• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 1 Aug 17:51
    13447 visningar
    63 svar
    63
    13447

    Mitt stackars hår...

    Mitt hår Är en katastrof... Det är tovigt och mitt på huvudet, där uppe är det så fnasigt... Kör nån gång då och då inpackningar men nu ser det ut som att det bästa vore att raka av det Har axellångt och lägger i blonda slingor var tredje månad ungefär. Tidigare använt Matrix schampo och balsam för skadat hår sen använde jag något emellan och har nu för någon vecka sedan köpt L'oréal repair(inget spnt i vanlig matbutik utan sånt dyrare)

    Någon som har tips på vad jag ska göra för att rädda håret? TACK!

  • Svar på tråden Mitt stackars hår...
  • Bruden 01
    Äldre 13 Oct 00:07
    #51

    Om det är torrt och skadat så är olivolja det bästa du kan använda. Prova det så få du se. 

  • Future Mrs S
    Äldre 13 Oct 00:31
    #52
    Aniara4 skrev 2011-10-12 23:28:15 följande:
    Ja, det vet jag att jag har sett diskuteras på lockig.se!
    Har'u testat då? :) Känns lite olustigt tycker jag att ha glidmedel i håret ;D ;D 
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 13 Oct 09:45
    #53
    Future Mrs S skrev 2011-10-13 00:31:35 följande:
    Har'u testat då? :) Känns lite olustigt tycker jag att ha glidmedel i håret ;D ;D
    Har också hört att det är jättebra, har dock inte vågat prova, där gick min hemmakur-gräns :P
  • Charmi­na
    Äldre 13 Oct 12:01
    #54

    Har även hört att Moroccanoil ska vara grymt!

  • Jane
    Äldre 13 Oct 12:36
    #55
    Hallonkräm skrev 2011-10-12 22:51:45 följande:
    Nu byter jag inriktning lite men.... Någon som testat wen?! www.tvshop.com/SE/products/10659/24466
    Har inte hört om det tidigare, men det låter bra. Man kanske kan hitta liknande produkter i hälsokostbutikerna?
  • Äldre 13 Oct 13:48
    #56

    Jag älskar L'oreals Kerastase-serie till döds, det har räddat mitt typiskt nordiska baby-hår undan diverse hår-katastrofer. Det tar ett tag innan det hjälper, men inte så lång tid som jag trodde och det är guld värt. Sen tror jag att man bara ska glömma alla eventuella försök att reparera hår, eftersom det är dött.. Det är lite som att försöka laga sönderfläkta naglar, nästan samma material och lika omöjligt. Och sen kanske dra ner på slingandet. Eller be om en mildare vätska om det är möjligt.

  • baby freeze
    Äldre 15 Oct 13:30
    #57

    Jag har hört att man kan använda glidmedel från apoteket som glansdroppar till håret när man kör balsammetoden, det ska tydligen vara mycket bättre än silikon.

  • Aniara­4
    Äldre 15 Oct 13:36
    #58
    Future Mrs S skrev 2011-10-13 00:31:35 följande:
    Har'u testat då? :) Känns lite olustigt tycker jag att ha glidmedel i håret ;D ;D 
    Nej, det har inte blivit av, mitt hår blev ju räddat av Jessicurl Too Shea. Men jag skulle nog ganska snabbt komma över både att gå och handla det och att ha det i håret. Det SYNS ju faktiskt inte att det är det man har i, även om det känns som att det borde synas...
  • baby freeze
    Äldre 15 Oct 13:45
    #59

    Förlåt, jag såg inte att ni redan pratat om det...

  • baby freeze
    Äldre 15 Oct 13:50
    #60

    Nu kom jag på en annan grej: Aloegelé? Vissa har det i pälsen på katter för att göra dem fina och glansiga på utställningar (plus att det blir som ett kosttillskott för dem när de slickar av det sen, så det är inte dåligt för dem) kan det inte funka för oss också?


    Förlovadflicka, du har väl testat det mesta i skafferiet!

  • Aniara­4
    Äldre 15 Oct 13:55
    #61
    baby freeze skrev 2011-10-15 13:45:56 följande:
    Förlåt, jag såg inte att ni redan pratat om det...
    Lätt att missa när det är flera sidor!
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 15 Oct 14:04
    #62
    baby freeze skrev 2011-10-15 13:50:23 följande:

    Nu kom jag på en annan grej: Aloegelé? Vissa har det i pälsen på katter för att göra dem fina och glansiga på utställningar (plus att det blir som ett kosttillskott för dem när de slickar av det sen, så det är inte dåligt för dem) kan det inte funka för oss också?


    Förlovadflicka, du har väl testat det mesta i skafferiet!


    Haha, självklart! Dock upplever jag att mitt hår blir torrare av det, så jag undviker det. Men min hårkvalitet är ju speciell också, vet att det funkar jättebra för andra som har lite mer nordiskt hår :)
  • Jane
    Äldre 15 Oct 14:05
    #63

    Nu vet inte jag hur era situationer är, men jag tipsar om att äta något kosttillskott om ni inte gör det. Jag själv har börjat ta Panto-3 som har fått jättebra kritik vad jag vet. Den ska tydligen öka blodcirkulationen i hårrötterna, gör även att nytt hår växer, och livar upp håret innifrån.


Svar på tråden Mitt stackars hår...