• Äldre 27 Jun 10:02
    26919 visningar
    69 svar
    69
    26919

    Bantar du för att komma i form till bröllopet?

    I dagens Metro kan man läsa att kvinnor ibland tar dopingmedlet efedrin för att komma i form inför bröllopet. Efedrin kan ge bland annat ge hjärtklappning, ångest och sömnstörningar. En 31-årig kvinna säger till Metro:

    ”Jag har svårt att se mig själv som överviktig på mitt bröllop. Att titta tillbaka på bilderna från en av de största dagarna i sitt liv och inte vara nöjd är aldrig något jag skulle vilja.”

    Kvinnan hade tidigare tagit efedrin och varit nöjd.

    Hur tänker du om det här med banting inför bröllopet? Har du bantat? Provat bantningspiller? Snacka här!

  • Svar på tråden Bantar du för att komma i form till bröllopet?
  • missyJ
    Äldre 6 Jul 07:19
    #51

    Jag har gått på Cambridge, och gått ner 13 kilo står nu still där efter 8 veckor. Många säger att man går upp de igen när man börjar äta men icke! Kanon Nöjd! på 3 v gick jag ner 8 kilo och resterande kilon när ja åt mat kombinerat med Cambridge :)

  • bruden
    Äldre 6 Jul 09:17
    #52

    Jag bantar inte för bröllopet. Däremot har jag använt mig av Allévometoden några gånger för att kickstarta en viktminskning vilket också har lyckats. Första gången gick jag ner 11 kg på mindre än 3 veckor och därefter fortsatte det. Jag blev snabbt av med de första 20 kilona och nöjde mig då. Jag rörde mig mer och tänkte på "inkomst-utgift". Körde Allévo igen för något år sen och även då gick jag ner ca 12 kg på kort tid. Detta har hjälpt mig enormt för att dels öka motivationen men också för att göra det lättare att fortsätta utan att behöva slita ut lederna pga övervikten.
    Nu är det Allévo igen kombinerad med enklare träning hemma. Det ger resultat det med  


  • pyret och snöfli­ngan
    Äldre 10 Jul 20:56
    #53
    Redaktör Kristin skrev 2011-06-27 10:02:02 följande:
    I dagens Metro kan man läsa att kvinnor ibland tar dopingmedlet efedrin för att komma i form inför bröllopet. Efedrin kan ge bland annat ge hjärtklappning, ångest och sömnstörningar. En 31-årig kvinna säger till Metro:

    ”Jag har svårt att se mig själv som överviktig på mitt bröllop. Att titta tillbaka på bilderna från en av de största dagarna i sitt liv och inte vara nöjd är aldrig något jag skulle vilja.”

    Kvinnan hade tidigare tagit efedrin och varit nöjd.

    Hur tänker du om det här med banting inför bröllopet? Har du bantat? Provat bantningspiller? Snacka här!
    Vi gifte oss i Februari 2011 och jag körde 5 dagar i veckan stenhård träning med Personlig Tränare på SATS för att tajta till mig inför bröllopet och nog har det fungerat med mycket hård kosthållning. Det har jag hållit efter bröllopet och inte gått upp något. Läste tråden om Efedrin men det finns ett annat medel som är lika bra men utan Efedrins negativa verkan och det är Synefrin vilket är besläktat men lagligt om man säger så. Svenskt kosttillskott säljer det i alla fall. Jag har inte testat det men har funderat många gånger men sen har jag kört stenhård träning istället, bantning i all ära men det fungerar inte på mig, jag går bara upp lika många kilon och lite till efter det, då min mamma har jojobantat i många många år och jag ser vart det har lett och det är inte så positivt. Så stenhård träning är det man behöver helt enkelt.
    Jag har den turen att min man är väldigt fysiskt aktiv av sig och då har man inga problem med den dagliga motionen heller.
  • Fru Axelss­on Cramer
    Äldre 23 Jul 23:34
    #54

    Jag tror inte ens att jag visste då att man kunde det, det var ett bra tag sedan och som sagt, jag gav upp rätt fort Tungan ute

  • ewaulr­ica
    Äldre 28 Aug 12:51
    #55

    sen en månad tillbaka har jag kört en kombination av GI/LCHF, ökad aktivitet såsom promenader/styrketräning ett par gånger i veckan, tagit bort allt småätande och dessutom kickat igång det hela med tabletterna "30 days". Med hjälp av detta har jag gått ner ca 6 kg, och jag tänkte mig att jag gärna vill gå ner 6 kg till..innan november då när jag ska stå brud.

    Jag födde barn för 4 1/2 månad sen, och ammar lite fortfarande, så jag kan inte köra med några extremkurer eller piller/pulver. Jag vill gärna gå ner lite av gravidfläbbet och det har jag faktiskt lyckats med på dessa veckor!

    Kan varmt rekommendera denna metod, du äter ju så att du är mätt hela tiden och du blir dessutom inte sugen på saker emellan heller! :)

  • Ihöst
    Äldre 28 Aug 12:57
    #56

    Jag har faktiskt inte ens tänkt tanken. Sen var det en kompis som sa till mig, "men du skall ju komma i form till ditt bröllop". Men jag bryr mig inte om det. Har lite extra kg men ser bra ut i min klänning så jag hoppar bantandet.
    Dessutom så gifter vi oss fyra veckor efter att det är bestämt så jag skulle väl inte hinna med så mycket ändå =)

  • ewaulr­ica
    Äldre 28 Aug 13:03
    #57
    Ihöst skrev 2011-08-28 12:57:31 följande:
    Jag har faktiskt inte ens tänkt tanken. Sen var det en kompis som sa till mig, "men du skall ju komma i form till ditt bröllop". Men jag bryr mig inte om det. Har lite extra kg men ser bra ut i min klänning så jag hoppar bantandet.
    Dessutom så gifter vi oss fyra veckor efter att det är bestämt så jag skulle väl inte hinna med så mycket ändå =)
    skön attityd, det gillar jag! du är så vacker som du själv känner dig! :)
  • Ihöst
    Äldre 28 Aug 13:10
    #58
    ewaulrica skrev 2011-08-28 13:03:31 följande:
    skön attityd, det gillar jag! du är så vacker som du själv känner dig! :)
    =) Ja, och idag får vi se just hur vacker jag är. Skall på en Secret box fotografering pm ett par timmar. Spännande. Den känns mer pirrig utseendemässigt än själva bröllopet, hehe...
  • ewaulr­ica
    Äldre 28 Aug 13:14
    #59
    Ihöst skrev 2011-08-28 13:10:09 följande:
    =) Ja, och idag får vi se just hur vacker jag är. Skall på en Secret box fotografering pm ett par timmar. Spännande. Den känns mer pirrig utseendemässigt än själva bröllopet, hehe...
    åh, spännande... de brukar ju dock bli väldigt fina och smakfulla de fotona.. så det håller vi tummarna för att dina absolut blir också! :) vad får du betala för det? Lycka till!
  • Ihöst
    Äldre 28 Aug 13:22
    #60
    ewaulrica skrev 2011-08-28 13:14:54 följande:
    åh, spännande... de brukar ju dock bli väldigt fina och smakfulla de fotona.. så det håller vi tummarna för att dina absolut blir också! :) vad får du betala för det? Lycka till!
    Jag betalar bara 1000 kr för det men får då ingen bok för det hinner hon inte göra. Får fotona och skickar in det till någon sajt typ Fuiji som fixar boken. Bröllopet är om två veckor =)
    Det är samma fotograf som fotar vårt bröllop väldigt billigt också. Hon verkar jätteduktig av vad jag ser på hennes hemsida men tar en tredjedel av sitt vanliga pris för brollopsfotona med ett lite mindre engagemang som hon sa. (Hon har ett annat bröllop den dagen med) Vi får i alla fall alla bilder lågupplösta och 20 st fixade och högupplösta.

    Hoppas att bilderna blir bra. Har med mig några som jag skrivit ut från nätet som jag gillar. Skall bli spännande idag. Och min blivande man kommer att bli sååå glad =)
  • Bettin­a
    Äldre 28 Aug 13:25
    #61

    Köpte mig en större klänning ist, de håller in bättre än vad man tror.
    Make up och håret gjorde sitt till.
    Den andra klänningen som jag köpte en stl mindre (för att jag skulle ner i vikt) hänger så fint på sin galge...till salu för den delen

    Jag hade sån ångest halva sommaren för att jag skulle ner i vikt, och inget hände och misslyckades gång på gång. När jag kom på mig själv att tacka nej till grillkvällar med vänner osv så sa jag att nu jävlar får det vara bra.

    Gick till butiken i panik eftersom det bara var en månad kvar och försent för att beställa.
    Trot eller ej, där hängde den, den vackraste klänningen jag sett. Tyvärr var det en 40 och en utställningsklänning.
    Expediten sa att eftersom de flesta redan beställt sina klänningar kunde jag få köpa den om den passade.
    Ett bakslag trodde jag när jag såg att det var stl 40, men gav ett försök......satt som en smäck.

    Den var gjord för mig.  Har fått så mycket beröm för den.

    Det är inte värt att må dåligt för vikthysterin, jag kände mig både smal och vacker i den större stl

    

    

    

     

  • Svitch­an
    Äldre 28 Aug 13:30
    #62

    Jag har provat efedrin, dock inte innan bröllopet utan för några år sedan..
    Har alltid tyckt att jag har varit 'stor' så länge jag kan minnas, antar att det har med min längd (179 cm) att göra. Jag hörde iaf talas om efedrin och tyckte att det lät jätte bra, läste aldrig om bieffekterna..! Tog dom i ungefär en månad och gick nog ner liite i vikt men mest för att tabletterna jag tog gav mig illamående och yrsel. 
    Jag skulle ALDRIG rekommendera någon att ta efedrin: om man vill gå ner i vikt så ska man göra det på rätt sätt. Motionera och äta rätt.
    När jag slutade att ta tabletterna så var jag redan fast i kroppsfixeringen så slutade äta -åt några salladsblad om dagen när det var som värst.
    Blev inskriven på en ätstörningsenhet och fick lära mig att äta igen. Det var 3 år sen nu, men jag tänker fortfarande dagligen negativa tankar om min vikt och kommer alltid att göra det. 

    så gör rätt: knapra inte tabletter för det är verkligen inte värt de.


  • Äldre 28 Aug 16:37
    #63

    Jag tänker absolut inte banta för jag har ingenting att banta bort. Tränar och äter bra för jämnan istället :)

  • ewaulr­ica
    Äldre 29 Aug 10:03
    #64
    Bettina skrev 2011-08-28 13:25:50 följande:
    Köpte mig en större klänning ist, de håller in bättre än vad man tror.
    Make up och håret gjorde sitt till.
    Den andra klänningen som jag köpte en stl mindre (för att jag skulle ner i vikt) hänger så fint på sin galge...till salu för den delen

    Jag hade sån ångest halva sommaren för att jag skulle ner i vikt, och inget hände och misslyckades gång på gång. När jag kom på mig själv att tacka nej till grillkvällar med vänner osv så sa jag att nu jävlar får det vara bra.

    Gick till butiken i panik eftersom det bara var en månad kvar och försent för att beställa.
    Trot eller ej, där hängde den, den vackraste klänningen jag sett. Tyvärr var det en 40 och en utställningsklänning.
    Expediten sa att eftersom de flesta redan beställt sina klänningar kunde jag få köpa den om den passade.
    Ett bakslag trodde jag när jag såg att det var stl 40, men gav ett försök......satt som en smäck.

    Den var gjord för mig.  Har fått så mycket beröm för den.

    Det är inte värt att må dåligt för vikthysterin, jag kände mig både smal och vacker i den större stl

    

    

    

     
    du är jättevacker, förstår att du är nöjd :) och du ser ju inte "överviktig" ut på nåt sätt, så du har tur ;) måste få passa på att fråga- ditt diadem ser så fint ut, är på jakt efter liknande... vart är ditt köpt?
  • Bettin­a
    Äldre 29 Aug 10:12
    #65

    Jag har köpt det i min bröllopsbutik i Karlstad. Det är faktiskt till salu

  • ewaulr­ica
    Äldre 29 Aug 10:31
    #66
    Bettina skrev 2011-08-29 10:12:05 följande:
    Jag har köpt det i min bröllopsbutik i Karlstad. Det är faktiskt till salu
    fler bilder? pris? höjd? :D
  • Bettin­a
    Äldre 29 Aug 10:52
    #67

    skicka din mail, jag får inte in bilderna här..vet inte varför det krånglar.

  • Äldre 19 Feb 11:49
    #68
    har fått tips om att Cambridge.se snart utkommer med någon slags tävling där flera kan vinna en viktnedgång inför sitt bröllop..
    vet inte exakt men inom kort. 
    Tips, kolla in deras fb närmaste dagarna (om jag har rätt info:))
  • Mon 4 Mar 07:08
    #69
    +1

    Bantningspiller - https://tonzes.com/slimse.htm Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.

Svar på tråden Bantar du för att komma i form till bröllopet?