Länken funade tydligen inte, www.indonordic.se/

Men det finns ju många andra sidor/butiker som säljer fina silverringar också :)

www.hedbergsguld.se/ringar-ovriga-silverringar-c-1_195.html&sort=20a
    www.chanti.se/P-Ringar-I_silver

Chanti har också guldringar i 8k och 14k, vilket också drar ner priset. Funderar själv på att köpa någon sådan ring till vår bröllopsdag, för som någon skrev här ovan, så vill jag ha på mig ringen ibland när vi går ut, dock inte till vardags. Jag trivs bättre i och passar bättre i rött guld, så funderar på att lägga ut några hundralappar på en sådan ring.

• Fröken fantastisk
    daniiel skrev 2012-01-30 20:13:49 följande:
    Vi beställde våra från Indonordic.se och är supernöjda. Otroligt fina ringar och CZ-stenarna glittrar så fint. Gravyer är också väldigt fin. Snabb leverans också, tog knappt en vecka.

Makens ring är 6mm bred.

Min släta ring är 4mm bred.

Min allians är 2mm bred.

Ok, kanske lite OT men asså jag lusläste den sidan och hittade inga ringar så billigt (blev ju oerhört intresserad). Är du säker på att du länkade rätt sida?
  • Berlan

Vi kommer bara att ha en ring var, vi byter båda ut våra förlovningsringar mot vigselringarna. Eventuellt kommer jag att låta tillverka en ring som passar till min vigselring om något/några år, men det är inte särskilt viktigt för mig. Den största anledningen till att jag bara kommer att ha en ring är att det är svårt att matcha vigselringen med någon annan ring. Det måste enligt juveleraren göras ett avtryck av min vigselring som sedan blir en form för den andra och det lät väldigt dyrt, haha.

Svar på tråden Man måste väl inte ha två ringer heller?