• teddy

Man måste väl inte ha två ringer heller?

...Eller?
    Jag vill bara ha en ring men när jag säger det till folk tycker de att jag verkar lite småknäpp!
    "Men va? Ska du inte ha två ringar? Varför ska du inte de?"
    E de konstigt att bara ha en ring??? 

• Svar på tråden Man måste väl inte ha två ringer heller?
  • Brummelisa

Jag bär bara en ring. Kändes enklast och finast så för mig!

• livet är bra fint ändå

Hos oss är det omvänt "problem". Min sambo vill även han ha en till ring vid vigseln, han tycker det är orättvist om bara jag ska ha ;) 

• teddy
    livet är bra fint ändå skrev 2012-01-30 18:28:49 följande:
    Hos oss är det omvänt "problem". Min sambo vill även han ha en till ring vid vigseln, han tycker det är orättvist om bara jag ska ha ;) 
    Vi har tänkt oss att skaffa var sin ny ring och lägga våra befintliga förlovningsringar på hyllan så att säga. Så vi får en ny ring båda två lixom...

Men ni som köper lite billigare ringar, vilket jag tycker är en utmärkt idé... har ni inget graverat i dom då?? 
  • Sara 120707

Jag har personligen inget graverat men jag tror att de flesta ringar går att gravera

• daniiel
    teddy skrev 2012-01-30 18:36:06 följande:
    Vi har tänkt oss att skaffa var sin ny ring och lägga våra befintliga förlovningsringar på hyllan så att säga. Så vi får en ny ring båda två lixom...

Men ni som köper lite billigare ringar, vilket jag tycker är en utmärkt idé... har ni inget graverat i dom då?? 
    Jag har gravyr i min släta ring och min make har samma i sin ring (dock inte den ringen han slutligen använde på bröllopsdagen). I våra ringar står det "Vi mot världen."
  • teddy

Så man kan köpa en billig ring och få den graverad menar ni... ja, de e kanske en idé :)

• daniiel
    teddy skrev 2012-01-30 18:41:09 följande:
    Så man kan köpa en billig ring och få den graverad menar ni... ja, de e kanske en idé :)
    Japp, vi köpte tre ringar i silver, varsin slät och en helallians med CZ-stenar till mig, och betalade drygt 800kr för alla tre, inklusiver gravyr i två och frakt. De är jättefina, men vi är inga "ringmänniskor" :P
  • teddy
    daniiel skrev 2012-01-30 18:43:32 följande:
    Japp, vi köpte tre ringar i silver, varsin slät och en helallians med CZ-stenar till mig, och betalade drygt 800kr för alla tre, inklusiver gravyr i två och frakt. De är jättefina, men vi är inga "ringmänniskor" :P
    var?
  • livet är bra fint ändå
    teddy skrev 2012-01-30 18:36:06 följande:
    Tanken har slagit oss, men även om förlovningsringarna är rätt små och repiga har de ju ett känslomässigt värde. Känns lite fel att ta av den och lägga den i en låda bara. Han får gå runt med två ringar och se ut som ett miffo helt enkelt :P
  • teddy
    livet är bra fint ändå skrev 2012-01-30 18:50:03 följande:
    Tanken har slagit oss, men även om förlovningsringarna är rätt små och repiga har de ju ett känslomässigt värde. Känns lite fel att ta av den och lägga den i en låda bara. Han får gå runt med två ringar och se ut som ett miffo helt enkelt :P
    Jo, de e klart de har ett värde i sig... men man kanske kan hitta på något kul me dom om man nu inte vill lägga dom i en låda som du säger...
Svar på tråden Man måste väl inte ha två ringer heller?