Tokig skrev 2012-06-11 16:20:58 följande:
Vi ska gifta oss i trädgården till det ställe där vi ska ha middagen sen.
Min klänning har ett litet släp. Hur gör man då? Eller man bara struntar i det och låter den falla i gräset?
Det finns typ som bänkar men inget annat och sen en utsikt mot sjön... har ni tips på dekoration?
Ett alternativ är ju att du har en snodd eller ett band i släpet som du fäster runt handleden, så som man har när man dansar. Eller att du har släpet över ena armen när du går och sedan bara låter det falla i gräset när du kommer fram till vigselplatsen. Jag hade nog gjort det senare.
Green skrev 2012-06-11 17:31:05 följande:
Planen är att jag ska göra min brudbukett och dekorationer och ärebåge själv.
Det gäller nog att planera exakt när jag ska göra allting?!
Hade ju varit snyggt om man blev sen från frisören och stressade och glömde buketten 
Ja, jag håller på att tänka ut en detaljerad plan så att det inte blir stressigt. Tänker plocka blommorna tidigt på morgonen och låta dem stå i vatten i kylskåpet medans jag är hos frisören. har läst någonstans att det är viktigt att de får stå och dra upp vatten en stund. Sen tänker jag binda ihop dem mellan frisör och påklädning. Vi gifter oss 16.00 och har 2 minuters resväg mellan hemma (som också är vigselplats) och frisör så jag tycker att jag borde hinna. Ska knåpa ihop en corsage till m2b också. Jag ska framförallt ha ringblommor i buketten (mina favoritblommor), sen lutar jag mot brudslöja och vita rosor. Kanske något blått också.....får se vad som blommar. Vi har vitt/mörkblått/orange/gult som färgtema.